Jag och Speedan Hoppar !!

Sv: Jag och Speedan Hoppar !!

jag har oxå en travare o han har jätte svårt för o få en bra galopp han e 8 år och han har inte startat på travet o de e svårt o få en bra galopp speciellt när han gillar att hoppa.

Men hennes galopp har varit så i över 1år nu.

Men hennes galopp har varit så i över 1år nu.

Kanske din träning det brister på? _Alla_ hästar kan få en någorlunda bra galopp med träning och styrka. Och din verkar ju ändå ha vilja och kanske lite framtid också. Han verkar vara supersnäll, ta vara på det! :)

en häst kan ju nästan travhoppa 1 meter.... och som jag sa innan det är tillräckligt balanserad galopp för ETT hinder!!!

Jag tror nog att om hästen kunde så skulle du me hoppa 1,25 m

Då kan det börja diskuteras hurvida hästen kommer att hålla länge eller inte.

Du verkar ju vara en bra bit på vägen, men förstör inte det genom att hoppa för högt alldeles för tidigt. Ingen här vet ju hur du utbildat den eller hurdan galopp den har när du inte rider an på hinder. Vi kan endast kommentera det vi ser på filmen.

Lycka till i fortsättningen. =)

Tack Ponnylollo !
Nej, jag tror inte hon hade så lätt för att "fixa" en häst som gott på travet i stort sätt i hela sitt liv och göra den till ridhäst. Eller ?:smirk:

Din travare är heller inget praktexempel på en bra omskolad häst.....

Du har BARA sett tävlingsfilmer när han varit stressad så du har ju inte så mkt att gå efter!! Du borde ha mer fakta INNAN du trycker ner min häst!!
jag har haft honom i bara några månader så vad begär du?! :mad:

Nu e jag så j*vla trött på allt folk sm bara tycker att han e så j*vla dålig hela tiden :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Du har BARA sett tävlingsfilmer när han varit stressad så du har ju inte så mkt att gå efter!! Du borde ha mer fakta INNAN du trycker ner min häst!!
jag har haft honom i bara några månader så vad begär du?! :mad:

Nu e jag så j*vla trött på allt folk sm bara tycker att han e så j*vla dålig hela tiden :mad:

Ingen har väl sagt något om att din häst är dålig! :crazy: Bara att h*n kanske inte det bästa exemplet man kan hitta ute i vårt avlånga land på en bra omskolad travare.

Och som sagt har vi ju endast dessa filmet att gå efter, så vad förväntar du dig?

Nää men jag blir så trött Farle sa det där bara för att vara taskig!!!

Vf skulle hon annars säga så jag har ALDRIG sagt att min häst är ett praktexempel.........

åhh jag blir så trött :cry:

H*n påpekade väl bara det.

Det är bara att fortsätta arbeta så kanske din häst är ett av dessa praktexempel en dag=)

hihi njaa jag tror inte att han blir så fin som vissa hästar här på buke:D

Aa men det fanns ju ingen anledning att påpeka det :p

När du kommer med en travare som stilett's eller liknande så kan vi tala om BRA omskolade travare.

Men jobba på du så kan din också bli bra. :)

hihi aa kanske det :p Men jag behöver inte värsta hästen :D Min lille plutt e bra som han är :love:

Farle: Jag vill inte att han ska vara som Stiletts :D det räcker med skogsmullen :D

jag har oxå en travare o han har jätte svårt för o få en bra galopp han e 8 år och han har inte startat på travet o de e svårt o få en bra galopp speciellt när han gillar att hoppa.

ja, som sagt tror jag man måste ha en travare för att förstå, det är mkt jobb som ligger bakom allt. vilket inte vissa förstår.

Kanske din träning det brister på? _Alla_ hästar kan få en någorlunda bra galopp med träning och styrka. Och din verkar ju ändå ha vilja och kanske lite framtid också. Han verkar vara supersnäll, ta vara på det! :)

Jag har börjat på kurser med henne nu i höstas!
Dessutom är vi i grupp med minst 8st, hon måste hjälpa alla!.
Hon :smirk:
Jadå, vi tränar forfarande på galoppen, men hon har ganska svårt med den..

Din travare är heller inget praktexempel på en bra omskolad häst.....

Vet du hur svårt det är att omskola en travare ??
Speciellt om travaren har svårigheter å inte fattar allt direkt.

Galoppen är ju iof de svåraste att jobba med, oftast så är de svaga bak och det ser ut som att de tar ett extra steg. I alla fall Amiral.
Men vet man vad man gör kan man göra underverk på mindre än 1 år. :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 734
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka