Visst är det! Jag tänker många gånger på de som inte är pålästa utan går helt på vad läkarna säger, så illa det kan gå om man har otur
Kom precis hem från ett av mina sällsynta besök på mellanvården på psykiatrin och det är nog första gången på jag vet inte hur länge jag har gått därifrån utan att må ännu sämre. Min samtalskontakt hämtade faktiskt läkaren när jag sa hur dåligt jag mådde och hur dålig information jag har fått om alllting så nu är jag iallafall uppdaterad på hur han har tänkt med litiumet och han bad om ursäkt för den dåliga informationen från psykiatrins sida.
Sköldkörtelproverna från igår var tillbaka på normalvärdena igen. Fortfarande ganska på gränsen men ingen anledning att slänga in levaxin i min medicincocktail bara sådär hej och hå. Så nu ska jag äntligen få höja litiumet lite och så får vi se vad som händer med måendet, njurarna och sköldkörteln. Mitt ferritinvärde har också gått ned från 697 till 446 vilket känns skönt. Det kan hoppa upp och ned från gång till gång men nu vet jag iallafall att det inte är värre denna gången och kan släppa lite av den ångesten också.
Nu ska jag vila en stund innan jag ska försöka gå en promenad med hundarna. Det är jättefint väder så jag hoppas verkligen att jag lyckas ta mig ut innan det blir mörkt!