Jag vet inte vad jag ska göra:(

Sv: Jag vet inte vad jag ska göra:(

Tack för alla svar!

Jag känner liksom att visst det är mycket att göra med fyra hästar osv...när alla ska jobbas osv...men grejen är att jag trivs med det:)

Sambon hjälper oftast till i stallet osv...men problemet är just att jag tappar suget till att TÄVLA

Dom flesta verkar tro att det är hästarna och min tid som e problemet??:confused:

Just så man känner!

Bara för att jag sitter med en baloubet avkomma så måste jag tävla varenda jävla helg rent ut sagt:(

Jag blir så ledsen och frustrerad när alla bara hela tiden tjatar om tävling tävling hela hela tiden:cry:

Äsch, strunta i alla fåniga kommentarer och njut av dina fina hästar och din nya gård i stället! Så länge du har en tränare som tar dig på allvar ändå så är det väl inga bekymmer!

:banana:

jamen det är väl inte så jävla märkvrädigt med en Baloubet avkomma, vem är det som tjafsar om det ? Isåfall är det ju nån som vet typ - ingenting.

Sluta att bry dig om vad folk säger, du har ju fattat ett bra beslut. Du tränar på och kommer inte tävlingslusten till våren så får du fatta ett nytt beslut då.

Hej! Klart du inte måste tävla om du inte vill. Ta en lite time out, och känner du att dina hästar tycker om och tävla så kanske du har någon vän eller något som kan tävla dom åt dig :)
Så tränar du dom lite, det kanske är något som funkar. Jag ska börja tävla en tjejs häst för att hon är för gammal, och det fungerar bra :)
Något att prova iaf! Hoppas det löser sig, men du behöver verkligen inte göra dig av med dina hästar låt någon annan ta tävlingsjobbet !

Mvh / Johanna :)

Det är la klar att du inte ska sälja hästarna för det:) du får la ta en paus från tävlandet... och börja sen igen när du känner för det;)

men då är det en tjej i samma grupp som mig som säger: "Om du inte ska tävla så måste du ju sälja dina hästar, dina hästar kan få ett mycket bättre hem med någon som vill tävla dom eftersom du inte vill"

det var det dummaste jag har hört.

Senast ändrad av en moderator:

Svarar till alla!

Nu har jag faktiskt börja känna mig mer sugen på att tävla:eek:...efter bara några dagar:p

Men jag har ändå bestämt att en time out behövs, så nu ska hästarnas fortsättas att hålla tävlings kondition och sen ska dom få en riktig vila 1 månad och så ska vi ut på tävlings banorna i vår igen:)

Sen har jag tagit ut semester dena vecka så nu känns allt ännu bättre:)

Hinner med massor, hehe:cool:

Nej.

Men eftersmo hon skall ha ett tävlingsUPPEHÅLL nu under vintern så måste det ju bli ett nytt beslut till våren. Tävla eller inte.

Njut av dina hästar du;)

Alla måste inte tävla.

Klart att du inte måste sälja hästarna. Ta ett uppehåll ifrån tävlandet och känn efter hur det känns till våren. Vill du inte så får du fundera en gång till. En sak i taget lixom. Om du fortsätter träna så håller du ju igång både hästarna och dig själv.

Word.

tiio

4 hästar som går msv/svår hoppning och du vill inte tävla, det är ett lyx-problem.
Inte sagt att du måste tävla, det är upp till var och en, men det är fortfarande ett lyxproblem.

Okej, men förklara då för mig vad ett lyx problem är??

Ett problem som ditt.
De flesta har inte ens en msv-häst medans du har 4.
Det måste du hålla med om är rätt ovanligt, iaf för oss vanliga människor :)
Hur gammal är du föresten?

Okej, absolut det kan jag hålla med om.
Men jag har jobbat arslet av mig för att kunna köpa dom och ta ha hand om dom.
Jag starta den här tråden pga av att jag var tvungne att få råd och tips och även få höras andras åsikt om det här att tappa stinget.

Jag är 24 år föresten sj?

Kan det vara så att du tror att jag är en bortskämd snorunge kanske? som får allt serverat på silverfat?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 589
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 021
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar