Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag håller på med telefonlayouten igen för det är det enda jag har klarat, men nu klarar jag inte det mer och telefonen är kaos såklart

Hela kroppen kryper men jag är så fruktansvärt trött så jag kan inte göra någonting. Kan knappt stå

Varför kan man inte bara tyna bort och försvinna av sitt mående? Varför måste det vara så jävla svårt att försvinna?!

Fick ett tips om en medicin jag inte har provat som jag hade glömt bort. Den är mot narkolepsi egentligen men nu vet jag två som har fått den utskriven mot trötthet och psykiska problem. Den ena har inte märkt skillnad vad jag vet, men jag har inte pratat med henne på länge. Den andra, som tipsade om den nu, har märkt jättestor skillnad. Det står en del varningar på den, men det kan knappast vara värre än all skit jag redan tar. Sedan är ju bara frågan om min läkare skriver ut den, men det är ju åtminstone värt ett försök. Något måste han/sjukvården göra iallafall för jag kommer inte att överleva annars

Jag tog alla sorters uppiggande jag har så nu har jag lyckats fixa Poppys försäkringspapper och alla fysiska kvitton. Jag har alla elektroniska kvitton och ansökan till fonden för Pärla kvar. Jag får strunta i kvittot för tänderna för jag har inte klarat att ringa till den kliniken och få det hemskickat så nu är det för sent för att det ska räknas till fonden 😑 Jag har skickat till fysioterapeuten och se om hon kan skicka kvitton för de tre sista besöken för de räknas nog inom tidsgränsen. Och så måste jag fixa papper på min inkomst och skriva ett brev med Pärlas historia men det klarar jag nog inte idag

Jag skulle ha varit på väg till veterinären med Epica nu för hennes artrosspruta men tack och lov kunde min väns man köra henne för jag kan knappt stå upp. Blev väl för mycket igår trots att jag knappt gjorde någonting. Jag fixade lite papper, gick en långrunda med hundarna och pojkvännen och var hemma hos honom på kvällen. Har sovit apkasst så det spelar nog in också, men ändå?!

Idag har jag städat djurens medicin- och tillskottslåda och lagt ut ett par annonser och av det lilla är jag totalt slut. Massa ångest också, men denna gången är jag helt säker på att det mesta av den beror på frustration av att vara för trött för att göra något. Men jag klarar ju heller inte att inte göra något!

Har inte hunnit skriva så mycket här på sistonde, men har tänkt en massa på dig.

Jag minns en psykolog som förklarade att vi människor är gjorda så att vi kan "ta fram" extra energi vid krislägen, även om vi inte har någon energi. Och det är vad det verkar som om du behövt göra nu under en väldigt, väldigt lång tid? Som t.ex. när du tar diverse uppiggande, det är ju inget som faktiskt ger dig mera energi utan det kickar bara kroppen in i en "konstgjord" uppvarvad tillstånd.

Vad han förklarade vidare, var att denna såkallade "energi på kredit" (jag tyckte det var en bra beskrivning), måste betalas tillbaka med räntor, precis som pengar man spenderar som man egentligen inte har. Så att om man ska vila upp sig efter att ha gått minus på energikontot, så tar det mycket längre tid än om man skulle ha samlat upp energin i förväg och inte spenderat mera än vad man har.

För mig känns det som om du skulle behöva en riktig semester, utan några måsten överhuvudtaget - inte ta hand om djuren, inte städa, inte behöva handla eller laga mat, utan bara låta någon annan sköta allting, under flera veckor, för att din kropp ska kunna få en chans att återhämta sig. Finns det någon som helst möjlighet till det? Jag fattar om en all-inclusive semester blir för dyrt och krångligt, men skulle du evt kunna flytta hem till din mamma eller pojkvännen eller någon annan ett tag, och förklara för dom att nu är det riktigt riktigt dåligt och du kommer krocka fullkomligt snart om du inte får hjälp? För du vill väl fortfarande inte läggas in på psyk, gissar jag, annars skulle ju det kunna vara lite av en "paus".....

Har inte hunnit skriva så mycket här på sistonde, men har tänkt en massa på dig.

Jag minns en psykolog som förklarade att vi människor är gjorda så att vi kan "ta fram" extra energi vid krislägen, även om vi inte har någon energi. Och det är vad det verkar som om du behövt göra nu under en väldigt, väldigt lång tid? Som t.ex. när du tar diverse uppiggande, det är ju inget som faktiskt ger dig mera energi utan det kickar bara kroppen in i en "konstgjord" uppvarvad tillstånd.

Vad han förklarade vidare, var att denna såkallade "energi på kredit" (jag tyckte det var en bra beskrivning), måste betalas tillbaka med räntor, precis som pengar man spenderar som man egentligen inte har. Så att om man ska vila upp sig efter att ha gått minus på energikontot, så tar det mycket längre tid än om man skulle ha samlat upp energin i förväg och inte spenderat mera än vad man har.

För mig känns det som om du skulle behöva en riktig semester, utan några måsten överhuvudtaget - inte ta hand om djuren, inte städa, inte behöva handla eller laga mat, utan bara låta någon annan sköta allting, under flera veckor, för att din kropp ska kunna få en chans att återhämta sig. Finns det någon som helst möjlighet till det? Jag fattar om en all-inclusive semester blir för dyrt och krångligt, men skulle du evt kunna flytta hem till din mamma eller pojkvännen eller någon annan ett tag, och förklara för dom att nu är det riktigt riktigt dåligt och du kommer krocka fullkomligt snart om du inte får hjälp? För du vill väl fortfarande inte läggas in på psyk, gissar jag, annars skulle ju det kunna vara lite av en "paus".....
Tack 💖

Jo, så kan det säkert vara, men precis hela mitt liv har varit/är ett enda stort krisläge och jag ser inget hopp alls om att det kan ändras hur mycket jag än vill 😞

Nej, det finns ingen sådan möjlighet som jag kan se 😞 Visst, jag kanske hade kunnat bo hos mamma ett tag, men jag tror att stressen över att inte vara hemma hade tagit mer energi än vad eventuell vila hade gett. Och det hade varken löst sjuka djur eller ekonomi 😞

Det enda hoppet jag har är att de hittar vad som är fel och löser det, vilket jag inte ser någon stor chans för, eller att jag på något sätt äntligen får dö

Det kryper i hela kroppen så jag håller på att bli vansinnig och Jag har så mycket att göra men huvudet funkar inte så jag vet inte vad det är

Och hur ska jag kunna vila när jag inte ens vilar när jag sover?!
IMG_6336.webp

Jag kan inte ligga med, men jag kan inte heller stå eller sitta. Jag kan inte ha tyst, men jag kan inte ha ljud igång. Allting är fel hela tiden och jag håller på att bli tokig och inte blir det bättre av att jag varken klarar eller ens vill försöka längre 😭

Fick ställa in boendestödet för jag klarar det inte. Så nu gråter jag igen och det klarar jag Inge heller. Jag orkar inye mer

Och hur ska jag kunna vila när jag inte ens vilar när jag sover?!
Visa bifogad fil 127879

Alltså detta är ju ett STORT problem.... typ massor med röda varningslampor.... som klockan säger att du "kan" bli utmattad, det är du mest troligen redan.....

Kan du försöka ta upp detta med att du konstant är stressad och inte lyckas slappna av med din läkare asap, eller kanske allra helst söka hjälp privat? Och gärna berätta att du börjat bli suicidal/vela dö också....

Och jag skulle säga undvik alla uppiggande medel för de lär motverka kroppens försök till avslappning/vila....

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Födda -21