Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Men du, då har du i alla fall kommit en bra bit på vägen! :heart Försök glädjas över det, och låt dig själv vila när energin är slut.
Ja, det har jag! Men ju mer jag plockar desto mer dyker ju upp. Hur kan det få plats med så mycket prylar och grejer i ett så litet sovrum?! Men nu ligger resten av gardinerna i tvättmaskinen och jag håller på med madrassen för jag måste få bort den för annars kan jag inte få rent under sängen och längs med hyllan och väggen så nu gäller det att inte bryta några fingrar mellan madrassen och sängramen :nailbiting::nailbiting: och jag hittade två äckliga silverfiskar i den ena gardinen 😭 Var kommer de ifrån?! Det känns som att de bara blir fler och fler ju 😭

Jag kommer att vara död i en vecka efter detta 😓 men jag har mått så dåligt över att jag har tyckt att det har varit äckligt så det kommer nog att vara värt det. Hoppas jag iallafall. Det beror på hur mycket ångest jag får. Fast det är kanske bra för jag ska till mellanvården imorgon så hon kan kolla så att jag fortfarande lever och om jag då är i ännu sämre skick så kanske hon bryr sig. Fast jag har iofs suttit där och bölat att jag velat dö och hoppa från balkongen och hon skrev att mitt ”stämningsläge var något sänkt” :grin::banghead: Fast den gången hämtade hon faktiskt läkaren så jag fick prata med honom. Det var i början av litiumbehandlingen så det är ju längesedan nu. Men han skrev iallafall att jag var svårt deprimerad med psykotiska inslag (antar att han syftade på hoppa från balkongen) så där lyssnade han ju faktiskt, även om jag inte var psykotisk. Jag ska säga till henne att jag vill att han ringer eller om jag kan boka ett besök med bara honom för att ta något med henne är meningslöst. Men då måste jag förbereda mig jättenoga för han är alltid superstressad och allt går så fort så jag inte hinner med vad jag ska säga innan han lägger på

Jag är så trött nu och hela kroppen gör ont, men jag kan inte sluta förrän golvet och sängen är fixade. Väggar, gardiner och pynt kan jag göra närsomhelst, men jag måste ju ha någonstans att sova

Yay. Jättekul att klättra runt i allt detta 😑 Jag fattar inte ens var allt kommer ifrån?!
IMG_6558.webp

Jag har haft så mycket ångest hela dagen, men nu har den äntligen släppt lite så nu har jag fått upp TVn lite provisoriskt. Pojkvännen är här också så jag slipper vara ensam om ångesten kommer tillbaka lika mycket som innan
IMG_6562.webp

Det var en silverfisk i sängen! 😭😭 Hur kan det vara en äcklig jävla silverfisk i sängen när jag har städat så noga?!! 😭😭

Det var en silverfisk i sängen! 😭😭 Hur kan det vara en äcklig jävla silverfisk i sängen när jag har städat så noga?!! 😭😭
Från 5 myter om städning:
Visst är det inte så trevligt när det dyker upp silverfiskar i hemmet?! Men de har ingenting att göra med att man bor smutsigt eller ostädat, dessa filurer kan dyka upp även i det renaste hemmet. Silverfiskar lever i fuktiga, varma och mörka miljöer (det är därför de ofta syns i badrum). För att undvika silverfiskarna kan man försöka hålla hemmet torrt och dammsuga ofta.

Visst är det inte så trevligt när det dyker upp silverfiskar i hemmet?! Men de har ingenting att göra med att man bor smutsigt eller ostädat, dessa filurer kan dyka upp även i det renaste hemmet. Silverfiskar lever i fuktiga, varma och mörka miljöer (det är därför de ofta syns i badrum). För att undvika silverfiskarna kan man försöka hålla hemmet torrt och dammsuga ofta.
Det finns även en annan sorts silverfisk som är större och även trivs där det är torrt, den långsprötade silverfisken. Vi har såna i hela huset, även i lådor och skåp i köket. Blev lite bättre när vi satte in en ljud och ljus skrämma men försvinner gör de inte.

https://www.raa.se/samhallsutveckli...sprotad-silverfisk-ctenolepisma-longicaudata/

Tack! Jag hade inte reagerat lika mycket om det var i badrummet eller hallen eller där det inte var städat just nu, men just i sängen när jag har tokstädat. Men jag sa faktiskt till pojkvännen att den silverfisk som överlevt denna städningen förtjänar nästan att få vinna så jag får väl skylla mig själv, men inte i SÄNGEN 😭
Det finns även en annan sorts silverfisk som är större och även trivs där det är torrt, den långsprötade silverfisken. Vi har såna i hela huset, även i lådor och skåp i köket. Blev lite bättre när vi satte in en ljud och ljus skrämma men försvinner gör de inte.

https://www.raa.se/samhallsutveckli...sprotad-silverfisk-ctenolepisma-longicaudata/
Ja, sådana är det! De vanliga som bara är på golvet är inte lika äckliga, men dessa är verkligen vidriga! Och de blir bara fler och fler och större och större trots att jag dödar alla jag ser så jag måste skaffa fällor nu för att de iallafall inte ska bli ännu fler. Den som var i sängen var den största och äckligaste jag sett hittills 🤢😫
Vad är ljud och ljus skrämma? Jag har bara sett klisterfällor

———

Jag hade så svårt att somna inatt. Jag vet inte om det var för att jag var så trött eller ångesten eller båda ihop, men jag var så rädd för att somna och det skulle vara silverfiskar över hela mig och jag skulle få in någon i munnen. Det är ju inte realistiskt någonstans, men inatt kändes det jätteverkligt

Tack! Jag hade inte reagerat lika mycket om det var i badrummet eller hallen eller där det inte var städat just nu, men just i sängen när jag har tokstädat. Men jag sa faktiskt till pojkvännen att den silverfisk som överlevt denna städningen förtjänar nästan att få vinna så jag får väl skylla mig själv, men inte i SÄNGEN 😭

Ja, sådana är det! De vanliga som bara är på golvet är inte lika äckliga, men dessa är verkligen vidriga! Och de blir bara fler och fler och större och större trots att jag dödar alla jag ser så jag måste skaffa fällor nu för att de iallafall inte ska bli ännu fler. Den som var i sängen var den största och äckligaste jag sett hittills 🤢😫
Vad är ljud och ljus skrämma? Jag har bara sett klisterfällor

———

Jag hade så svårt att somna inatt. Jag vet inte om det var för att jag var så trött eller ångesten eller båda ihop, men jag var så rädd för att somna och det skulle vara silverfiskar över hela mig och jag skulle få in någon i munnen. Det är ju inte realistiskt någonstans, men inatt kändes det jätteverkligt
De är verkligen sjukt vidriga 🤢

Vi har en sådan här i köket.

De är verkligen sjukt vidriga 🤢

Vi har en sådan här i köket.
Ja 😫

Jag har marsvin så en sådan kommer inte att funka 😕 Jag kan också höra sådana som sitter utomhus så den hade nog inte funkat ändå. Jag ska beställa fällor och också göra egna med dubbelhäftande tejp som jag kan sätta lite överallt

Nu är jag så trött så jag knappt vet var jag ska bli av men jag kan inte slappna av. Jag vet att jag borde vila men det känns så onödigt när jag inte kan slappna av, men om jag tar en hög tabletter och kör på med sovrummet så kommer jag ju troligen krascha totalt i flera dagar sedan.
Och jag är så orolig för Poppy 😭 Det känns som att det bara blir värre och värre 😭 Vi ska till veterinären imorgon

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ytlighet i ett förhållande.
  • Sytråden del 4
  • Linser

Hund, Katt, Andra Djur