Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Och som det ser ut nu så ligger självskadandet precis runt hörnet på och det är bara jättekorkat för det kommer bara att ta ännu mer energi från mig om jag börjar igen och det hjälper ändå inte mot ångesten. Det är bara en fix idé som min jävla hjärna har bestämt sig för att den tror hjälper. Precis som med shoppandet

Bara sitter på golvet igen. Tar mig ingenstans för det är så mycket som jag måste göra att jag klarar ingenting. Jag vill bara sova men det kan jag inte heller. Vågar varken ta något uppiggande, ångestdämpande eller för koncentrationen för allting kommer öka risken för att jag skär mig, men utan dem så funkar ingenting

Jag borde städa men istället sitter jag och försöker få en ful klänning fin trots att chansen för det är väldigt liten. Så det är bara så korkat att ens försöka och lägga en massa energi jag inte har på sådant onödigt när jag har jättemycket som jag faktiskt behöver och en del som jag MÅSTE göra. Visst, det är väl bättre än att inte göra något alls, men ändå! Jag blir så arg på mig själv när jag lägger energi på fel saker!

Jag borde städa men istället sitter jag och försöker få en ful klänning fin trots att chansen för det är väldigt liten. Så det är bara så korkat att ens försöka och lägga en massa energi jag inte har på sådant onödigt när jag har jättemycket som jag faktiskt behöver och en del som jag MÅSTE göra. Visst, det är väl bättre än att inte göra något alls, men ändå! Jag blir så arg på mig själv när jag lägger energi på fel saker!
Var lite snäll mot dig själv ❤️

Var lite snäll mot dig själv ❤️
Jag vet, men jag borde lägga den energin på att städa till marsvinen och rensa ur vasken för nu har jag bananflugor överallt igen. Jag behöver absolut inte ha det tipptopp och fläckfritt överallt, men jag vill iallafall kunna få besök utan att behöva skämmas och det kan jag inte nu. Marsvinen klarar sig till imorgon om jag inte klarar det ikväll, men resten av köket skäms jag för för det är både stökigt och smutsigt.

Men nu har jag iallafall bestämt med pojkvännen att jag tar tåget till honom om en timme och så går vi en ordentlig runda med hundarna och så åker jag hem igen efteråt. Det är så skönt att han har flyttat närmare nu för innan tog det 1,5 timme med tåget om inte han kunde hämta vid bytet, men nu slipper jag byta helt och då tar det bara 20 minuter. Jag är inte i skick för tåg egentligen för jag behöver duscha och tvätta håret, men folk får väl titta bort om de inte vill se mitt hår

Jag vet, men om jag inte tar dem så kan jag inte göra något alls och ångesten blir 100 gånger värre så då är risken jättestor att jag faktiskt försöker ta livet av mig trots att jag egentligen inte vågar för jag är så rädd för att misslyckas igen.

Och det är ju minst en sak som är fel fysiskt också. Det är inte bara psykiskt längre, men vanliga läkare bryr ju sig inte heller så alla (utom min kontaktperson på boendestödet) tycker ju att det är såhär jag SKA må

Nej. De kan inte göra något. Ångestdämpande har jag redan tagit för många. Så just nu har jag iallafall ingen direkt ångest. Bara hopplöshet

Psykakuten är aldrig ett alternativ. Jag dör hellre än riskerar att bli inlåst igen. Jag vet, men detta är ändå inte det värsta jag har mått i mitt liv psykiskt så det är bara att försöka stå ut för jag tvivlar starkt på att något kommer att lösas mer än korta stunder när jag är hypomanisk. Det fysiska är nytt men ingen bryr ju sig där heller
Ge det en chans om du får chansen ändå, det finns många gånger som det faktiskt hjälper att vara där en period. Jag har haft triljoner dåliga inläggningar men dom senaste har faktiskt hjälpt på ett annat sätt. Med vetskapen om att hunden hade det bra så kunde jag vila på riktigt utan krav. Jag sov nog nästan dynget runt i över en vecka och var utvilad när jag kom därifrån.

Låt inte tidigare upplevelser påverka och låt dom hjälpa dig och då kommer ni säkerligen tillsammans komma fram till vad det är du behöver för att bli piggare och må bättre.

Det som är bra nu iallafall här är att man kan se sin journal samma dag som dom skriver den så man har koll på vad som händer och varför dom gör som dom gör. Då kan man också ifrågasätta sådant som inte stämmer snabbare och få lite klarhet i vad som händer.

Tack för svaret. Jag får svara senare för just nu är jag helt och hållet slut och jag har bara varit iväg och hälsat på på praktiken 😞

Har tagit för mycket ångestdämpande igen för det har börjat ta jättelång tid innan det verkar och då får jag total panik under tiden och tar för många. Inga extrema mängder, typ 0,5-1,5 tablett extra plus melatonin, men det stör mig! Och jag fryser som fan för jag har legat framför acn för om jag fryser så klarar jag inte att skära mig, men problemet är att jag klarar ju inget annat heller då. Jag har ångest för ALLT nu! Djuren, ekonomin, fysisk hälsa, psykisk hälsa, att jag gått upp i vikt igen, att jag vill skära mig, att jag inte vill skära mig, att all jävla teknik som kan jävlas med mig gör det så mycket det bara går och jag hatar teknik! Att mitt huvud inte alls funkar vilket ger ännu mer ångest osv osv fortsätt på valfri lista så finns där garanterat något som ger mig ångest

ALL teknik jävlas med mig. Nu tror jag iofs inte på djävulen, men ändå 😑 och jag har sådan panik för att jag börjar gå upp igen efter jag slutade med litium. Då tappade jag flera kilo på kort tid och sedan har jag ätit alldeles för mycket godis och skit så nu börjar de kilona komma tillbaka 😭 Plus att min matbudget är överskriden med nästan 1000kr denna månaden för att min kropp bara vill ha cheesecake, gorbys och godishalsband och det är jättedyrt. Jag tror att jag hade kunnat klara att äta potatis, köttbullar och sås, men det är alldeles för många moment för att jag ska klara fixa det 😞
IMG_6399.webp

ALL teknik jävlas med mig. Nu tror jag iofs inte på djävulen, men ändå 😑 och jag har sådan panik för att jag börjar gå upp igen efter jag slutade med litium. Då tappade jag flera kilo på kort tid och sedan har jag ätit alldeles för mycket godis och skit så nu börjar de kilona komma tillbaka 😭 Plus att min matbudget är överskriden med nästan 1000kr denna månaden för att min kropp bara vill ha cheesecake, gorbys och godishalsband och det är jättedyrt. Jag tror att jag hade kunnat klara att äta potatis, köttbullar och sås, men det är alldeles för många moment för att jag ska klara fixa det 😞
Visa bifogad fil 128101
Ska du inte bara ställa undan vågen? Du mår bara dåligt av att titta på siffrorna och de säger ingenting om din fysiska hälsa.

Ska du inte bara ställa undan vågen? Du mår bara dåligt av att titta på siffrorna och de säger ingenting om din fysiska hälsa.
Nej, för om jag inte har den så börjar jag toknoja om att jag har gått upp i vikt så det är lugnande att ha den och se att även om jag har gått upp i vikt så har jag inte gått upp så mycket som det känns i kroppen. Jag har provat utan några omgångar och det funkar inte så länge jag bryr mig så mycket om vikten. När jag mår bättre och rör mig mer kan det går jättelänge mellan jag väger mig för då nojar jag inte på samma sätt

Nej, för om jag inte har den så börjar jag toknoja om att jag har gått upp i vikt så det är lugnande att ha den och se att även om jag har gått upp i vikt så har jag inte gått upp så mycket som det känns i kroppen. Jag har provat utan några omgångar och det funkar inte så länge jag bryr mig så mycket om vikten. När jag mår bättre och rör mig mer kan det går jättelänge mellan jag väger mig för då nojar jag inte på samma sätt
Okej, du verkar mest oroa dig för vikten och vara fixerad vid enstaka kilon.

@Lyan har du någon du kan ringa och prata med nu i kväll? ❤ Det låter som om dina tankar spinner iväg lite väl mycket nu...
Just nu är det lite lugnare. Har varit ute en liten runda med hundarna och nu sitter jag i köket och bara sitter för jag kommer ingenstans. Jag ska försöka mata alla djuren och gå och lägga mig, men det känns inte som att jag kommer kunna somna så får se om ångesten kommer tillbaka med full kraft då 😕 Jag hade verkligen behövt städa till marsvinen ikväll också för det gick inte igår eller innan idag. De klarar sig till imorgon men det är för länge egentligen tycker jag. Jag fattar inte hur en vecka kan gå så fort när allt går så långsamt

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama