Av egen erfarenhet, och även vänners så har det börjat vända efter 3 månader ca efter ett oväntat uppbrott. Vännen blev bedragen av sin pojkvän sen 5,6 år tillbaka, han hade gått baklm ryggen på henne i flera månader. Hon trodde ALDRIG hon skulle överleva, aldrig hitta någon ny, och aldrig kunna lita på någon.
Jag sa till henne att av egen erfarenhet så har det vänt efter 3 månader för mig. Hon trodde mig INTE, men när det gått ca 3 månader så började hon "leva upp" igen, hon kunde komma på att hon inte tänkt på honom på flera dagar, och efter ett halvår efter uppbrottet så träffade hon en ny. Hon är överlycklig nu, och säger att hon aldrig haft det så här bra innan. Inget ont som inte har något gott med sig får man försöka tänka.
Sen ska man ju såklart inte gå och tro nu att om 3 månader är det bra, självklart är det individuellt. Men för mig och några vänner så är det där man hamnat ungefär. Först tomheten,sen sorgen, sen ilskan, sen börjar man släppa, sakta men säkert.
Man sörjer inte för alltid, även om det känns så just för stunden. Och du kommer bli starkare av det hela tillslut också, istället för att stanna och undra om han lagt av som han lovat, vara misstänksam, osäker och bli bitter. Kanske tom bli gravid och få barn, då är det inte bara att flytta efter det. Han fick en chans som han inte tog allvarligt på. Då är man bara dum mot sig själv om man ger dom en till chans. Han behöver hjälp, eller så kanske han helt enkelt vill leva så här som han gjort, och då är det bättre att du träffar någon som har samma värderingar som dig själv.