Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

. Släpp det!!

Hon har säkert sina fördelar och jag säger inte att hon är en sadist som plågar djur för nöjes skull eller att hon inte tar väl hand om djur, men folk som tycker att man ska behandla ihjäl djur som lider, som överlag har låg livskvalitet är i just det läget djurplågare.

Oavsett hur sur/upprörd du och andra möjligen blir av den åsikten, så står jag fast vid den och det gör jag oavsett om det gäller någon jag personligen känner eller en random människa.

Hon har säkert sina fördelar och jag säger inte att hon är en sadist som plågar djur för nöjes skull eller att hon inte tar väl hand om djur, men folk som tycker att man ska behandla ihjäl djur som lider, som överlag har låg livskvalitet är i just det läget djurplågare.

Oavsett hur sur/upprörd du och andra möjligen blir av den åsikten, så står jag fast vid den och det gör jag oavsett om det gäller någon jag personligen känner eller en random människa.
Tack så mycket för att du då också kallar mig djurplågare. Det gör verkligen hela situationen sååååå mycket lättare

jag vill bara få det gjort men jag kan inte ta mig till veterinär mer än att låna min väns bil och hon kommer inte ta det bra med avlivning och det klarar jag inte att argumentera mot nu
Då har du bestämt dig i alla fall. Ring din vän och fråga om du får låna bilen för att hunden ska till veterinären. Frågar din vän varför så kan du bara säga att hunden inte mår bra. Det är ju inte att ljuga.

Ganska sönderskuren och hela jag gör ont av allt gråtande och ångest och jag kan inte fatta hur jag fortfarande lever för allt gör så fruktansvärt ont. Det är enbart för att jag inte vill utsätta pojkvännen och min familj jag inte gjorde något mer

Då har du bestämt dig i alla fall. Ring din vän och fråga om du får låna bilen för att hunden ska till veterinären. Frågar din vän varför så kan du bara säga att hunden inte mår bra. Det är ju inte att ljuga.
Nej, det funkar tyvärr inte så för vår relation är alldeles för nära

Någon hjälplinje finns väl öppen? :( Eller pojkvännen eller mamma?
Hjälplinje vet jag inte, men de kan inte ändra något. Pojkvännen är för ledsen och mamma jobbar och hennes jobb gör så hon inte kan ha telefonen med sig. Någon annan klarar jag inte att ringa. Och ingen av dem kan ändra något heller 😭

Hjälplinje vet jag inte, men de kan inte ändra något. Pojkvännen är för ledsen och mamma jobbar och hennes jobb gör så hon inte kan ha telefonen med sig. Någon annan klarar jag inte att ringa. Och ingen av dem kan ändra något heller 😭
Ingen kan ändra något, ingen kan fixa lilla hunden... det är ju som det är. <3 Men de kanske kan lyssna.

Ingen kan ändra något, ingen kan fixa lilla hunden... det är ju som det är. :heart Men de kanske kan lyssna.
Fast lyssna hjälper inte för det ändrar inget. Det gör bara att jag blir ännu mer ledsen. Bara av att skriva gör att jag blir ledsen igen 😭

• Ledsen
Reactions: Sel
Fast lyssna hjälper inte för det ändrar inget. Det gör bara att jag blir ännu mer ledsen. Bara av att skriva gör att jag blir ledsen igen 😭
Kan du sätta dig och gosa med hundarna istället kanske? Bara mysa och skämma bort, sätta på en film och älska på dem lite extra?

Kan du sätta dig och gosa med hundarna istället kanske? Bara mysa och skämma bort, sätta på en film och älska på dem lite extra?
Poppy vill inte. Hon blir så upprörd när jag är ledsen 😭 Hon verkar reagera på det nya adaptilhalsbandet också för nu är hon rädd igen 😭
De sista dagarna med Kailzie, när det ändå var bestämt, stoppade jag i henne så mycket smärtstillande hon behövde och sedan gjorde vi bara fina saker ihop. :heart
💖💖

• Hjärta
Reactions: Sel
Kan ni åka taxi till veterinären?
Det kostar 2000kr och jag klarar inte att åka med en främmande människa i det skicket jag är i nu 😞
Hur är det @Lyan ?

Hur illa är det med såren, behöver du åka in och få dem omskötta ?
Jag lever iallafall

Nej. Andra hade säkert åkt in för de glipade ca 0,5-1cm innan jag satte på förband, men de är jättesmå för mig. Vet inte hur långa eller många dock för så noga kollade jag inte, men inte mer än 15cm om jag utgår från förbandet. Får väl se om beroendet sätter igång igen nu, men det hjälpte inte ett dugg mot ångesten så det tror jag nog inte
Jag lever iallafall

Tack för att ni frågar 💖

Jag vill bara ligga med Poppy i famnen och ha henne nära, men hon tycker inte om det så det hade inte varit snällt 😞 Jag hade velat ha några fina brofoton också för det hjälpte mig lite när Ping gick bort att ha något så symboliskt, men hon tycker inte om att bli fotad heller 😞
IMG_6776.webp

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Katthår
  • Annonsera mera hundar 2