Min dag blir bara bättre och bättre. Nu inte bara stör jag mig utan jag är så arg att jag nästan lipar.
Jag har ett skrittäcke av ett specifikt märke och färg - lite av ett samlarobjekt. Mitt var lite kort för min stora häst och jag fick en idé om att kanske kunna göra om det till vanligt ländtäcke då det skulle kunna sitta längre bak då istället för att spännas runt sadeln. Tog med det och ett ländtäcke som passar, pekade och förklarade att jag vill sy om detta till ett sånt här - med spännen här och här. Ok sa killen, jag lämnar det till skrädderiet så de får titta om det går att göra. Sen ringer han idag och säger att det är klart. Jippii! Åker ner och ska hämta.
När han visar vad de gjort fattar jag först inte vad de har gjort. Men de har alltså KLIPPT AV skrittäcket och kortat av det så att den totala längden är lika lång som ländtäcket. Men fortfarande skrittäckesknäppning.
När jag protesterar säger han: ja - det skulle bli kortare??
Jag: men ni har ju gjort FEL. Det var FÖR KORT och skulle därför göras om till en annan modell, samma modell som det andra täcket som jag skickade med. Inte kortas av och sys ihop till samma längd. Detta kommer ju inte passa.
Han: Ta hem och prova, det kanske passar.
Jag: Men det gör det ju inte. Det var ju för kort, och ni har gjort det ÄNNU kortare.
Jag stod verkligen och pekade och förklarade. Det passande ländtäcket följde med till skrädderiet för att de skulle göra ett likadant (typ kunna lägga dem på varandra och rita längs kanten). Och jag förklarade att detta är en speciell pryl så finns det tveksamheter vill jag inte att ni gör nåt alls.
Nu är det är alltså ännu kortare och passar absolut inte nu. Och dessutom en ful söm mitt i. Nu ska jag se om jag kan få tag på någon som kan rädda det. Annars får jag se om nån av ponnyungarna i stallet kan ha det – men jag tror inte ens det gå runt en sadel nu.
Fan lipar nästan