Jag och Speedan Hoppar !!

Sv: Jag och Speedan Hoppar !!

Helt ok, använd markbom.....som ngn redan sagt. Ej sâ rolig galopp men den tar hennen ändâ till rätt läge....

Jo, jag använder det jämt nu, men inte då tydligen :(

verkligen härliga språng :) ser super härligt ut.

Ooh, tack :D :love: Jag brukar inte hoppa sånna höjder, men när man e påväg mot hindret känns det lite pirrigt, men när man är uppe i luften känns det bara underbart :love:

vad fint det ser ut!:) Jag har också ett vbl. som jag har börjat hoppa med nu, han hoppades inte mkt. av sin förra ägare pga. ointresse, men jag älskar hoppning.:love: Han går fint i galoppen när man får igång honom men hittills har jag bara hoppat 60 cm i trav och galopp. Han tycker verkligen om det, men blir lite osäker precis innan han hoppar. Hoppade din mycket innan du fick honom eller är det du som har börjat? Hur gick du tillväga? Tänkte försöka löshoppa honom för att se hur högt han egentligen kan hoppa, men vet inte riktigt hur jag ska göra det på bästa sätt. :)

vad fint det ser ut!:) Jag har också ett vbl. som jag har börjat hoppa med nu, han hoppades inte mkt. av sin förra ägare pga. ointresse, men jag älskar hoppning.:love: Han går fint i galoppen när man får igång honom men hittills har jag bara hoppat 60 cm i trav och galopp. Han tycker verkligen om det, men blir lite osäker precis innan han hoppar. Hoppade din mycket innan du fick honom eller är det du som har börjat? Hur gick du tillväga? Tänkte försöka löshoppa honom för att se hur högt han egentligen kan hoppa, men vet inte riktigt hur jag ska göra det på bästa sätt. :)

Hej, va kul :love: Varmblod (travare) är så underbara :love: Haha, hon var inte ens riden när jag fick henne. Å då menar jag verkligen bokstavligt: FICK henne. Ja, jag fick henne gratis pga att ägaren inte hade tid med henne å "trav-tiden" var över. Dessutom så vela jag ju inte ha henne för att hon var gratis utan för att jag vela ha en häst ;) Ja, vi jobbade i backar, trava på lindor m.m. Tillslut börja ju både vi lära oss att hoppa. haha. I början gick det ju inte så bra (alltså för mig), för jag hängde typ aldrig med henne i hoppen, för hon kunde ta världens skutt å börja hoppa 2m innan. Haha. Men ibörjan hoppa jag kanske 30cm (dem första gångerna), sen höll jag mig länge på 50-60cm. Nu på senare tid har jag börjat hoppa högre. Hon vill ju hoppa, det är ju det som är bra med henne, hon tycker det är skitkul och har öronen spetsade framåt hela tiden. Men jag tränade mycket på små hinder ibörjan å sånt. Ta ett steg i taget ;)

Vikken fiin häst :) Bra jobb du har lagt ner på henne ;)

Här är en film på när jag och Speedan hoppar. Speedan är en Varmblodig Travare. Okej, jag vet, jag har (hade) ingen bra sits i sommras, men den har förbättras mkt nu och vi rider inför en ridlärare :angel: :) Men förutom att jag hade dålig sits och speedan har lite ojämn galopp, vad tycker ni annars ?

http://www.youtube.com/watch?v=9Nw6GG0qnlw

Förresten, det är en liten film, å ja, den vart inte så bra, men ändå :crazy: Vad tycker ni om låten ? haha.

Vad heter den låten du har i din andra filme?? Den börjar "here I'M, this is Me" ...

Bryan Adams sjunger den, tror att den heter Here I am??

TS: Varför hoppa så högt med en häst som inte ens kan galoppera i balans? :crazy:
Och ännu utan markbom??
Din häst verkar ha gott om självförtroende och tillit till dig, förstör inte det genom att pressa honom för hårt...

Bryan Adams sjunger den, tror att den heter Here I am??

TS: Varför hoppa så högt med en häst som inte ens kan galoppera i balans? :crazy:
Och ännu utan markbom??
Din häst verkar ha gott om självförtroende och tillit till dig, förstör inte det genom att pressa honom för hårt...

Läs inläggen innan, där står det att dom brukar andvända markbom!

Oj, där ser man... alltid en fördel att läsa igenom tråden innan :D
Fast eg. så är det ju ingen ursäkt, om jag skulle hoppa så högt så skulle jag nog sätta dit en markbom....

Oj, där ser man... alltid en fördel att läsa igenom tråden innan :D
Fast eg. så är det ju ingen ursäkt, om jag skulle hoppa så högt så skulle jag nog sätta dit en markbom....

Markbom är alltid bra:)

Jo, jag har alltid markbom annars. Måste ha glömt den eller nått ?:crazy: Och hon kommer aldrig riktigt i balans, HON kan hoppa ändå! Hon är ingen vanlig klubbhäst som tränas flera gånger per dag. Jag har haft det nog jobbigt å så kmr en sån där besservisser å klagar ! (stavas?) :mad: :devil:

Hon SOM SAGT, har bättre galopp och jag använder markbom.

PS. Tack alla andra <3

Men om hästen inte kommer i balans så hoppar den inte-den häver sig över som din gör på filmen...

Försvarar Idrus nu!

Den häver sig inte över hindrena!
Och den har tillräcklig balans för att klara att hoppa det där hindret!
Visa upp en travare som du har skolat om som e perfekt då :p

Tack Ponnylollo !
Nej, jag tror inte hon hade så lätt för att "fixa" en häst som gott på travet i stort sätt i hela sitt liv och göra den till ridhäst. Eller ?:smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 734
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur