Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Acses

Trådstartare
... Tyson! Atlas! Mitzi (oavsett stavning)!

Vilka namn skulle ni aldrig kunna sätta på en hund?

:p

Sv: Jag skulle aldrig döpa min hund till...

Jag ska dra en runda på Bl*cket för inspiration, så kommer jag tillbaka strax... :angel:

Karo :D ,Ludde, Lisa, Lotta, Pluto..

:p Listan kan göras lång..

Min förra granne hade två amerikanska cockrar vid namn Fancy och Candy... Där går nog min gräns.

Inte heller King, Killer, Tyson och liknande. Då skriker jag hellre Penisförlängare över hundrastgården.

Då får du skrika det till mig då.. :D Min ena hund heter Tyson..
Kompenserar det med det tuffaste och hårdaste namnet av dem alla.. Malte.. ;) (på min andra hund)
Oj det var ett människonamn.. Jag är verkligen under all kritik jag

:rofl: :rofl:

Till mitt försvar så har jag dock inte valt namnen själv.. de hette så när jag fick dem. Skulle ha döpt om dem men jag och sambon kom inte överens så de fick ha kvar namnen.

Nog tror jag att Malte är ett människonamn.. :rofl: eller har jag fel..

Kommer ihåg den där nissen som var med i såpan Rederiet. Han som tog med sig en massa djur ombord som alltid rymde.. typ spindlar och sådant.. Han hette Malte i serien..

Inget vidare namn.. :rofl::rofl:

Jag tror hellre på att det är ett hundnamn som någon döpt en människa till ;)
Låter som en turistort annars...

Googlade namnet nu eftersom du gjorde mig osäker och jo det finns många som som heter det.. Det här fick jag fram..

Malte är ett mansnamn med danskt eller möjligen tyskt ursprung. Betydelsen är okänd.

Namnet har använts i tidigare Östdanmark - nuvarande södra Sverige - sedan 1400-talet och hade sin största period efter att det införts i almanackan och fram till 1930-talet.

De senaste åren har namnet också ökat i popularitet. Under 2005 fick sammanlagt 228 pojkar namnet Malte som tilltalsnamn, en ökning från föregående år. Den 31:a december samma år fanns det 4008 män som hade förnamnet Malte, varav 1981 hade det som tilltalsnamn/förstanamn (källa: Statistiska centralbyrån).
Namnsdag: 28 november (sedan 1901)

:p :rofl:

Aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig någonsin Diva. Nu råkar min hund heta Disha i stamtavlenamnet, det går fetbort så jag kallar henne något annat. Tyson och liknande namn går också fetbort.

För ett antal år sedan tog jag över en svart labrador som hette Fluffy, snacka om missvisande namn, när man hör namnet tänker på en liten vit luddig hund men i stället kommer det en svart labbe rusande.. Hade jag fått välja så hade hon haft ett helt annat namn!

Namn på engelska som man försvenskat. Helt okej om det är något som går att säga, men T-Rex som min hunds kullbror heter... Nejnejnej. Urfult.
Sen är jag nog inte heller så inne på att döpa sina djur till människonamn. Men då främst namn som t.ex. Johan (som jag hittade en fjording som hette på annons en gång), Fredrik, Niclas och liknande namn som för mej VERKLIGEN är människonamn.

Om det är korta namn med två stavelser och lite fulsöta är det däremot jättegulligt.
Typ... Torsten. Det är ett bra hundnamn, speciellt på en bostonterrier eller något liknande:D

Nelly skulle jag aldrig döpa en hund till. Åtminstone tre tikar i min hunds kull fick det namnet...

Annars tycker jag att människonamn är roligt på hundar, lite småtöntiga namn då :)

Haha! När jag var ute och red en gång mötte jag ett par som ställde sig och röt "Tyson" Kom hiiit Tyson!!" Jag såg ingen hund men tänkte att nu dyker det väl upp ett monster runt hörnet. Fram kom en liiiten dvärgpincher. Haha! Det tyckte jag var lite kul faktiskt. :D Eller som kompisen som har en hund som heter Smulan. Dom flesta tror att hon ska komma med typ.. en bichon frisé eller nåt. Inte en grand danios som det är. :D

Jag är nog också anti människonamn. Iaf de lite finare. Bosse och Arne och sånt är lite kul. :p

Rådi brukar bli attackerad av en DP som heter Bosse. Inte mitt favoritnamn efter det.

Uff, jag avskyr "tuff-namn";

Tyson, Atlas, Atos, Rambo, Eros osv. Sånt kräks jag på.

När jag var liten och gick hem genom en mörk skog lekte jag alltid att jag hade en hund som hette Rambo, och så ropade jag på honom om det kom nån skum typ.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 790
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 827
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden