Har inte hunnit skriva så mycket här på sistonde, men har tänkt en massa på dig.
Jag minns en psykolog som förklarade att vi människor är gjorda så att vi kan "ta fram" extra energi vid krislägen, även om vi inte har någon energi. Och det är vad det verkar som om du behövt göra nu under en väldigt, väldigt lång tid? Som t.ex. när du tar diverse uppiggande, det är ju inget som faktiskt ger dig mera energi utan det kickar bara kroppen in i en "konstgjord" uppvarvad tillstånd.
Vad han förklarade vidare, var att denna såkallade "energi på kredit" (jag tyckte det var en bra beskrivning), måste betalas tillbaka med räntor, precis som pengar man spenderar som man egentligen inte har. Så att om man ska vila upp sig efter att ha gått minus på energikontot, så tar det mycket längre tid än om man skulle ha samlat upp energin i förväg och inte spenderat mera än vad man har.
För mig känns det som om du skulle behöva en riktig semester, utan några måsten överhuvudtaget - inte ta hand om djuren, inte städa, inte behöva handla eller laga mat, utan bara låta någon annan sköta allting, under flera veckor, för att din kropp ska kunna få en chans att återhämta sig. Finns det någon som helst möjlighet till det? Jag fattar om en all-inclusive semester blir för dyrt och krångligt, men skulle du evt kunna flytta hem till din mamma eller pojkvännen eller någon annan ett tag, och förklara för dom att nu är det riktigt riktigt dåligt och du kommer krocka fullkomligt snart om du inte får hjälp? För du vill väl fortfarande inte läggas in på psyk, gissar jag, annars skulle ju det kunna vara lite av en "paus".....