Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

60mg elvanse och jag är ändå halvt däckad trots att jag knappt gjort något idag. Jag typ rusar till posten varje gång den kommer och hoppas på en tid till sjukhuset men ingenting alls 😞 Nu har det ju gått så lång tid att alla proverna jag tog knappt borde kunna räknas längre

Finns det någon som kan hjälpa dig trycka på läkaren/sjukhuset för att få lite gång på saken? Det vore ju hemskt om de glömt/tappat bort din remiss...

Varit ute och fikat med mamma och är helt slut 😞 Besöken hos osteopaten gör underverk och jag orkar mycket mer när jag har varit hos honom men ändå blir jag så trött och måste vila hela tiden och det är så frustrerande!
På lördag är det födelsedagskalas med familjen men jag kommer inte att kunna gå för det blir för mycket 😞
Jag har fortfarande inte hört något från sjukhuset och jag har inte orkat tjata heller 😞

Eftersom jag fortfarande inte fått någon kallelse så gick jag in och verkligen lusläste min journal och hittade en anteckning jag inte fått någon som helst notis om där det står att min remiss avisats 24/11! Så i två månader har jag gått och väntat helt i onödan 😭😭

Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp men jag vet inte vad jag ska säga. Allt känns så hopplöst 😭

Jag är bara heterozygot för genen som ger hemokromatos så därför avvisade de remissen trots att jag mår så dåligt. Rekommenderade att bli blodgivare istället för att ge mig vettig behandling. Hon jag pratade med är bara sköterska på vårdcentralen så hon kunde inte svara så mycket mer så jag fick en telefontid med läkare på fredag, men det lär troligen inte ge något det heller. Men ingenting av detta har jag fått veta utan det fick hon läsa i deras egen journal som jag inte kan se

Det är underhållsbehandlingen ja, men mitt ferritinvärde låg på nästan 700. Då behövs man tappas på blod 2-4 gånger i månaden och inte om året
Screenshot_20230130_150409_Chrome.jpg

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/hepatologi/hemokromatos-primar/

Vad tänker du gör att behandlingen alla med hemokromatos får, inte funkar på dig?

Visa bifogad fil 111655
https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/hepatologi/hemokromatos-primar/

Vad tänker du gör att behandlingen alla med hemokromatos får, inte funkar på dig?
Där står ju klart och tydligt att man tappar en gång i veckan tills värdena är normala. Hur lång tid det behövs är olika men jag läste ca 20-30 veckor. Tror du då att det hjälper ens marginellt att ge blod 2-4 gånger om året? Dessutom får jag inte ge blod på många månader pga piercingar och mediciner läste jag nyss så blodgivning är inte längre aktuellt

Pojkvännen är på väg hit eftersom jag känner att jag vill ta varenda medicin jag har hemma och sedan hoppa från balkongen för allt känns så hopplöst. Vet inte om jag hade gjort det men kanske dumt att chansa. Eller dumt att han kommer. Jag borde ha dött redan 2014

Pojkvännen är på väg hit eftersom jag känner att jag vill ta varenda medicin jag har hemma och sedan hoppa från balkongen för allt känns så hopplöst. Vet inte om jag hade gjort det men kanske dumt att chansa. Eller dumt att han kommer. Jag borde ha dött redan 2014
Å, vad jobbigt du har det. Har pojkvännen kommit än?

Mår fortfarande lika dåligt 😞 har tagit så mycket stesolid att jag är som en degklump men jag har fortfarande ångest, och huvudvärk som sjutton av allt gråtande 😞 vi skulle äta pizza för jag älskar pizza men pizzerian var såklart stängd så då blev det helt härdsmälta i hjärnan över det också 😫

Usch, vad otroligt jobbigt, och dåligt av läkarna att du inte fått veta något! Du kan väl ha det fast du är heterozygot? Jag hoppas verkligen de tar dig på allvar på fredag när du har telefontid med läkaren. :heart

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 972
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 849
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 475
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 495
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama