Jag stör mig på att det ska regna typ hela helgen i Ullared när jag ska på dansfandstjofräs!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stör mig på folk som kör sakta (en bit under hastighetsbegränsningen när det är fint väder och väglag) när det är enfiligt på 2-1-väg och sedan gasar upp när det blir tvåfiligt så att man tycker det är onödigt att köra om - och sedan saktar de ner när det blir enfiligt igen.
Stör mig inte alls på de som kör sakta hela tiden, de har säkert en bra anledning!
Jag förstår verkligen inte detta fenomen! Om det vara någon enstaka person kan man ju tänka sig att denne inte har koll på sin hastighet, men det finns ju ganska många som varierar med upp till 15-20 km/h. Har folk så dålig koll eller finns det någon annan anledning till detta som jag inte kommer på?
Bor i Stockholm och förut var jag alltid den som snällt vek åt sidan. Numera skiter jag i det, går på med stålblick så får folk flytta för mig iställetPå folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.
Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...
Ja, jag får nog ståla på mig lite helt enkelt! Kanske skulle linda in armarna i bubbelplast för att undvika blåmärkenBor i Stockholm och förut var jag alltid den som snällt vek åt sidan. Numera skiter jag i det, går på med stålblick så får folk flytta för mig istället
Jag stör mig på att jag inte vet vad en gylf som man kan köpa ärStör mig på att jag håller på att sy byxor och inte hade nån gylf hemma. Måste vänta till imorgon med mitt projekt, och hopps sybutiken har gylfar inne. Annars blir jag sur på riktigt!
Ändå värre är dom som går och har näsan i telefonen, ser inget, hör inget. Men mig flyttar dom inte påPå folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.
Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...
Ja, de är absolut de värsta!Ändå värre är dom som går och har näsan i telefonen, ser inget, hör inget. Men mig flyttar dom inte på
En liten dragkedja helt enkeltJag stör mig på att jag inte vet vad en gylf som man kan köpa är
På folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.
Ändå värre är dom som går och har näsan i telefonen, ser inget, hör inget. Men mig flyttar dom inte på