Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag vill bara ha det gjort för annars kanske jag inte klarar det och allting börjar om men jag kan inte ta mig någonstans. Och tänk om hon faktiskt kan bli bra?! Hur ska jag kunna veta det?!

Detta var innan smärtstillande. Det är lite bättre nu, men långt ifrån tillräckligt 😭

https://www.instagram.com/reel/CxinpZ9Mopi/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Jag vill bara ha det gjort för annars kanske jag inte klarar det och allting börjar om men jag kan inte ta mig någonstans. Och tänk om hon faktiskt kan bli bra?! Hur ska jag kunna veta det?!

En såpass gammal hund med dylika, grava problem behöver du definitivt inte ha dåligt samvete över att låta henne somna in.
Tvärtom är det väl det snällaste du kan göra i det här läget, för det där är -för mig- inte en övervägande bra livskvalitet.

jag vill bara få det gjort men jag kan inte ta mig till veterinär mer än att låna min väns bil och hon kommer inte ta det bra med avlivning och det klarar jag inte att argumentera mot nu

Förutom att hon har absolut noll med det beslutet att göra, så det är väl inget du behöver upplysa om? Räcker med att säga att du ska till veterinären med hunden.
Ja, det var precis vad jag tänkte. Sedan kan man ju i efterhand säga att det var veterinärens rekommendation. Och det kanske det blir också.

Och jag vågar inte köra själv för det var bara ren tur att det inte hände en olycka när jag körde in med Pärla

jag vill bara få det gjort men jag kan inte ta mig till veterinär mer än att låna min väns bil och hon kommer inte ta det bra med avlivning och det klarar jag inte att argumentera mot nu

Jag förstår känslan av att man vill få det överstökat när man bestämt sig men tror du verkligen att det skulle hjälpa på ditt mående att göra det nu eller på måndag? Det är ändå lördag kväll och inte så lätt att ta sig till nån öppen vet?

Det är hennes bil
Såsom hon tycker bilen ska skrotas och du tycker det går att lappa och laga tills den faller isär av sig själv, så gör hon som du vill, kastar ut mängder med pengar på något som är bortom räddning?

Det är ju så hon gör mot din stackars hund, så hon verkar tycka att man ska "behandla ihjäl" djur och i min värld gör det faktiskt henne till en djurplågare.

Jag förstår känslan av att man vill få det överstökat när man bestämt sig men tror du verkligen att det skulle hjälpa på ditt mående att göra det nu eller på måndag? Det är ändå lördag kväll och inte så lätt att ta sig till nån öppen vet?
Det skulle göra plågan kortare och mindre outhärdlig just nu. Hässleholm har öppet, men jag kan ändå inte ta mig dit utan bil
Såsom hon tycker bilen ska skrotas och du tycker det går att lappa och laga tills den faller isär av sig själv, så gör hon som du vill, kastar ut mängder med pengar på något som är bortom räddning?

Det är ju så hon gör mot din stackars hund, så hon verkar tycka att man ska "behandla ihjäl" djur och i min värld gör det faktiskt henne till en djurplågare.
Hon är verkligen ingen djurplågare!! Jag hade aldrig släppt mina marsvin till henne om jag inte litat på henne! Vi har inte pratat på ett tag så hon vet inte hur det ser ut med Poppy. Släpp det!!

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Den perfekta sällskapshunden
  • Valp 2025