Jag och Speedan Hoppar !!

Sv: Jag och Speedan Hoppar !!

en galoppbom som ligger på backen under ett hinder eller någon dm utanför behöver knappast hjälpa hästen så otroligt mycket, ja jag vet att en markbom hjälper, jag är inte dum. men hur mkt man ska rulla ut den varierar från häst tilll häst, å dessutom när det inte är tillåtet med utrullad markbom på tävlingsbana är det väl bra att klara sig utan?

För att hjälpa hästen förstås!
Vilket schabrak du har kvittar ju för hästen, men en galoppbom hjälper hästen att komma rätt på hindret, i synnerhet när denna häst har så pass dålig galopp.

Ohja, det har jag, någon kanske minns min fina tråd? :angel:
Men det är just därför jag reagerar, det är en snäll och ärlig häst TS har, och man vill ju gärna inte förstöra det genom att hoppa för högt/svårt för tidigt.

Jo, bomen vet jag redan, jag vet inte varför jag glömde den :confused: SÅ PASS DÅLIG GALOPP ? hur länge ska du tjata på det ? va ? har du hakat upp dig ? Nej, hon har inte dålig galopp, vet du hur hon galopperar nu ? vet du att man kan inte se hästens galopp på en film som är runt 1min. Det var inte för tidigt!

har inte läst din tidigare tråd, men vem avgör när man är redo? kan du göra det på en så pass kort filmsnutt?

Nja, inte när man hoppar så pass mkt högre än man tävlar :)
För jag antar (och hoppas) att TS inte tävlar 1.20 m med sin häst?

Nej, jag vet inte hur hon galopperar nu, MEN jag vet hur hon galopperade då när ni hoppade det hindret. :idea:

du kanske läste vad hon svarade mig förut? hon brukar inte hoppa 1.25 utan brukade hoppa runt 1m. min tränare höjde upp till 1.50 en gång på träning, då tävlade jag 1.20 klasser.. det är skillnad på ett hinder eller en hel bana

Eftersom du (Stilett) eller vad du nu hette verkar vara så duktig, hade jag vela se dig rida på en film, och jag har inte sett dig i Globen, varför inte ? ne, för du är inte tillräckligt duktig. Så då behöver man inte klaga på andra. Du är säkert inte mer duktig och din/dina hästar har säkert inte allt perfekt. Om din häst klarar 50cm hinder med lite dåligt trav i början hade du säkert hoppa samma hinder igen å det hade gått bra så har du säkert hopa på högre höjder ?

du, jag har sett hästar som inte har teknik för 5 öre å inte någon vidare galopp för den delen heller tävla 1.30 -1.40. de har levt på sin spänst å vilja. tjejen kom ju över, men om hon någonsinn tävlar 1.20 det vet ju varken du eller jag. hon kanske inte har den ambitionen heller..

Jag antar att du menar mig, och jag måste bara få säga att:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
NEJ, jag är inte tillräckligt duktig för att tävla på Globen, men vem på buke är det?!
Och sen när måste man vara elitryttare för att få kommentera någons film:confused:
Jag förstår inte helt vad du menar med det sista, och av det lilla jag förstår så blir jag förbryllad. Hur passar det in i sammanhanget?
Jag vet inte ens varför jag ödslar tid på detta, uppenbarligen verkar du inte förstå ngt av det jag säger.. :p

stilett? va har hon me saken att göra? :p

självklart måste man tåla att man blir kritiserad när man lägger in filmer när man hoppar. där håller jag med dig.

Jag antar att du menar mig, och jag måste bara få säga att:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
NEJ, jag är inte tillräckligt duktig för att tävla på Globen, men vem på buke är det?!
Och sen när måste man vara elitryttare för att få kommentera någons film:confused:
Jag förstår inte helt vad du menar med det sista, och av det lilla jag förstår så blir jag förbryllad. Hur passar det in i sammanhanget?
Jag vet inte ens varför jag ödslar tid på detta, uppenbarligen verkar du inte förstå ngt av det jag säger.. :p

jag försökte göra ett exempel men det gick inte så bra :angel:
ja, bra, Hej då !

Nån mer som älskar travare ? :banana:

självklart måste man tåla att man blir kritiserad när man lägger in filmer när man hoppar. där håller jag med dig.

Jo, det är klart, men att säga att hennes galopp är dplig vilket inte den är, ska man hålla med då ? :o

det där är inget att bry sig om. din häst har förmodligen inte världens bästa galopp å kommer nog aldrig att få det heller, men jag tycker inte att den är så dålig att du inte kan hoppa enstaka hinder på 1.25, men sen om du kan hoppa en hel bana på den höjden med relaterade avstånd kan inte jag avgöra på den korta snutten. tycker att du har en fin häst som du ska vara stolt över, ett gott hjärta kan vara mer värt än en perfekt galopp! travhästar är jättefina individer även om inte alla väljer dem. kram på dig!

det där är inget att bry sig om. din häst har förmodligen inte världens bästa galopp å kommer nog aldrig att få det heller, men jag tycker inte att den är så dålig att du inte kan hoppa enstaka hinder på 1.25, men sen om du kan hoppa en hel bana på den höjden med relaterade avstånd kan inte jag avgöra på den korta snutten. tycker att du har en fin häst som du ska vara stolt över, ett gott hjärta kan vara mer värt än en perfekt galopp! travhästar är jättefina individer även om inte alla väljer dem. kram på dig!

Haha, tack! Men 1.25 bana blir det inte :angel: :) Så många hinder had edå inte jag vågat hoppa :devil: Tävlade på en "clearound" i sommras på 60-70cm och vi var felfria, det var både min och speedans första hopp tävling. :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 737
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka