Lägenheten är uthyrd! Så skönt att ha fått det avklarat, inga mer visningar eller tusen frågor som inte leder någon vart att besvara.
Igår åkte alla möbler plus lite småsaker ut på annons och inom en timme var tre av de stora sakerna sålda och en sak avhämtat. Det gick så fort att jag hann knappt reagera, men det är väl skönt på ett sätt också.
Jag har nästan lyckats bli av med min förkylning men den har istället bytts ut mot en präktig migränliknande huvudvärk som inte ens alvedon 665 mg biter på. Jag gissar på att problemet sitter i nacken och kommer från att jag är/har varit så spänd och stressad sista veckorna. Idag tänkte jag försöka med lite stretchövningar, hoppas att det hjälper.
De kommer och hämtar två möbler här på förmiddagen så jag har att göra med att tömma den ena fram tills dess.
Min läkarundersökning i onsdags gick på det stora hela bra. Läkningen av tarmen går sakta, sakta åt rätt håll och jag klarar mig undan cellgifter eller operation just nu ialla fall. Jag fick en ny medicin och ska fortsätta trappa ner en annan.
Nu när jag börjat gå ner i dos på mitt kortison sover jag lite bättre, är ialla fall uppe på 5 timmar på natt. Dock sover jag dem inte i sträck vilket gör att jag aldrig vaknar utvilad. Men nu är det det inte många dagar kvar så ska jag gå ner ännu mer och då hoppas jag på att få sova.
Kram
Har du bra övningar för nacken? Jag fick "diagnosen" kronisk spänningshuvudvärk här om dagen, och jag ska få akupunktur till att börja med, sen fick jag en jättebra övning. Ställ dig rakt med ryggen mot en vägg (som om du skulle mäta dig) sen tar du handen och pressar in hakan mot halsen allt som går. Man känner riktigt hur det stramar i nacken, och jag har varit fri från huvudvärk i snart 5 dagar, vilket typ aldrig hänt.
Får jag värk så biter inte alvedon och liknande utan jag måste ta diklofenak.
Hon ville även att jag skulle testa nån antidepp som innehåller serotonin, då brist på detta kan orsaka rubbningar i tarm (har som ibs-attacker då och då) sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter, och dåligt minne, samt att man kan få just spänningshuvudvärk.
Nu har ju jag gått med detta i flera flera år, så det är väll därför dom drar i så stora växlar, men jag tänker även på dig nu när du inte mår så bra, det finns hjälp att få för både det och för sömnen. Jag åt tex mirtazapin under min värsta tid med depression, och det var det som var räddningen för mig, jag fick matlust, kunde sova, och allt blev inte lika nattsvart.
Så, det jag vill säga är, det finns hjälp att få, och ta hjälpen innan det gått för långt. Att inte sova/äta riktigt är riktigt riktigt farligt i längden.
Och jag vill också flika in att du är en helt otroligt stark kvinna!