Jag tror också att det har med endorfinerna att göra på något sätt. Antingen att min kropp inte svarar på dem eller att den inte producerar tillräckligt av dem. När jag var hypomanisk 2018 kunde jag känna måbrakänslor efter jag tränat tillräckligt, men det var samtidigt extrem ångest om jag inte gjorde tillräckligt så jag vet inte om det var endorfiner jag kände av eller om tillräckligt med träning bara minskade ångesten så pass mycket att det kändes bra.
Jag har inte heller så mycket känslor längre, men jag vet inte om det är så jag är, om det beror på att jag är deprimerad eller om det är för att jag trängt bort alla känslor under så lång tid att det nu sker automatiskt. Arg är jag ofta, men det är på mig själv så det är inte samma arg som ”vanligt” arg.
Jag hade verkligen velat dansa för det verkar så kul! Men jag har så lite kroppskontroll och kan inte hänga med i farten så jag har gett upp. Jag har iofs aldrig dansat i grupp men jag tror inte att jag hade klarat det pga farten. Jag klarar inte ens att hänga med i långsam yoga
Ridningen hade jag också velat ta upp igen men jag har inte råd.
Den enda träningen jag har kunnat hålla vid liv tidigare är på min motionscykel för då kunde jag sitta och slöcykla på minsta motståndet och fippla med telefonen samtidigt, men nu har jag en annan cykel som är mycket trögare så nu blir det så jobbigt att jag får ångest av det.
Jag har fått en massa reklam om appar med träning och stretching, men alla kostar pengar. Jag funderar på om jag ska köpa någon om jag får mer ork någon gång för stretching mår jag faktiskt bättre av efteråt.
Mina djur behöver ju tränas men jag lyckas ändå inte trots att jag vill
Som det ser ut nu så tror jag inte att jag är lat för jag är så trött, men samtidigt så försöker jag ju knappt heller
men om jag utgår från tidigare så kommer rätt mycket automatiskt bara jag har tillräckligt med energi och tillräckligt lite ångest. Väldigt långt ifrån allt, men betydligt mer än nu.
Mer svammel