Jag har köpt hund!!!

Centaur

Trådstartare
:banana:

I morgon ska jag hämta hem min lilla collie. Han är sååå söt! :love:

Har köpt massa nya saker och allt är klart nu. Bara valpen som fattas. :D

Sv: Jag har köpt hund!!!

Åhhh, en liten collie bebis!!:love: :love:

Vill se bilder!!!:bump: :banana: :bump:

Tänk på att de växer alldeles för snabbt, min collie pojks goa valpmage försvann på ett kick. Han är ingen bebis längre!:cry: :D

O lycka till!:bump:

Nu är han hemma. :love:
Bilder kommer kanske ikväll, han är jättesöt och så snäll! Försiktig och lugn men intresserad och orädd.
Tassar bredvid mig när vi är ute och går i trädgården precis som han redan lärt sig "på plats", haha. :D

Han vill jättegärna bli kompis med katterna men dom är inte stormförtjusta. :p Har dock blitt ganska bra vän med den ena redan. Tror minsann katten tycker det är skoj att bossa runt valpen lite. :angel: Katten gör inget mot honom bara stirrar på honom och han går undan.

Grattis!!! :banana: :bump: Vad roligt att det blev en collie, där får du en riktig kompis!

Vår lilla colliebebis har börjat bli lite "ranglig" nu, hon växer på alla ledder. Hon sätter "sprätt" på de äldre hundarna som ibland är måttligt roade. Våra katter tinade upp efter 1 vecka. Den äldre katten är "adpotivpappa" och talar vänligt men bestämt om för valpen hur hon får leka. Den yngre katten verkar uppskatta sin unga lekkompis, de är ett perfekt team. :angel:

Koppelträning och rumsrenhet går framåt hela tiden. ;)

Får man fråga varifrån du köpte din goa valp?

Jag blev så nyfiken att jag kollade! :idea:
Brilyn-hunden i tredje led är en av mina favoriter! :love: Han finns där jag köpte min äldsta tik, funderade faktiskt på att para med honom för något år sedan, men det blev aldrig av. :cry:

Din hund blir säkert jättetrevlig! Grattis igen!:)

Tack! :)
Ja hittils verkar han hur härlig som helst! :love:

Om han bara kan bli rumsren snart också nu så vore det helt perfekt. ;)

Grattis!

Måste dock vara en hemsk människa och säga följande; Hur fan kan man avla på en tik som inte ens klarar av att utföra ett MH?

Tillägg; Hur kunde kombinationen göras överhuvudtaget? Skotträdda hundar, CRD i båda leden och kvarvarande rädslor.

Senast ändrad:

Inte vet jag, valpen verkar trygg och lugn iaf.

Gör nu inte det här till ÄNNU en diskussion om collie och mh, snälla.

Grattis!

Måste dock vara en hemsk människa och säga följande; Hur fan kan man avla på en tik som inte ens klarar av att utföra ett MH?

Tillägg; Hur kunde kombinationen göras överhuvudtaget? Skotträdda hundar, CRD i båda leden och kvarvarande rädslor.

Jag är lika hemsk jag, för jag undrar samma sak :cool:

Till och med jag kunde ju klura ut att MH på båda inte var det bäste milt uttryckt :eek: :cool:
Detta i kombination med CRD på både tik och hane tyder inte på någon seriositet bakom uppfödandet av kullen precis :crazy:

Nu ska ju inte ts behöva svara på detta eller stå till svars för den kombinationen, då hon inte fött upp kullen och inte kan veta resonemanget bakom parningen, men undra kan man ju i alla fall...

Senast ändrad:

:crazy:
För att valperna verkade båda trygga och nyfikna, och det var även dom äldre hundarna han hade....

Så ni menar att jag har blivit lurad eller vad är det ni säger?

Enligt uppf så är det en typ av ögon-fel som ingår i CEA. Han sa att det inte var farligt och att nästan alla collies hade det?

Lite förskönat :crazy:

CEA är en ärftlig ögonsjukdom som i värsta fall kan leda till blindhet. Den bär namnet efter den ras där fenomenet först upptäcktes, Collie Eye Anomoly.
Man talar om primära och sekundära symptom för att beskriva CEA. De primära symptomen är CRD och Colobom, sekundära symptom är blödningar i ögat och/eller näthinneavlossning.

hm han sa att det värsta som kunde hända var att dom fick ungefär 10% nedsatt syn.

menar du att min vovve kan bli blind? :eek:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 557
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 570
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar