Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

KL

Om du är under 30 och redan mår dåligt över ditt utseende så har du tyvärr inte mycket inom det ämnet att se fram emot.

Jag tycker inte att problemet ligger i vad din sambo sagt, utan mer hur din reaktion är.
Varför är det så viktigt för dig att vara perfekt i hans ögon?
Räcker det inte med att han tycker att du är vacker och älskar dig?

Att ha förväntningar på att någon ska tycka att man är perfekt sätter ju en enorm press.
 
Sv: Jag duger inte.

KL

Om du är under 30 och redan mår dåligt över ditt utseende så har du tyvärr inte mycket inom det ämnet att se fram emot.

Jag tycker inte att problemet ligger i vad din sambo sagt, utan mer hur din reaktion är.
Varför är det så viktigt för dig att vara perfekt i hans ögon?
Räcker det inte med att han tycker att du är vacker och älskar dig?

Att ha förväntningar på att någon ska tycka att man är perfekt sätter ju en enorm press.

Läs tråden.
Sambon sa att hon skulle ha större bröst för att han skulle tända ordentligt på henne igen. Felet ligger knappast hos henne, eller?
Dåligt att skuldbelägga, alltid är det henne det är fel på. Är mannen taskig, ja då är det kvinnans självförtroende som är dåligt, inte mannens beteende.
 
Sv: Jag duger inte.

Hygieniska? Har du fått fistlar? Isf skall du gå via landstinget, sådant får man hjälp med gratis. Det är allmän sjukvård.

Nej, men har tidvis svamp i naveln. Den är liksom instängd i huden. Ser alltså ut som jag inte har någon navel. Så måste smörja den ofta pga det. Den blir jätteirriterad, röd, stinker och gör ont.
 
Sv: Jag duger inte.

Skönt att han tänkt till lite. Nu måste ni prata ordentligt om hur du kände dig och han måste verkligen förstå det så att han beter sig bättre i framtiden.
Du måste ta reda på om ni missförstod varandra, han kanske trodde du ville operera dig och därför kanske han överdrev hur mycket han ville att du skulle göra det. Det kanske inte betyder så mkt för honom som han sa just då.
En variant för att du skall känna dig bekväm ett tag framöver är faktiskt att bara visa dig i snygga underkläder, typ negligé, bh etc. Jag menar, är man inne på konstgjord show, så varför inte? Silikon är konstgjort, då kan han lika gärna få klämma på en push-up eller gel i bh:n.
Då kanske ni kan jobba på närheten utan att du känner dig naken o bedömd. Ett steg i taget.

Jag vet inte om det skulle hjälpa. Känns som det skulle ha motsatt effekt på mig. Klä upp mig fint trots att han inte tycker min kropp är tilltalande.
Men du kanske menade för min egna skull? För att jag ska tycka jag ser snygg ut?
 
Sv: Jag duger inte.

Nej, men har tidvis svamp i naveln. Den är liksom instängd i huden. Ser alltså ut som jag inte har någon navel. Så måste smörja den ofta pga det. Den blir jätteirriterad, röd, stinker och gör ont.

Ja, men då har du ett problem som behöver rättas till. Ring läkaren och boka tid genast! :) du har väl fått för mycket hud efter uttöjningen som inte vil gå tillbaka av sig själv.
 
Sv: Jag duger inte.

Jag vet inte om det skulle hjälpa. Känns som det skulle ha motsatt effekt på mig. Klä upp mig fint trots att han inte tycker min kropp är tilltalande.
Men du kanske menade för min egna skull? För att jag ska tycka jag ser snygg ut?

Ja, för att du ska känna dig snygg. Eftersom du sa att du inte vill vi dig naken nu. Då ska du inte göra det heller.
 
Sv: Jag duger inte.

Läs tråden.
Sambon sa att hon skulle ha större bröst för att han skulle tända ordentligt på henne igen. Felet ligger knappast hos henne, eller?
Dåligt att skuldbelägga, alltid är det henne det är fel på. Är mannen taskig, ja då är det kvinnans självförtroende som är dåligt, inte mannens beteende.

Då har jag nog uppfattat fel.
Jag uppfattade det som att de inte har några problem att tända på varandra, men att han fick fantisera fritt om vad han skulle ändra på i hennes utseende.

Jag menar, ingen är perfekt, det finns alltid saker man skulle önska ändra hos sig själv eller andra.
Men perfekt är en illusion, om man strävar efter det kommer man alltid att bli besviken.

Då är det mycket bättre att hon jobbar på sitt självförtroende så att hon är nöjd med sig själv oavsett vad någon annan tycker.
 
Sv: Jag duger inte.

Det är jättebra att han tänkt om!
Jag vet dock inte om han menar det. Efter vad han sa så är det svårt att tro på hans ursäkt.

Vi har inte pratat om den än. Han var inte hemma igår kväll och jag somnade innan han kom hem.
Innan jobbet vi och nu är barnen vakna så vi får ta det ikväll. Det är lite dålig stämning här hemma men det får vara tills vi pratat om det.
 
Sv: Jag duger inte.

Då har jag nog uppfattat fel.
Jag uppfattade det som att de inte har några problem att tända på varandra, men att han fick fantisera fritt om vad han skulle ändra på i hennes utseende.

Jag menar, ingen är perfekt, det finns alltid saker man skulle önska ändra hos sig själv eller andra.
Men perfekt är en illusion, om man strävar efter det kommer man alltid att bli besviken.

Då är det mycket bättre att hon jobbar på sitt självförtroende så att hon är nöjd med sig själv oavsett vad någon annan tycker.

Hon trodde han var nöjd. Han beskrev rätt utförligt att han inte var det...
 
Sv: Jag duger inte.

Ja, den här huden lär aldrig gå tillbaka. det är rätt så mycket hud det handlar om. Det är huden över naveln som hänger över den så den inte syns och den under naveln hänger så det ser ut som jag har en Bullfi**a och har en bilring trots att jag står upp. Jag är normalviktig och har stl 36 i kläder.
 
Sv: Jag duger inte.

Ja, den här huden lär aldrig gå tillbaka. det är rätt så mycket hud det handlar om. Det är huden över naveln som hänger över den så den inte syns och den under naveln hänger så det ser ut som jag har en Bullfi**a och har en bilring trots att jag står upp. Jag är normalviktig och har stl 36 i kläder.

Men vem ska jag ringa då?
Känns dessutom lite fel att ringa om det. Känns som dom skulle ta det som ett kosmetiskt fel.
 
Sv: Jag duger inte.

Hon trodde han var nöjd. Han beskrev rätt utförligt att han inte var det...

Okej, men det gör inte någon skillnad i mitt resonemang.
Nöjd är ju en sak, man kan vara nöjd med något som inte är perfekt.

Om min kille skulle säga att jag var perfekt och att han inte skulle ändra en enda sak med min kropp om han kunde, så skulle jag inte tro honom.
Jag skulle själv kunna tänka mig ändra både det ena och det andra.
Men nu är det så här jag ser ut vilket jag är tillfreds med. Och vill min sambo vara med mig så är det detta han får på köpet.
 
Sv: Jag duger inte.

Att jag känner att jag måste vara perfekt i hans ögon. Så har jag aldrig känt men nu när han ville att jag skulle operera mig så kändes det så.
Sedan att han tycker att jag är vacker trots att han inte tycker det och att jag borde vara nöjd med det.
Han älskar mig men verkar inte vara det minsta nöjd med över hur jag ser ut.

Nu har han bett om förlåtelse och vi ska prata om det ikväll.
 
Sv: Jag duger inte.

Du frågade honom och fick ett ärligt svar, du har bestämt att du inte duger, du tycker inte att det är tillräckligt att han älskar dig för den du är, du tycker att han ska be om ursäkt för att du inte fick det svar du ville ha, du frågade om han kunde tänka sig att betala operationerna och du är arg för att han trodde du ville det och han erbjöd sig göra det.

Du frågar men är inte nöjd.

Du, du, du, du ...
 
Sv: Jag duger inte.

Men vad har du för problem?

JA!

Jag frågade. Jag fick ett ärligt svar vilket jag bad om. Jag vet! Varför försöker du trycka upp det i ansiktet på mig?

Men sen att han på allvar vill att jag ska operera mig är väl inte riktigt normalt tycker jag. Hade han sagt att han tycker mina bröst är lite för små för hans smak är det en sak men att i princip be mig operera in silikon går över mitt förstånd. Som att jag skulle be honom göra en kukförtjockning! För nej, jag är inte helt nöjd med hans kuk. Tycker du jag ska säga det till honom om han frågar mig om det?
Nej, jag skulle ljuga för hans skull. Vad kan han göra åt det? Han lär ju ha komplex för livet och tänka att hans kuk är för liten varje gång vi har sex.
 
Sv: Jag duger inte.

Nej, men har tidvis svamp i naveln. Den är liksom instängd i huden. Ser alltså ut som jag inte har någon navel. Så måste smörja den ofta pga det. Den blir jätteirriterad, röd, stinker och gör ont.

Tvätta med mild två varje dag. Torka ordentligt. Sen puder eller nån zinksalva som torkar upp. Så blir du av med problemen.

Sen finns det ett problem som folk inte tror finns. Det kan läcka urin in i naveln. Sällsynt, men det kan hända..
 
Sv: Jag duger inte.

Du frågade honom och fick ett ärligt svar, du har bestämt att du inte duger, du tycker inte att det är tillräckligt att han älskar dig för den du är, du tycker att han ska be om ursäkt för att du inte fick det svar du ville ha, du frågade om han kunde tänka sig att betala operationerna och du är arg för att han trodde du ville det och han erbjöd sig göra det.

Du frågar men är inte nöjd.

Du, du, du, du ...

Nu tycker jag du är elak. Alla är vi olika, en del tar åt sig lättare en del kan låta det rinna av som vatten på en gås. Om du är det senare så är det ju bara att gratulera att du aldrig tar illa upp...
 
Sv: Jag duger inte.

Allting går via vc numera, så ring din vanliga vc och boka en tid för att diskutera och undersöka. Ja, hängvecken är ju kosmetiska, men om naveln tätats till så du går med svamp och sveda gång på gång så är det ett fysiskt problem som vården kan rätta till. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 067
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 945
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp