Jag drömmer om män!

tott

Trådstartare
Den senaste tiden har jag spenderat nätterna med att drömma om män. Har drömt massor med drömmar om mitt senaste ex, en jag har lite sporadisk kontakt med nu och ett ex från ungdomen som jag förmodligen kommer att ta en fika med någon gång under hösten. Vi hördes en kortis via LinkedIn för ett par veckor sedan.
Drömmarna är trevliga, men varför kryllar mina drömmar av män - varje natt?
Inget erotiskt dock, utan nån kyss och lite närhet på sin höjd.

Den senaste tiden har jag spenderat nätterna med att drömma om män. Har drömt massor med drömmar om mitt senaste ex, en jag har lite sporadisk kontakt med nu och ett ex från ungdomen som jag förmodligen kommer att ta en fika med någon gång under hösten. Vi hördes en kortis via LinkedIn för ett par veckor sedan.
Är jag med där :)

Det man saknar i sitt liv, försöker psyket ge en åstminstone i drömmarna, för att delvis fylla behovet.
Så enkelt svarat skulle jag säga att du har brist på närhet eller kärlek eller sex.

Det man saknar i sitt liv, försöker psyket ge en åstminstone i drömmarna, för att delvis fylla behovet.
Så enkelt svarat skulle jag säga att du har brist på närhet eller kärlek eller sex.
Är det verkligen så enkelt?
Så tror jag inte att det har fungerat för mig.

Jag tror inte på drömtydning och liknande. Jag drömmer väldigt mycket, ofta och livligt och min erfarenhet är att drömmen berör saker som jag har gått och tänkt på antingen under dagen eller senaste tiden. Det är oftast inte svårare än så.

(I natt drömde jag till exempel att jag hade förstört min nya fina väska som kostade 25 000:-! ...i verkligheten kostade väskan 2 500:- och jag har varit lite orolig över att ha förstöra den eftersom det är mycket pengar för mig :p För ännu några nätter sen drömde jag om att jag träffade min kompis innan hennes babyshower, och dagarna innan dess har funderade jag på om jag kan gå på den eller inte)

Ditt undermedvetna skriker efter sex?

:D

(Förlåt, kunde bara inte låta bli :o)

Jag menar alltså känslomässiga och kroppsliga mänskliga behov, som tex kärlek och sex och närhet. Att man drömmer om jobb när man jobbat mycket är inget konstigt, man drömmer även om saker man gör, och gör mycket av.

det här är ju så klart min teori och det finns ju ingne som egentligen vet vad drömmar betyder.
Tex så kan man ju drömma att man går och kissar om man egentligen är väldigt kissnödig. = behov av att kissa.

Jag menar alltså känslomässiga och kroppsliga mänskliga behov, som tex kärlek och sex och närhet. Att man drömmer om jobb när man jobbat mycket är inget konstigt, man drömmer även om saker man gör, och gör mycket av.

det här är ju så klart min teori och det finns ju ingne som egentligen vet vad drömmar betyder.
Tex så kan man ju drömma att man går och kissar om man egentligen är väldigt kissnödig. = behov av att kissa.
Jag har drömt att jag släcker min törst med massa vatten och har sedan vaknat törstig, har även drömt att jag drunknat när jag fått andningsuppehåll (sömnapné). Den sortens "akuta känslor" kan mycket väl påverka drömmen, på samma sätt som ljud (t ex väckarklockan) kan vävas in otroligt väl i drömmen. Men att man skulle bli påverkad av någon slags undermedveten kärleksbrist, näej det köper jag inte.

Mitt raka svar är att dessa män har ockuperat dina tankar en del den senaste tiden, och därför "tänker" du på dem även när du sover. Jag drömde t ex om min pappa varje natt en tid efter att han dog, för att det var nästan det enda jag kunde tänka på när jag var vaken.

Jag drömmer om det jag tänker på eller har hållit på med under dagen.
Om jag tänker mkt på att jag saknar närhet eller sex tex så antar jag att jag med samma logik skulle kunna drömma om det.

Jag drömmer rätt ofta om mina ex. Saknar inte någon av dom överhuvudtaget. Jag är lycklig gravid med min sambo. Tvivlar på att det är så enkelt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 741
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 924
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama