Jag flyttar till Linköping! Buketräff?

Jag ska kolla om jag fixar hundvakt, o isf hänger jag gärna med på fredag!
Trots att jag känner mig lite nervös då jag inte känner någon här i gruppen.. :o men behöver verkligen komma ut lite o lära känna nytt folk
Du är inte ensam , jag känner inte heller någon av dom i denna tråden och behöver lära känna nytt folk :)

Kan vi säga 21.30 på fredag? Mina föräldrar dyker tydligen upp här för att se hur jag bor, men de är förvarnade om att jag ska iväg på kvällen. :p
Vart ska vi ses? Jag har mest varit på Storan när jag druckit drinkar, men nån kanske vet nåt ställe som är bättre? Inte för att vi måste bli kvar på samma ställe hela kvällen, men nånstans måste vi ju börja. :)

Jag har aldrig varit iväg o druckit drinkar på det sättet så jag har ingen aning om vart vi ska gå. Jag jobbar onsdag och torsdag, så jag kan fråga några kollegor som är ordningsvakter om de har tips på bra, lugna ställen med måttlig bakgrundsmusik.

Oavsett var vi väljer att gå någonstans så kan det nog vara bra att mötas upp på en plats med mindre folk. Det är ju både fredagkväll och lönehelg så det är nog många ute på stan. Dessutom så känner vi ju inte varandra så det kan ju annars bli svårt att hitta varandra i folkvimlet.

Oavsett var vi väljer att gå någonstans så kan det nog vara bra att mötas upp på en plats med mindre folk. Det är ju både fredagkväll och lönehelg så det är nog många ute på stan. Dessutom så känner vi ju inte varandra så det kan ju annars bli svårt att hitta varandra i folkvimlet.
Sant! För om vi blir många behöver vi ju hitta nånstans med ett stort bord med många sittplatser!

Nu kommer jag inte följa med på fredag då jag inte är hemma, men jag tänkte bara ge lite tips :). Bra ställen för att sitta och hänga kan vara Ågatan café (bredvid yngves mitt emot bion). Billigt men litet om man vill sitta inne. Bishops (har dock mest öl. Inte så mycket drinkar...), New york Legends och Mörners är väldigt trevliga annars, men på Mörners upplever jag att det han vara rätt hög ljudnivå på fredagar.

Gemensamt för alla dessa är väl dock att fredagar = after work = fullt med folk. Det är ju dessutom löning på fredag så lär vara lite extra knökat. På Mörners, Legends och Bishops går ju att boka bord skulle jag tro, men runt Ågatan är det ju svårare. Härom månaden var vi ute och gick in tidigt på Platens. På övervåningen finns rätt trevliga bord och det är inte lika hög musik. Sedan blev stället fullt av <18 lite senare, men var rätt lugnt där uppe i alla fall :).

Hoppas ni hittar något bra ställe. Men om jag var ni skulle jag antingen träffas betydligt tidigare eller boka bord! ;)

Även 1854 och Horse and hounds är väldigt trevliga ställen där det inte brukar vara fullsmockat vid den tiden och det är lite "vuxnare" atmosfär eller hur jag nu ska uttrycka det... :P

Jag som är ny i stan ska ju inte vara med och välja bland ställen känner jag. :)
Men efter att ha sökt runt känns New York Legends eller 1854 som bra val. På Bishops finns min favorit-ale, men om de flesta vill dricka drinkar så är kanske inte Bishops det bästa?

Bra ställen för att sitta och hänga kan vara Ågatan café (bredvid yngves mitt emot bion).

Sen när ligger Yngves och Ågatans mittemot bion? Det är ju iaf 150 meter emellan. Mittemot Platå och i korsningen Ågatan/Platensgatan är nog en beskrivning som passar bättre. ;)

Både Horse&hound och Bishop Arms har knökfullt fredag-lördag sen flera veckor tillbaka för det mesta, svårt att boka bord dagarna innan och i princip omöjligt att bara dropa in en fredagkväll om man är ett gäng.
NYL har nog också knökfullt om det är nån match som går.

Jag hade nog först gått till Ågatans och försökt få platser där, många möts upp där och går sen vidare till andra ställen.
Platens övervåning är ok.
55:an har jag aldrig varit på, NH är trevligt på sommaren och den högst upp på gatan har jag ingen koll på längre men där har jag och ett gäng på 10 pers fått plats vid ett bord en lönefredag utan problem.
Bredvid EH på Stora torget fanns nån bar tidigare men tror inte den finns kvar, den var trevlig annars.

Sen när ligger Yngves och Ågatans mittemot bion? Det är ju iaf 150 meter emellan. Mittemot Platå och i korsningen Ågatan/Platensgatan är nog en beskrivning som passar bättre. ;)

Både Horse&hound och Bishop Arms har knökfullt fredag-lördag sen flera veckor tillbaka för det mesta, svårt att boka bord dagarna innan och i princip omöjligt att bara dropa in en fredagkväll om man är ett gäng.
NYL har nog också knökfullt om det är nån match som går.

Jag hade nog först gått till Ågatans och försökt få platser där, många möts upp där och går sen vidare till andra ställen.
Platens övervåning är ok.
55:an har jag aldrig varit på, NH är trevligt på sommaren och den högst upp på gatan har jag ingen koll på längre men där har jag och ett gäng på 10 pers fått plats vid ett bord en lönefredag utan problem.
Bredvid EH på Stora torget fanns nån bar tidigare men tror inte den finns kvar, den var trevlig annars.
I min värld ser man yngves när man kommer ut från bion, så det var mer så jag tänkte. Jag blandar ihop de flesta ställena kring Ågatan så bion var vad jag kom på typ ;).

Stället bredvid EH vet jag inte heller om det är öppet :). Det låg ett ställe där sommaren 2013 och det var ett nytt ställe 2014. Sen vet jag inte om det överlevt. :)

I min värld ser man yngves när man kommer ut från bion, så det var mer så jag tänkte. Jag blandar ihop de flesta ställena kring Ågatan så bion var vad jag kom på typ ;).

Stället bredvid EH vet jag inte heller om det är öppet :). Det låg ett ställe där sommaren 2013 och det var ett nytt ställe 2014. Sen vet jag inte om det överlevt. :)

Godislagunen (tror jag den heter) och den urtrista hamburgerhaket ligger mittemot. ;)
På Ågatan gäller det att vara ganska exakt eftersom allt ligger så tajt, lätt att det blir fel annars. :p

Jag har för mig att det hette något med Elements eller liknande men tror inte den är kvar, tror de byggde ihop allt till en liknande foodcourt eller nått nu.

Det är 1854 som ligger runt hörnet bakom EH på stora torget. Det är ganska "nytt" och inte många vet att det ligger där än.
Men väldigt trevligt där tycker jag o dom jag varit där med. Dock är det ju även restaurang, så vet inte riktigt hur lätt det är att få bord där till ett helt gäng om man inte ska äta.
Men det är iaf "vårat" fördrinksställe innan vi brukade gå vidare.

Riva är trevligt det med, men ganska svårt att få platser då det är så lite sittplatser

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 487
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama