Jag har en plan!

Comfort

Trådstartare
OM jag nu är/blir med barn (äl nu:p)

Vad sägs om detta:

Julafton:
Sambons föräldrar får ett platt paket.
Hans systrar får fyrkantiga.
De öppnar sina paket samtidigt:
I de fyrkantiga finns muggar som det står : Världens bästa faster på, och i det platta finns en tavla med ul-bilder...

Vore inte det ett perfekt sätt att berätta att det är dags?
:bump:

Sv: Jag har en plan!

Det liksom förutsätter att alla är grymt förväntansfulla och spända på att du ska bli med barn. Annars blir det nog lätt ett jäkla antiklimax om vissa inte bryr sig alls och andra tom blir lite sura :D

åjo, det blir glada miner kan jag lova! Svärmor lyckas få in små pikar överrallt om att "ja det är ju bra att ni övar", "jag ska skämma bort era barn sen", "vem vet, om nåt år kanske det springer små barnfötter igen i huset" :p
heeela tiden.

Alla skulle bli glada, tveklöst.

(förutom min besserwisser syster antagligen:D)

Haha näe vad roligt, igår gick jag precis och tänkte på det, att jag hoppas jag blir gravid innan Jul, för då kan man ge släkten så roliga och uppskattade presenter- lite i stil med det du föreslog:)

Hoppas för oss båda då!:bump:

hur ska du klara att hålla det hemligt så länge om du plussar om 2 veckor?

Skulle jag aldrig klara av....;)

Nej, inte jag heller!

Men idéen är ju helt klart underbar. :)

..och PMM, jo där sa ni nåt, det tänkte jag inte ens på!

Jag som har svårt att hålla tyst bara om att vi börjat FÖRSÖKA så smått, hur sjutton ska man kunna låta bli att dansa runt i glädjeyra och berätta för alla man känner när man väl har plusset på stickan?! :bump::banana:

Hm..

..och PMM, jo där sa ni nåt, det tänkte jag inte ens på!

Jag som har svårt att hålla tyst bara om att vi börjat FÖRSÖKA så smått, hur sjutton ska man kunna låta bli att dansa runt i glädjeyra och berätta för alla man känner när man väl har plusset på stickan?! :bump::banana:

Hm..

Jag skulle säga att det är omöjligt att vara tyst så länge :D, iaf när det gäller mig och min relation till mina föräldrar ....

haha, jo , jag är livrädd att det ska gå fel, vi har en hel del missfall i släkten (bla både mor och syster) så jag vill inte berätta för tidigt..även att jag vet att det är bra att man kan få stöd och så, det kan jag få av min sambo.

men jag lovar att berätta på Buke innan!

(fast det är klart, om jag skulle råka svimma när jag är med dem får jag väl berätta, eller hur? ;))

Jag skulle säga att det är omöjligt att vara tyst så länge :D, iaf när det gäller mig och min relation till mina föräldrar ....

Jo men precis, skulle nog aldrig kunna hålla det hemligt för dom, speciellt inte för mamma:)

Men tanken med små presenter är ju hur som helst bra, kan man ju använda även om det inte är julafton!

pappa fyller nu den 30ionde.. men det blir lite tajt tror jag :D

Iiih ja det blir det ju verkligen!

Men du kan ju ge honom en liten present i efterskott om det nu skulle visa sig att du har en liten i magen :)

Du känner dina släktingar och vet om det blir bra eller inte.

Själv hade jag faktiskt tyckt att det var lite fjantigt. Jag har jättesvårt för T-shirtar med "här bor en bäbis" tryck och muggar med världens bästa xxx text. Men sån är ju jag. Dina släktingar är antaligen annorlunda.

Sen tycker jag att det känns konstigt att ge bort "nyheten" i form av en present. Väldigt konstigt.

Det är ju din släkt, du bör veta vad som funkar.

Jag älskar redan mina (såvitt jag vet inte ens påtänkta) syskonbarn, en så extrem barnfantast är jag.

Men inte vill jag ha dem i julklapp! Jag vill ha relationer till dem på ett helt annat plan. Vardaglig delaktighet. Att göra så där handlar ju inte heller om barnet, utan om dig.

Jag tolkar dig dessutom som att ditt tilltänkta barns far skulle få reda på det på det här sättet? För mig låter det som ett extremt effektivt sätt att hålla honom utanför så mycket som bara är möjligt redan från början.

jo jag tycker eg inte heller om såna muggar, men den familjen har en masa så jag gissar att de gillar det :D

sen tycker inte jag at det vore konstigt att göra så, inte alls.
varför ska man nara berätta det då? Det vore vrålhäftigt att se deras minernär de öppnar, ögonblicket de förstår. Då ser man verkligen den äkta känslan de får. Ser de ledsna ut är de inge bra, medans om man berättar kan de ju fejka glädje.

Fast det finns inte på kartan att de inte blir glada, no way!

va? var låter det som att han inte skulle få reda på det? :confused: det är klart han får direkt, fattar inte ens hur man kan göra nåt sånt... givetvis ska pappan till barnet veta, det är ju hans med!!!

men det är väl strunt samma hur du får reda på att dina syskon väntar barn, du blir väl inte mindre delaktig bara för att du får reda på det på ett visst sätt? :confused:
Min syster berättade att hon var med barn när hon bara hade tre månader kvar, och mer delaktig i barnets liv kan jag knappt vara.

vad menar du med att det handlar mer om mig än barnet? bara för att man gör så?
Det handlar ju om att vi ger dem en fantastisk present, nyheten att de ska bli farföräldrar och fastrar, jo att jag ska förda ett barn, där handlar det väl om mig, och att jag vill se glädjen i deras ögon. Så det handlar väl lika mycket om mig som när alla andra också berättar att de ska ha barn....

Petruska sa det bättre än jag kunde.

Samtidigt tycker jag att det är lite gulligt och omtänksamt av dig, du vet ju hur släktingarna funkar och jag tror att de skulle bli glada på riktigt.

Det vore vrålhäftigt att se deras minernär de öppnar, ögonblicket de förstår. Då ser man verkligen den äkta känslan de får. Ser de ledsna ut är de inge bra, medans om man berättar kan de ju fejka glädje.

Den äkta känslan ser man ju även när man berättar..

Fejkar de, så kan de väl lika gärna fejka om de får veta det i form av en julklapp?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: MML
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 151
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 978
Senast: Nixehen
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 498
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar