Jag och Speedan Hoppar !!

Sv: Jag och Speedan Hoppar !!

Jag har haft både "riktiga" hästar och travare... just nu har jag en 5-årig valack, ex.travare. Precis börjat hoppa lite...

Jag tycker att det är väldigt tråkig ton hos vissa i detta forum.
Jag tycker Idrus verkar ha en underbar kompis i speedy, huruvida hon hoppar perfekt med eller utan markbom eller klockren galopp tycker jag är oväsentligt. Det viktigaste är väl ändå att man har kul tillsammans och att ingen skadar sig.

1.25 går mycket väl att hoppa utan markbom som ni kan se...

Halvblods divor kan väl hålla sig till sina Briar och Robin Z avkommor och låta oss vanliga dödliga vara ifred. Eller ännu hellre ge alla raser och människor en fair chans... Eller?

:bow: :bow: :bow: :bow:

Åldern har inget att göra med det här!
Hon kan galoppera fast hon galopperar inte som en dressyrhäst. Min ridlärare (dressyr ryttarinna), blir jämt förvånad att speedan hoppar så bra, för att vara ridhäst i 2år och för att hon kan vara lättlärd m.m. Nej, jag har svårt att lära henne galoppen som även min ridlärare håller på att hjälpa mig med, men min ridlärare säger även att hon har svårt med galopp, men bara för hon inte har 110% galopp så kan hon hoppa för det! ja, men ta reda på mer fakta nästa gång! :smirk:

Åldern har visst ngt med era barnsliga kommentarer att göra, men såg just att ni var 13-14 år så har överseende med det. :angel:
Jaja, jag bryr mig inte längre, det verkar ändå inte gå in.
JAG tycker att hästen har dålig galopp, och JAG tycker inte att hästen är mogen för såna höjder. PUNKT.

Men varför ska man hoppa så högt övht då?
Den galoppen är inte stark eller balanserad nog för att klara av hinder på den höjden...

Nja, jag har sett många travare som har bättre galopp, men det är ju en träningssak.
Ju starkare h*n blir, desto bättre blir nog h*ns galopp. :)

Läs själv hur "snobbig" du blir. Jasså, om hon inte klarar av det, varför klarar hon hindret då då ? :smirk: Första gången hon hoppar 1.25. Tror du seriöst att bara för hästen inte har rishäst-galopp så får man inte hoppa över 1m ?

Vilken söööt häst du har!!!:love: jättefin!:D

Åldern har visst ngt med era barnsliga kommentarer att göra, men såg just att ni var 13-14 år så har överseende med det. :angel:
Jaja, jag bryr mig inte längre, det verkar ändå inte gå in.
JAG tycker att hästen har dålig galopp, och JAG tycker inte att hästen är mogen för såna höjder. PUNKT.

Då måste ju jag säga att du verkar inte mycket äldre! Skaffa lite mer kunskap om travare så ändrar du säker din åsikt! Du verkar bara ute för att klaga, eller är du avundsjuk för att du kanske inte hoppar över 1m (vad vet jag ?) inte för det är nå fel på det, men man börjar ju undra varför just bara du klagar på hennes galopp, medans dem med travare inte klgara å tkr jag har gjort bra jobb, nej du, lägg ner!:p

Nja, som sagt så häver hon sig över.
Nej, men JAG skulle aldrig hoppa över ja låt oss säga 1 m med en häst som inte kan galoppera i balans.

Nja, som sagt så häver hon sig över.
Nej, men JAG skulle aldrig hoppa över ja låt oss säga 1 m med en häst som inte kan galoppera i balans.

men lol! ger du dig aldrig ? fattar inte hur du orkar, läser inte du de andras svar ? *klago unge*

Vilken åsikt? Att jag inte vill ha en travare? Att hästen har dålig galopp?
:rofl: Ja, avundsjuka handlar det ju inte om, gav dig bara rådet att stärka hästens galopp innan ni börjar med såna höjder, samt att använda markbom.

en häst kan ju nästan travhoppa 1 meter.... och som jag sa innan det är tillräckligt balanserad galopp för ETT hinder!!!

Jag tror nog att om hästen kunde så skulle du me hoppa 1,25 m

Markbom vet du redan att hon brukar använda...

en häst kan ju nästan travhoppa 1 meter.... och som jag sa innan det är tillräckligt balanserad galopp för ETT hinder!!!

Jag tror nog att om hästen kunde så skulle du me hoppa 1,25 m

:bow:
Min kompis tävlar ridskolans fjording som hon travhoppa 110 med.

Här har vi denna sandlådenivå igen.. :angel:
Men som sagt, jag har överseende med det.. :D
Och ja, jag läser andras svar men jag ändrar inte åsikt för det.

Ja, det är din åsikt, men jag tycker inte det. :)

Med din dåliga grammatik så är det lite svårt att tyda, men jag antar att du menar att om jag hade en häst som kunde så skulle även jag hoppa 1.25 m?
Nja, ett enkelhinder på 1.25 klarar säkerligen min ponny, men jag ser ingen idé med det, det gynnar oss inte då vi endast tävlar på LB nivå.
Men javisst, om jag hade en häst som kunde hoppa 1.25 (balanserat :angel: ) så skulle jag säkerligen göra det :)

Men jag menar om du hade haft hennes häst hade du nog med hoppat 1,25 för den KAN!! ;)

hon klarade ju hindret utan problem. markbom hit eller dit, vad spelar det för roll, uppenbarligen klarade sig de båda utan några problem sig utan en markbom. VARFÖR måste man ha markbom??? det är väl upp till var och en att bestämma lika förbannat att var och en väljer schabrak? man bör klara sig utan markbom när man hoppar, visst det kan vara till en bra hjälp det håller jag med om. men nödvändig?

har du aldrig provat på en högre höjd än du brukar någon gång?

För att hjälpa hästen förstås!
Vilket schabrak du har kvittar ju för hästen, men en galoppbom hjälper hästen att komma rätt på hindret, i synnerhet när denna häst har så pass dålig galopp.

Ohja, det har jag, någon kanske minns min fina tråd? :angel:
Men det är just därför jag reagerar, det är en snäll och ärlig häst TS har, och man vill ju gärna inte förstöra det genom att hoppa för högt/svårt för tidigt.

Vilken åsikt? Att jag inte vill ha en travare? Att hästen har dålig galopp?
:rofl: Ja, avundsjuka handlar det ju inte om, gav dig bara rådet att stärka hästens galopp innan ni börjar med såna höjder, samt att använda markbom.

Tror du inte jag håller på ? Tror du det blir SUUUPER direkt ?

Ja, det är din åsikt, men jag tycker inte det. :)

Med din dåliga grammatik så är det lite svårt att tyda, men jag antar att du menar att om jag hade en häst som kunde så skulle även jag hoppa 1.25 m?
Nja, ett enkelhinder på 1.25 klarar säkerligen min ponny, men jag ser ingen idé med det, det gynnar oss inte då vi endast tävlar på LB nivå.
Men javisst, om jag hade en häst som kunde hoppa 1.25 (balanserat :angel: ) så skulle jag säkerligen göra det :)

Och du klagar på andra är omogna ? läs dina omogna svar!

Nej det tror jag inte, men då kanske det är en idé att vänta med att hoppa högt :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 737
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka