Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Det gick så fort med Pärla, men jag har iallafall denna
IMG_6777.webp

Det kostar 2000kr och jag klarar inte att åka med en främmande människa i det skicket jag är i nu 😞

Jag lever iallafall

Nej. Andra hade säkert åkt in för de glipade ca 0,5-1cm innan jag satte på förband, men de är jättesmå för mig. Vet inte hur långa eller många dock för så noga kollade jag inte, men inte mer än 15cm om jag utgår från förbandet. Får väl se om beroendet sätter igång igen nu, men det hjälpte inte ett dugg mot ångesten så det tror jag nog inte

Jag lever iallafall

Tack för att ni frågar 💖
Känns bra att se att du lever. Jag skulle verkligen vilja att du får såren omskötta men förstår att även det tar på dina krafter. Hade kunnat skjutsa in dig (utan krav på trevligheter/samtal) om du bodde i närheten.

Känns bra att se att du lever. Jag skulle verkligen vilja att du får såren omskötta men förstår att även det tar på dina krafter. Hade kunnat skjutsa in dig (utan krav på kommunikation) om du bodde i närheten.
Mm. Hade det tagit i en artär eller de varit stora så kanske jag hade fått dem kollade, men nu vet jag hur det funkar eftersom de är små. Och min kropp är löjligt bra på att läka. En gång till och med tejpade jag upp ett sår istället för ihop (när jag var ännu mer knäpp i skallen än vad jag är nu) och ärret är ändå bara ett par mm brett trots att det nog är det längsta jag har

Tack 💖
Jag frågade mamma om hon kunde köra idag men hon är sjuk och pojkvännen klarar inte det 😞 Just nu är det ganska lugnt men jag vet att de allra svåraste känslorna alltid kommer framåt kvällen. Jag har inte frågat min vän om bilen heller för jag tror inte att jag vågar köra själv för det var riktigt trafikfarligt när jag körde med Pärla. Men hon var ju jättedålig och höll på att kvävas så då var det ju värre på ett annat sätt, men jag vågar ändå inte. Mamma har lovat att köra imorgon eftermiddag för då är det mycket närmare, men jag ska ju klara det tills dess också

Nu ska jag iallafall proppa Poppy full av godis och hoppas på att jag kan muta henne att stanna hos mig en stund

Just nu känner jag mig obehagligt ”lugn”. Hoppas verkligen inte att det är lugnet före stormen 😓😓

Detta är inte min första favoritlåt, men det är den första jag kommer ihåg.
Min första egna skiva fick jag julen 1999. Det var första julen jag inte fick några leksaker för jag hade inte önskat mig några. Jag satt i mörkret i mitt rum och lyssnade på Savage gardenskivan och följde fiberoptiklampan jag också önskat mig. Jag fick precis vad jag önskade mig, men jag var bara så TOM. Mina syskon lekte med alla sina leksaker men jag satt ensam och ledsen och tom i mörkret hela kvällen. Mamma var och tittade till mig, men jag minns inte vad hon eller jag sa. Det är så mycket jag inte minns, men just den känslan minns jag så tydligt. Varför kan jag inte minnas något positivt så tydligt? Pojkvännen blir irriterad på mig för han säger att jag minns bara allt som är negativt och att jag aldrig släpper det. Jag menar aldrig något illa när jag tar upp saker jag minns och jag är inte medveten om det är positiva eller negativa saker, men uppenbarligen tycker ju han att det är jobbigt och så gott som bara negativt och det stämmer säkert även om jag själv inte är medveten om det. Men så gott som alla minnen ÄR ju negativa! Även om det är något positivt jag minns så är minnet negativt för minnet är av något som är borta och aldrig kommer tillbaka. Jag tycker inte om minnen, men samtidigt så är det jobbigt nu när jag knappt minns någonting för det betyder att allt bara försvinner och är ännu mer meningslöst. Jag minns inte längre hur det känns att vara glad. Jag kan bara minnas en gång jag har varit glad de senaste åren och det var när pojkvännen köpte ringen till mig, men jag minns inte hur det kändes. Jag minns hur allt gick till, nästan varenda detalj, men jag kan inte minnas känslan hur mycket jag än försöker.
Så efter allt svammel så VARFÖR har denna låten fastnat?! Varför lyssnar jag fortfarande på den över 20 år senare?! Jag fattar inte

Börjar må mer och mer dåligt nu. Försöker att inte tänka men det går inte bra. Och jag har ont i magen och fortfarande ont från igår. Jag vill bara få sova men jag är inne i en jättedålig sömnperiod igen så jag sover alldeles för lite vilket såklart ökar allt dåligt. Yay 😑 just nu sitter jag på golvet i djurrummet för jag kommer ingenstans. Poppy ligger bredvid och är orolig. Hon känner verkligen att det är hon som är orsaken och jag har så dåligt samvete för att hennes sista tid har blivit så dålig 😭😭

Pojkvännen var här inatt så han kunde träffa henne en sista gång. Vi pratade om henne och då sa han att han tyckte att hon har blivit så frånvarande sista tiden. Jag har också tyckt det, men jag har tänkt att jag kanske inbillat mig för det har varit så diffust så det känns ändå ”bra” att få det bekräftat. Hon är ju bara 8,5 år så demens känns osannolikt, men hon fick en rejäl smäll i huvudet och nacken i vintras när hon sprang rakt in i mig när hon och Bella lekte så jag funderar på om hon fick skador som inte syntes då utan har kommit successivt. Hon krampade och jag var helt säker på att hon skulle dö men efter 10-15 minuter så var hon sig själv igen och hon visade inget konstigt dagarna efteråt heller så därför blev det bara ordentlig vila och ingen mer ingående utredning. Hon har blivit okejad i kroppen hos fysioterapeuten efter det också, men hjärnan kan man ju inte känna på. Och eftersom vi inte hittar grundorsaken till smärtan så har ju bara symptomen kunnat bli behandlade. Librelan har inte heller funkat på samma sätt sista tiden så det borde inte vara lederna eller artrosen som utlöser det, även om det säkert inte gör något bättre

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama