Jag läcker!

Freyja_bus

Trådstartare
Hallå, vad gör man egentligen åt läckande bröst? Finns det något man kan göra för att stoppa det?

Jag har de senaste dagarna börjat läcka massa vätska, framförallt ur det ena bröstet. Det läcker framförallt om jag inte har BH på mig, så där vet jag ju hur jag kan åtgärda det... men finns det något annat man kan göra? Kunde det åtminstone inte vänta tills ungen är född?!:crazy:

//Julia

Sv: Jag läcker!

Köp amningsilägg. Testa att tryck in bröstvårtan (ganska hårt) och håll i några sekunder.

Jag har BF 4 november. Började läcka vid nationaldagen, dvs fem månader innan BF. Jätteroligt, speciellt när man är öm och tycker att alla BHar bara gör fruktansvärt ont. Sedan blir det så fina gula fläckar på alla vita kläder om man struntar i dem också. Men ta det lugnt - man vänjer sig. I början när det bara var vätska tyckte jag var skitjobbig då, men nu när det blir som beläggingar runt bröstvårtan när man har sovit så inser man att man nog hade det rätt bra ändå.

Det som jag tycker är jobbigast, bortsett från att hålla på med amningsinlägg, är när det börjar smärta i bröstvårtan. Har kommit på att det hjälper att trycka ut det som är ytterst för att det ska släppa, antar att det är något tryck som är för högt där inne. I annat fall ska man inte trycka ut mjölken, då kommer det igång på riktigt. Som pmm säger, köp amningsinlägg. :)

(Men jag lovar - när jag har gått och läckt fem månader innan BF kommer jag bli förbannad om amningen inte funkar sedan! :p)

(Men jag lovar - när jag har gått och läckt fem månader innan BF kommer jag bli förbannad om amningen inte funkar sedan! :p)

Säger samma jag med! Började läcka i vecka 25, har bf 11 november.
Ibland fuskar jag och sover utan linne, lakanet på min sida ser inte klokt ut! :crazy::D Fast speciellt äckligt är det ju inte.

Jag sover aldrig med linne, då skulle jag koka bort. :p

Ett tips är att införskaffa mörka lakan och blunda när man byter dem. Och glömma tanken på att man ska kunna sälja madrassen när man byter säng nästa gång. ;)

... Och glömma tanken på att man ska kunna sälja madrassen när man byter säng nästa gång. ;)

Se, en av anledningarna att jag inte propsar så hårt på att köpa en ny säng så här innan bebis kommer!!
*tänker på hur pmms sambo fick åka och köpa ny bäddmadrass, och nu, hur det är mjölk/läckagevätska överallt*

Se, en av anledningarna att jag inte propsar så hårt på att köpa en ny säng så här innan bebis kommer!!
*tänker på hur pmms sambo fick åka och köpa ny bäddmadrass, och nu, hur det är mjölk/läckagevätska överallt*

... och när barnet är fött både mjölk och läckande bajsblöjor! :rofl:

Jag köpte ett madrassöverdrag på IKEA, som jag har på :D Jag köpte det för att brösten läckte plus att jag tänkte på när vattnet skulle gå :rofl: Nu har jag kvar det som bebisläckageförsäkring :angel:

går också att klippa itu ett trosskydd och sätta i bh:n om det inte är så mkt.

Vi har ett superduperbra madrass-skydd, mkt bättre än plastad frotté. Vi köpte vårat på 1klass; Hippychick heter dem. Bra även om vattner råkar gå när man är i sängen ;)

För att stoppa utdrivningsreflexen (och mjölkflödet) tryck med vristen mot bröstvårtan i ett par sekunder. Bra tips till sen när bebisen är född också eftersom tuttarna inte fattar att bebisen bara har en mun :D

Jag vet inte hur många gånger jag vaknat, blöt ner till låren av mjölk. Det luktar inge gott heller när det har torkat.

Vristen? Sitter inte den på foten? Hur ska man få upp den till bröstet?

Jag bäddade med badlakan i sängen, så smidigt att bara kasta de i tvätten istället för att byta lakan hela tiden.

Jag tror dessutom inte jag berättat om de första jag gjorde i min nya säng?
Satte mig ner och ammade, reste mig upp och ojdå, blodfläck, då berättar mamma att det är bra att byta binda innan man ammar för livmodern drar ihop sig då.

Kanske skulle stannat en natt på BB i alla fall och blodat ner deras saker istället.

Förresten så ligger fortfarande vår gamla (super sköna) bäddmadrass och väntar på att få komma till kemtvätten :o

För att stoppa utdrivningsreflexen (och mjölkflödet) tryck med vristen mot bröstvårtan i ett par sekunder. Bra tips till sen när bebisen är född också eftersom tuttarna inte fattar att bebisen bara har en mun :D

Jag vet inte hur många gånger jag vaknat, blöt ner till låren av mjölk. Det luktar inge gott heller när det har torkat.

:rofl:
jag antar att det här är ett fall av språkförvirring och inte extrem vighet:angel::D

Nä vristen! Så försök nu, det är ett jättebra tips!

:rofl: Naturligtvis var det en tillfällig språkförvirring! Hihi, testa med handleden istället så ska jag sluta dricka vin.
:angel:

Tack för dagens skratt!
Jag sitter här och småfnittrar för mig själv, och Idun står på golvet och imiterar.:D

Jag var tvugen att kolla om det var möjligt att använda vristen, det gick inte och kommer nog inte bli lättare när magen blir större :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 859
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 239
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar