Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir inte ihopdraget.Cecely skrev:Du kan också förklara för mig hur hovbenet ska kunna flytta sig uppåt och varför det gör det...
För även om jag kan böja mitt finger så kan jag inte dra ihop det...
peter_lundin skrev:Sänkning eller rotation får man framförallt vid fång när basalmembranet ssom håller ihop hudlagren i kötthoven skadas så att lagren inte längre har fast förbindelse med varandra, hovben o hovkapsel kan ändra läge i förhållande till varandra. Det viktigaste vid behandlingen är att snabbt minska de krafter som bidrar till lägesförändringen för att begränsa skadan o sedan ge den nya hovväggen en chans att växa ut i rätt förhållande till hovbenet, här tror jag inte att det skiljer så mycket mellan de vettiga (läs ej Strasser) barfotaförespråkarna o vet hovis. Vad som verkar skilja är att barfotaförespråkarna verkar mena att man direkt skall ta ner för höga trakter vilket enligt min mening är farligt eftersom man då ökar det vridande momentet på hovbenet.
PL
Därför att inflammationen i hoven spränger isär hovbenet från hov-väggen genom att göra kötthoven gräsligt svullen, men det finns ju ingen plats där.Cecely skrev:Och varför skulle det göra så vid tex ett fånganfall?
peter_lundin skrev:Jag förstår inte varifrån de här tokideerna kommer, barfotasidorna brukar ha vettiga ideer om hur hovbensrotation skall behandlas o nu förnekas plötsligt existensen.
PL