Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Alltså detta är ju ett STORT problem.... typ massor med röda varningslampor.... som klockan säger att du "kan" bli utmattad, det är du mest troligen redan.....

Kan du försöka ta upp detta med att du konstant är stressad och inte lyckas slappna av med din läkare asap, eller kanske allra helst söka hjälp privat? Och gärna berätta att du börjat bli suicidal/vela dö också....

Och jag skulle säga undvik alla uppiggande medel för de lär motverka kroppens försök till avslappning/vila....
Jag vet, men jag ”vilar” ju redan nästan hela dygnet eftersom jag inte orkar göra något. Bara ligger i sängen. Inte riktigt lika många timmar som i vintras men ca 18-22 timmar om dygnet är i sängen.
Ja, jag får försöka göra det. Jag ska till mellanvården i nästa vecka så får säga till henne då. men just nu känns en vecka som en livstid. Jag har sagt till henne de sista gångerna att jag vill dö men hon bryr sig inte, men jag vet inte hur jag får tag på läkaren annars.
Privat vet jag inte hur jag hittar mer än terapi och det klarar jag inte nu.

Jag vet, men om jag inte tar dem så kan jag inte göra något alls och ångesten blir 100 gånger värre så då är risken jättestor att jag faktiskt försöker ta livet av mig trots att jag egentligen inte vågar för jag är så rädd för att misslyckas igen.

Och det är ju minst en sak som är fel fysiskt också. Det är inte bara psykiskt längre, men vanliga läkare bryr ju sig inte heller så alla (utom min kontaktperson på boendestödet) tycker ju att det är såhär jag SKA må

Kan du ringa psykakuten?
Nej. De kan inte göra något. Ångestdämpande har jag redan tagit för många. Så just nu har jag iallafall ingen direkt ångest. Bara hopplöshet

@Lyan det är uppenbart att du mår väldigt väldigt dåligt. Vad har du för alternativ? För såhär kan du ju inte ha det längre. Kan psykakuten vara ett alternativ nu?
Psykakuten är aldrig ett alternativ. Jag dör hellre än riskerar att bli inlåst igen. Jag vet, men detta är ändå inte det värsta jag har mått i mitt liv psykiskt så det är bara att försöka stå ut för jag tvivlar starkt på att något kommer att lösas mer än korta stunder när jag är hypomanisk. Det fysiska är nytt men ingen bryr ju sig där heller

Min kontaktperson på boendestödet sa att hon vet folk som fått hjälp av ect, men då måste man väl vara inlåst? Och det lär väl ändå inte hjälpa mot tröttheten eftersom den inte är pga depressionen

Och det känns inte lönt att ringa vårdcentralen igen heller för de kommer bara att skylla på att jag har tagit litium och vifta bort mig igen och jag kan inte hitta någonstans hur lång tid det tar för kroppen att bli ”normal” igen efter att man slutat

Min kontaktperson på boendestödet sa att hon vet folk som fått hjälp av ect, men då måste man väl vara inlåst? Och det lär väl ändå inte hjälpa mot tröttheten eftersom den inte är pga depressionen
Har du inte fått ect tidigare brukar det inte göras polikliniskt. Men ta upp möjligheten med din läkare? Jag har sett otroliga resultat av ect.

Har du inte fått ect tidigare brukar det inte göras polikliniskt. Men ta upp möjligheten med din läkare? Jag har sett otroliga resultat av ect.
Jag har hört både positivt och jättenegativt om det så jag vet inte alls vad jag ska tro, men så är det väl egentligen med det mesta, bara det att biverkningarna inte är lika stora om det går år helvete på annat. Men inlåst går bara inte. Det är om de drogar mig så mycket att jag inte ens är medveten om att jag är där men det tvivlar jag på att de gör. Och jag är rädd för att förlora ännu mera minne. Att vakna upp och tro att Pärla och Ping och mormor fortfarande lever kommer jag inte att klara

Jag har hört både positivt och jättenegativt om det så jag vet inte alls vad jag ska tro, men så är det väl egentligen med det mesta, bara det att biverkningarna inte är lika stora om det går år helvete på annat. Men inlåst går bara inte. Det är om de drogar mig så mycket att jag inte ens är medveten om att jag är där men det tvivlar jag på att de gör. Och jag är rädd för att förlora ännu mera minne. Att vakna upp och tro att Pärla och Ping och mormor fortfarande lever kommer jag inte att klara
Fast du verkar må jättedåligt, det kanske skulle göra hela skillnaden? Och att det varit hemskt att ligga inne tidigare behöver ju inte innebära att det kommer vara likadant nu.

Allt som har effekt kan ge biverkningar, läskigt, men sällan dödsfarligt.

Tanken med att vara inskriven på en avdelning vid sin första ect är att man ska övervakas. För ingen vet hur just du regerar på ect och många behöver vila ett par dagar på avdelningen. Inlåst behöver du ju inte vara? Så länge du är där frivilligt är det ju inte en fråga om LPT.

Fast du verkar må jättedåligt, det kanske skulle göra hela skillnaden? Och att det varit hemskt att ligga inne tidigare behöver ju inte innebära att det kommer vara likadant nu.

Allt som har effekt kan ge biverkningar, läskigt, men sällan dödsfarligt.

Tanken med att vara inskriven på en avdelning vid sin första ect är att man ska övervakas. För ingen vet hur just du regerar på ect och många behöver vila ett par dagar på avdelningen. Inlåst behöver du ju inte vara? Så länge du är där frivilligt är det ju inte en fråga om LPT.
De ljög för mig och sa att om jag la mig in frivilligt så kunde jag åka hem om jag inte klarade av att vara där och när jag inte klarade av att vara där och ville åka hem så låste de in mig på tvång istället. Och det var långt ifrån den enda lögnen under den tiden plus att de straffade mig när jag var ”jobbig” och hade ångest istället för att försöka hjälpa. Min läkare bad jättemycket om förlåtelse när jag väl kom ut för att hon föreslagit det och hon hindrade dem från att låsa in mig vid mina självmordsförsök efter det, men nu har hon gått i pension så nu vågar jag inte göra någonting alls som på något sätt kan ge dem en ursäkt att låsa in mig igen.

Och min ena medicin har ”plötslig oförklarlig död” som biverkning 😅 men den har ju såklart inte jag fått 😞

Och då hade jag ändå eget rum när jag var inlåsta. Om jag skulle bli tvungen att dela rum med en främmande människa så hade de fått söva mig för jag hade fått så mycket panik

De ljög för mig och sa att om jag la mig in frivilligt så kunde jag åka hem om jag inte klarade av att vara där och när jag inte klarade av att vara där och ville åka hem så låste de in mig på tvång istället. Och det var långt ifrån den enda lögnen under den tiden plus att de straffade mig när jag var ”jobbig” och hade ångest istället för att försöka hjälpa. Min läkare bad jättemycket om förlåtelse när jag väl kom ut för att hon föreslagit det och hon hindrade dem från att låsa in mig vid mina självmordsförsök efter det, men nu har hon gått i pension så nu vågar jag inte göra någonting alls som på något sätt kan ge dem en ursäkt att låsa in mig igen.

Och min ena medicin har ”plötslig oförklarlig död” som biverkning 😅 men den har ju såklart inte jag fått 😞
Men det verkar ju inte bli bättre av att leva som du gör nu, du kanske måste göra något annat och i och med det utmana dina rädslor för att komma vidare.

Om din sjukhusvistelse gick över till LPT fanns det nog grund för det? Att dom befarade att du kunde vara en fara för dig själv? Att en läkare hindrar sina kollegor från att skriva in en självmordsbenägen person för vård låter helt otroligt. Det är ju tjänstefel?

Jag svarar gärna på frågor om ect eller inläggningar om det finns behov av det.

Jag tycker att du förtjänar att må bättre än vad du gör @Lyan!

Men det verkar ju inte bli bättre av att leva som du gör nu, du kanske måste göra något annat och i och med det utmana dina rädslor för att komma vidare.
Jag vet inte. Jag är så rädd att bli inlåst igen så om det inte är typ 99% chans för att jag kommer att må bättre av det så är det nästan som att jag hellre mår såhär. Jag vet att det är helkorkat, men så illa for jag av det 😞
Om din sjukhusvistelse gick över till LPT fanns det nog grund för det? Att dom befarade att du kunde vara en fara för dig själv? Att en läkare hindrar sina kollegor från att skriva in en självmordsbenägen person för vård låter helt otroligt. Det är ju tjänstefel?

Jag svarar gärna på frågor om ect eller inläggningar om det finns behov av det.

Jag tycker att du förtjänar att må bättre än vad du gör @Lyan!
Ja, de trodde väl det, men det gör inte det okej att ljuga för och straffa någon som mår dåligt för att de mår dåligt när deras jobb är att få någon att må mindre dåligt. Om jag inte hade gått med på att lägga mig in frivilligt så hade de inte kunnat låsa in mig på tvång så så farligt kan det knappast ha varit. Jag tog lite sobril och stilnoct och jag har garanterat tagit mer idag (fast stesolid) än vad jag gjorde för att bli inlåst. De till och med försökte ge mig lika mycket på avdelningen varje dag som jag tog för att hamna där 😑
Jag vet inte, men jag höll alltid vad jag lovade henne för att inte hon skulle råka illa ut för att hon gick i god för mig så sjukhuset skulle släppa mig och jag är evigt tacksam för att hon brydde sig om mig och såg MIG och inte bara en oduglig idiot som tog upp resurser i onödan som de andra verkade tycka.

Tack 💖 Just ju har jag inga frågor, men skulle det bli aktuellt så kanske då

De andra gångerna när jag slapp bli inlåst var dock Mycket mer tabletter och jag borde verkligen ha varit död enligt läkarna

@Lyan … Ge dig själv en ärlig chans, hur mycket värre kan det bli? Utan någon förändring lär du inte magiskt må bättre.
Fast läkarna vill ju inte ge mig en chans 😭 Om jag utgår från hur dåligt jag mår psykiskt av att jag mår dåligt fysiskt så måste jag få ordning på det fysiska först för annars kommer det inte att bli mycket bättre även om depressionen blir bättre för ångesten pga frustrationen av att inte orka är lika illa, om inte värre, än depressionen

Ringde till vårdcentralen, igen. Jag sa att jag måste få en läkare som ser HELHETEN och inte bara viftar bort allting som normalt. Att jag knappt kan stå upp och när jag väl står upp så måste jag ofta sätta mig på huk för att jag orkar inte att stå, att jag ligger i sängen 18-22 timmar om dygnet, vad klockan säger om syremättnaden, att jag är jättevarm hela tiden trots att jag alltid frusit hela livet, att blodproverna visar en massa fel, stressad osv. Jag tror inte att jag fick fram det på ett bra sätt för hon lät mer och mer irriterad men jag fick iallafall en tid 27/9. Jag lät medvetet bli att ta upp ångesten och depressionen för jag vill inte att de ska kunna skylla på det innan de ens har träffat mig, men det lär de väl göra ändå för de kan ju se det i journalen

Ringde till vårdcentralen, igen. Jag sa att jag måste få en läkare som ser HELHETEN och inte bara viftar bort allting som normalt. Att jag knappt kan stå upp och när jag väl står upp så måste jag ofta sätta mig på huk för att jag orkar inte att stå, att jag ligger i sängen 18-22 timmar om dygnet, vad klockan säger om syremättnaden, att jag är jättevarm hela tiden trots att jag alltid frusit hela livet, att blodproverna visar en massa fel, stressad osv. Jag tror inte att jag fick fram det på ett bra sätt för hon lät mer och mer irriterad men jag fick iallafall en tid 27/9. Jag lät medvetet bli att ta upp ångesten och depressionen för jag vill inte att de ska kunna skylla på det innan de ens har träffat mig, men det lär de väl göra ändå för de kan ju se det i journalen

Bra kämpat av dig! Håller tummarna att du får en bättre läkare nu som verkligen vill hjälpa. :heart

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Födda -21