P
ponnylollo
Sv: Jag och Speedan Hoppar !!
verkar inte som det
verkar inte som det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För det andra så har jag varken kunskap eller tid att utbilda en travare på rätt sätt ( :smirk: )
Söt häst, men varför hoppar du så högt innan galopper verkligen sitter?
Det är ju ett "under" att denna travares galopp ändå är såpass bra. TS borde vara stolt över att ändå ha kommit såpass långt med att ändå få en så pass "bra" galopp-tillskillnad från de flesta ridtravare....
haha jättekul..... men du fattar själva grejen travare är inte som andra hästar att rida
Bara för att man säger ngt "ont" (vilket jag inte gjorde) om travare så är man ngn slags snobb med hbl av topp stam?
Hur gamla är ni?
Jag ser inte en häst som är i balans, en häst som är i balans kan även galoppera i balans.
Vad har det med saken att göra?
Jag har aldrig skolat om en travare, och jag kommer aldrig att göra det heller.
För det första så har jag ingen nytta av en travare, de har helt enkelt inte de egenskaper som jag söker hos en ridhäst.
För det andra så har jag varken kunskap eller tid att utbilda en travare på rätt sätt ( :smirk: ) så jag låter bli helt..
Idrus: Men sen vet jag inte om du heller har så lätt för det..?
Och jag anser inte att jag var elak eller ngt, jag påpekade bara att hästen kanske inte ska hoppas så högt när den inte ens har en bra grund galopp.
verkar inte som om du har någon som helst erfarenhet av travhästar, själv har jag det genom att min mamma har travhästar. (själv har jag 2st ridhästar halvblod, holländsk imp). är absolut inte något proffs, men har dock startad 1.30 å tränat för b tränare i hoppning i 12 år så lite kan man väl? . det är inte många travhästar som får en galopp som man kan jämföra med en ridhäst, av anledningen att de är avlade för trav. men bara för det betyder inte det att det är obalanserat.
idrus häst anser inte jag på den korta filmen har så obalanserad galopp att den inte kan ta sig över hindret. sen tror jag nog inte att hon alltid hoppar 1.25 med hästen utan det kändes som om hon var glad å stolt över att fått ett fint språng med hennes häst som hon ville visa. och det tycker jag att hon ska vara. alla har vi olika ambitioner i livet o det ska man respektera.