Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Carolus skrev:När man föds i slutet eller börjar på året så får föräldrarna bestämma själva vilken årskklass barnet skall gå i.
Det har väl varit förslag om flexibel skolstart typ mellan 5-8 års ålder, att föräldrarna ska få välja mer själva. Vet ej exakta åldrar och hur det gått med förslaget men vet att det diskuterats. Redan idag tycker jag att det finns lite blandade åldrar i klasserna, dles sådana som är födda sent och väntat ett år och andra som väntat/startat tidigare/hoppat en årskurs. Eller är det bara på min skola?YorkWann skrev:Japp, ska du kunna! Kan kanske vara lite olika bestämmelser beroende på vilken kommun du bor i.
oz_joj skrev:Det har väl varit förslag om flexibel skolstart typ mellan 5-8 års ålder, att föräldrarna ska få välja mer själva. Vet ej exakta åldrar och hur det gått med förslaget men vet att det diskuterats. Redan idag tycker jag att det finns lite blandade åldrar i klasserna, dles sådana som är födda sent och väntat ett år och andra som väntat/startat tidigare/hoppat en årskurs. Eller är det bara på min skola?
Jag är född 28/12-78, och gick med 78: orna, de fick välja om jag skulle vänta ett år, men jag var tidig med allt så jag fick börja, o det gick braannae skrev:Min kusin som är född 27/12-90 går med 91rna. Så det gick redan då att välja.