Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag tror inte du menar enbart på Buke...
Det är aldrig kul med kritik, jag har också lagt ut bilder som blivit sågade av vissa och omtyckta av vissa. Men alla kan inte gilla din häst så är det bara. Mitt tips är ta åt dig allt det positiva folk säger om din häst och sen tänka över den kritik du får. Är den befogad är det ju jobbigt, men bra, är den inte befogad, skit i det!
Vad jag från början ville få fram var att du direkt när du fick kritik ingick i en försvarsställning och högg tillbaks istället för att faktiskt tänka över det och sedan komma fram till att det kanske stämmer, eller inte.
Ta inte kritik som något så negativt, ta det istället som hjälp.
Henne och inte hon
Nu har jag ändrat uppfattning lite här va!
Läste några av dina "gamla" trådar och i en av dom stod det att din häst inte kunde vänster galopp och att hon drog iväg i den(min pålle kan inte höger men jag hoppar inte 1,25 jag har hoppat 90 men det va alldeles för högt så vi håller oss på 50-60 )med tanke på om hon inte kan den så tyvker jag inte att man ska hoppa 1,25
Nej jag tror inte du menar enbart på Buke...
Det är aldrig kul med kritik, jag har också lagt ut bilder som blivit sågade av vissa och omtyckta av vissa. Men alla kan inte gilla din häst så är det bara. Mitt tips är ta åt dig allt det positiva folk säger om din häst och sen tänka över den kritik du får. Är den befogad är det ju jobbigt, men bra, är den inte befogad, skit i det!
Vad jag från början ville få fram var att du direkt när du fick kritik ingick i en försvarsställning och högg tillbaks istället för att faktiskt tänka över det och sedan komma fram till att det kanske stämmer, eller inte.
Ta inte kritik som något så negativt, ta det istället som hjälp.
Nu har jag ändrat uppfattning lite här va!
Läste några av dina "gamla" trådar och i en av dom stod det att din häst inte kunde vänster galopp och att hon drog iväg i den(min pålle kan inte höger men jag hoppar inte 1,25 jag har hoppat 90 men det va alldeles för högt så vi håller oss på 50-60 )med tanke på om hon inte kan den så tyvker jag inte att man ska hoppa 1,25
kunde tyvärr inte se så mycket, då den hackade ordentligt på min dator... men av det jag kunde se så håller jag med de flesta att ni inte verkar riktigt redo. Visst, det är jätteroligt att hästen hoppar hindret, men det känns inte ok mot hästen när den tar sig fram i den gångarten mot det. jag hade heller aldrig vågat rida mot ett sånt hinder på en såpass obalanserad häst, är lite rädd om både mitt och hästens skinn...
tycker du fått en hel del konstruktiv kritik, försök tänka över den. Jobba kanske mer med galoppen och formen, mycket styrka och studs för att få upp betydligt mer kraft i rumpan. det går att förbättra galoppen på de flesta travarna, sen att den kanske aldrig blir perfekt är sin sak, men bättre än sådär tror jag att hon kan. Kan man inte få se nån dressyrfilm?
Jag har själv en söt liten travare som jag skolar om, så jag vet vad det gäller (har även jobbat med mycket ridträning av travare). Det tar tid att bygga upp musklerna och smidigheten för att de ska kunna galoppera korrekt (vi tar det i snigelfart och har kommit till lite ärlig sökning i trav ute efter ca 2 år , men det blir kvalité på grejerna! + att jag la om min ridning rätt mycket nu i höstas) Har lovat mig själv att jag aldrig ska bli nån av dom där pinsama travarryttarna som flänger runt och tävlar på hästar som inte är utbildade för fem öre, så jag väntar snällt med hoppträningen tills min häst kan galoppera korrekt i form i båda varven (så om ca 10 år kanske ) Ang. att travare skulle vara svårare att lära kan jag bara protestera rejält, i princip alla travare jag mött har varit betydligt smartare än halvbloden... lär man dom bara på ett korrekt sätt så går det som en dans, tyvärr lär dom sig om man gör fel minst lika fort...
Ananrs är det en väldigt söt häst, verkar ärlig och trevlig!
Jag läste ett inlägg av henne å råka skriva stilett ist *ursäkta ursäkta *
vet att tråden ligger nere men tänkte att jag inte bara ska klaga på stavfel
har själv ridit och tävlat en travare som stod på ridskolan.. han galopp blev mkt bättre under tiden jag red och tävlade honom dvs typ 1 år! jag tror att man känner sin egen häst bäst och jag hoppade oxå 1.20 med honom dock med min tränare men ändå, hans galopp var inte världens bästa men det gick! en travares galopp kan vara stabil som man som ryttare känner även om den ur en halvblods-människas syn ser flackig och "dålig" ut!
lycka till med din söta häst! tycker det är jättebra att du tar hjälp av en tränare för nog med hjälp kan man nog inte få!!
jag håller oxå på med travare faktiiiiskt
Jag skulle inte hoppa 1,25 om den inte kan båda galopperna ordentligt att det bara va för att testa e ingen ursäkt..