Han överlevde, bara inte hos mig. Jag var jourhem åt många katter och jag klarade verkligen inte att ha katter hemma hos mig under någon längre tid så därför kunde jag inte behålla honom. Första hemmet han fick fortsatte jag att ha kontakt med honom. När han hade bott där en månad råkade någon släppa ut honom mitt i nyårsnatten och han försvann såklart helt vettskrämd. Han var borta i en månad innan en granne hittade honom men ingen kunde komma i närheten av honom. Jag kastade mig i bilen och körde dit i snö och is och mörker, trots att jag var rädd för att köra, för att han inte skulle hinna försvinna igen. Han var rädd för mig också men jag satte mig i ladan han flytt till. Det var kolsvart (och jag var rädd för mörker också
) så jag kunde inte se honom utan satt bara och småpratade tyst och till slut kom han smygande. När han väl kunde lukta på min jacka så bara slängde han sig upp i famnen på mig. Det kändes hemskt att lämna honom igen men han hade det väldigt bra där. Tyvärr flyttade ägaren utomlands efter ca 1 år och Thomas fick flytta igen och då kunde jag inte längre ha kontant med honom
Eftersom jag fått en spruta som vuxen så fattade jag det som att nästa spruta var efter 20år. Såren är mycket bättre nu så alsollösningen har åter igen gjort sitt jobb med att dra ut allt äckligt var men jag fortsätter att ha det lindat några timmar till ifall det finns mer var längre ner.
Jag vet inte. Jag har tid hos litiumsköterskan 2/3 så jag får se vad hon säger då, om inte läkaren hör av sig igen innan dess. Jag själv känner att jag går hellre och mår bra och får ta eventuella njurproblem när de kommer än att må så dåligt som jag brukar bara för att njurarna kanske kan komma att krascha i framtiden