Jag borde packa upp flyttlådorna som står i halva vardagsrummet sedan jag flyttade in för ett par veckor sedan. Men jag orkar inte. Jag är nöjd med att jag ändå orkat dammsuga, städa badrummet, torka köksbänken och tvätta kläder.
 
Borde jobba - spalta två dataset och se om något spännande mönster ramlar ur (vilket man ned fördel gör liggandes på mage med en liten hund uppkrupen i armhålan - fast odjuret vill sitta på ryggen och då kan jag varken andas eller jobba)
 
Vad tusan jobbar du med? :D

Jag jobbar vid datorn. 😁

Har den bärbara datorn framför mig och ligger på armbågarna med en kudde under bröstet för att komma upp lite. Det fungerar riktigt bra för mig och jag får mindre ont i nacke och axlar än när jag sitter och jobbar. Jag ligger främst på min säng som är rätt hård, min mjuka säng i sommarstugan är värdelös eftersom jag sjunker ner för mycket.

När det är möten brukar jag ta med datorn och ställa mig upp eller sätta mig i soffan. Det värsta är när någon ringer videosamtal på Teams när jag inte är redo för har ofta en filt över huvudet så ser ut som ett litet troll tycker jag. 😅
 
Borde jobba - spalta två dataset och se om något spännande mönster ramlar ur (vilket man ned fördel gör liggandes på mage med en liten hund uppkrupen i armhålan - fast odjuret vill sitta på ryggen och då kan jag varken andas eller jobba)
Du är den första andra jag hör om som också jobbar liggandes på mage.😁

Min hund ligger ligger brevid mig så att jag kan klappa henne men hon vill som tur är inte ligga på mig.
 
Om jag får skriva det här så jobbar jag stenhårt på det stulna citatet:

Borde och måste är två as
Som inte är bjudna på mitt kalas

(Från Brodera ut texten)

Däremot så vill jag gärna få skrivit svar på sista tentafrågan så jag kan få skickat in den och så vill jag gå och lägga mig så jag får sovit tillräckligt tills imorgon.
 
Härligt att du grejade det!
Förhoppningsvis gitter jag ta itu med något mer. Men det är fint och skönt här i rummet nu. Det ger liksom lite sinnesfrid när det är trivsamt - och Kimchi har redan förlåtit mig för snabeldrakens framfart. Jag hittade dessutom hans favoritboll under vardagsrumsbordet, det hjälpte. :D
 
Borde städa. Plocka undan och framförallt dammsuga. Göra en avpälsning av soffan Borde åxå göras. Och när jag ändå är inne på städbiten så borde även bilen städas och tvättas, likaså transporten. Dom har inte fått sin årliga städ och tvätt. Så det får vänta tills nästa år nu
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 294
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Har en kollega som ofta har ont i huvudet och behöver gå undan och vila under arbetstid. Är lite fundersam på hur man ska hantera detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 504
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp