Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Du pushar dig själ att klara en hel massa saker trots att din kropp är helt tom för kräfter och energi. Det är långt ifrån att vara oduglig. :heart

Precis så. Tack, @sorbifolia för formuleringen.
Å, @Lyan. Du är en kämpe. :heart
Men jag gör aldrig tillräckligt ändå och jag gör nästan aldrig något för att jag vill utan för att jag måste och inte har något val. Det är inte att vara stark och en kämpe 😞

Just nu vill jag göra ect. Jag är helt tom och enda jag kan känna är smärta, oro och rädsla. Men jag måste vänta på att läkaren hör av sig och då känner jag säkert inte likadant och allting bara fortsätter som det är nu tills jag mår så dåligt att jag skiter i allt och alla runtomkring mig och rädslan för att misslyckas igen. Jag vet iallafall vad som inte funkar

Minns inte när jag skrev detta. Det är många år sedan iallafall. Jag vet inte om det är begripligt längre heller för jag tycker att jag är svag. Vad jag iallafall vet är att jag inte är stark. Jag kan göra starka saker, men jag är ingen stark person. Hade jag blivit satt i denna situationen idag så hade jag troligen bett om att bli skjuten.
”Du blir, under pistolhot, tvingad att råna en bank. Är du då stark som rånade banken trots att du inte ville? Är du svag som inte vågade sätta emot och säga stopp? Eller är det ibland helt enkelt så att man inte är något av det utan att omständigheter som man inte kan påverka tvingar en att göra val som inte alls handlar om styrka eller svaghet i ens person?”

Det är okej att känna att det är nog, att du inte orkar hantera djurens sjukdomar mer.

Du kanske inte känner så, jag vill bara påminna dig om att det är OK.

Du är värd att sätta dig själv främst. Du är en lika bra matte även när du prioriterar dig före djuren 💔❤️
(Det är lättare att säga till andra än att leva upp till det själv)

Jag tänkte precis skriva samma, det är okej att inte orka gå igenom allting igen. Du kan sätta slutstreck här och det är HELT okej. :heart
Jag vet, men jag vet inte hur jag ska klara det. Det hade varit så mycket lättare med en diagnos men nu famlar vi i blindo. Hon har tider till fysioterapeuten 2/10 och ortoped 10/10. En del av mig vill såklart ge henne den chansen, men en annan del vill ge henne helgen… Jag kan bara se utredning efter utredning framför mig och under tiden har Poppy ont. Hon fick onsior och alvedon igår och metacam och alvedon idag och visst är hon piggare, men symptomfri? Nej, långt ifrån 😭

Och vad ska jag göra med Bella? Just nu är nästan det enda som håller mig uppe med hundarna att jag har två systrar som älskar varandra. Hela jag slits sönder av dåligt samvete för att jag hellre vill ha Ping och Pärla, men det är ju omöjligt så jag borde inte ens tänka på det men jag kan inte låta bli. Jag kan inte känna något för Poppy och Bella nu för allt är bara tomt, men ändå gör det så förbannat ont 😭

Och så är det ju pengarna också. Poppy är försäkrad, men självrisken är ju långt ifrån gratis

Jag tog alldeles för mycket stesolid igår för jag hade så mycket ångest men inte fan gjorde det någon skillnad. Mår bara ännu sämre idag istället

Jag vet, men jag vet inte hur jag ska klara det. Det hade varit så mycket lättare med en diagnos men nu famlar vi i blindo. Hon har tider till fysioterapeuten 2/10 och ortoped 10/10. En del av mig vill såklart ge henne den chansen, men en annan del vill ge henne helgen… Jag kan bara se utredning efter utredning framför mig och under tiden har Poppy ont. Hon fick onsior och alvedon igår och metacam och alvedon idag och visst är hon piggare, men symptomfri? Nej, långt ifrån 😭

Och vad ska jag göra med Bella? Just nu är nästan det enda som håller mig uppe med hundarna att jag har två systrar som älskar varandra. Hela jag slits sönder av dåligt samvete för att jag hellre vill ha Ping och Pärla, men det är ju omöjligt så jag borde inte ens tänka på det men jag kan inte låta bli. Jag kan inte känna något för Poppy och Bella nu för allt är bara tomt, men ändå gör det så förbannat ont 😭

Hur gamla är dom? Förstår att det är skitsvårt att ta ett beslut utan någon riktig diagnos.

Fast det kommer jag för jag har inget val. Det spelar ingen roll hur outhärdligt något är för jag har inget val. En outhärdlig sekund i taget och bara hoppas på att allt tar slut någon dag så fort som möjligt

Det är du inte! Du har det jättetufft och kämpar verkligen på.

Du är allt annat än löjlig och du är VISST en kämpe. Du kämpar ju hela tiden. Kram om du vill ha.
Jag vet inte. Jag känner mig löjlig som hela tiden säger att allt är outhärdligt, men hade det verkligen varit outhärdligt så hade jag ju inte varit här. Eller så är allt outhärdligt och jag är bara feg som inte gör något åt det. För att ta livet av sig, det är, enligt mig, starkt! Det går emot hela vår existens att ta det steget, för oavsett hur dåligt man än mår så är kroppens största uppgift att överleva.
För mig är en kämpe någon som är stark och/eller kämpar ”frivilligt” (”” för att de som är sjuka kämpar frivilligt för att bli friska, men de är inte sjuka frivilligt). Jag kämpar, men jag är ingen kämpe för jag vill inte kämpa. Jag vill inget hellre än att sluta kämpa, men det valet har jag inte

Jag behöver gå ut med hundarna mer än på gården, men jag vill inte för jag vill inte veta hur det är med Poppy för om det är dåligt så är det kört, men om det inte är dåligt så står jag fortfarande lika oviss

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama