Sv: Jag vet inte vad jag ska göra
*kl*
Värst vad alla pratar om tävlingsuppehåll för att komma tillbaka till tävlingsbanorna sen, och låta någon annan tävla hästarna o.s.v.???
Varför behöver dom tävla överhuvudtaget?
Visst, det är duktiga hästar som kan göra bra ifrån sig på tävlingsbanorna, men såna hästar finns det gott om. Ingen lider ju utav att TS har sina fina duktiga hästar och inte tar ut dom på tävlingsbanorna?
HÄSTARNA lär ju inte lida av det... så länge dom hålls igång och tränas och trivs med sin matte så kan inte jag se något problem alls???
TS: Jag vet nog ungefär hur du känner, jag tävlar mitt sista år på min D-ponny nu, eftersom jag är 18.
Jag har gått igenom så mycket med den ponnyn, han var en helt annan ponny (osäker och felriden) när jag köpte honom, nu känner vi varandra utan och innan och vi är verkligen jättetajta!
När jag köpte honom fick han panik och rusade igenom minsta lilla plutthinder, men jag gav mig fasen på det och visst blev han en hopp-ponny tillslut (dressyr också för den delen!)
Vi har tävlat nationella LA med fina resultat och hade det inte varit för en ryggskada och rejäl formsvacka i somras så tror jag att vi hade startat MSV B eftersom vi inte hade många poäng kvar innan vi var kvalade.
Med lite tid och träning på lägre nivå nu så tror jag mycket väl att han kan komma upp på MSV B-nivå igen. MEN - jag blir ju för gammal.
Så "ALLA" säger till mig att jag borde sälja honom... han är så duktig, så det vore så
synd om han inte fick fortsätta tävla, säger dom...
Men hallå, jag VILL inte sälja honom! Han är verkligen MIN häst på alla sätt, vi passar så bra ihop och ärligt talat så SKITER jag i om han tävlar eller inte!!!
Och någon gång har jag nämnt att jag kanske bara vill tävla småklasser mot storhästar med honom, bara för att vi båda faktiskt tycker att det är skitkul att tävla, men samma där - folk säger att det vore ju så
synd att åka runt på småklasser mot storhästar med den här
duktiga ponnyn. :smirk:
Visst, jag skulle bli jätteglad om en liten ryttare ville fortsätta tävla honom, men isåfall medans jag fortfarande äger honom och rider honom!
Det hade varit perfekt, men det är antagligen mer för min egen del... för ärligt talat, när jag tänker på det, så tror jag absolut inte att han står i hagen och tänker "ååååhh om jag ändå fick tävla..."