Är inte dina hundar rätt gamla? Och om jag minns rätt har en eller flera varit omplacerade innan de kom till dig? I så fall tror jag absolut de mår bättre av att få fortsätta med sin trygga och vana tillvaro hos dig.
Min exmake hade en två år gammal brukshund då han fick utmattningssyndrom, som han aldrig repade sig helt ifrån. Den hunden spenderade mååååånga dagar, veckor och månader med att bara ligga och gosa med husse och komma ut för att snabbkissa ibland. Men den visade inga tecken på att må särskilt dåligt över det, den var rätt nöjd med att vara med sin ägare och "vakta huset". Så jag tror inte det är någon större fara med dina hundar.
Om de blir kalla eller skruttiga på långpromenader är det säkert bättre för er alla att bara ta kortare promenader nu, så kan du ha som mål att gå längre när våren och värmen kommer igen? Du kanske blir lite mindre trött också om du går en kort promenad varje dag, istället för långa promenader någon gång ibland? Låter som en bra plan du kommit överens om med boendestödet!