Få ren en vaxduk

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ren Yes på området som är påverkad av snigelslämmet, räcker med några droppar och spraya med lite vatten, eller dränka in en disksvamp i vatten och skrubba rent med grova ytan. Inga problem alls utom att vaxduken kan behöva ny impregnering vilket är enkelt gjord med bivax eller parafin för att återställa ytan.
 
Jao, fast bjuder man hem barn eller djur kan man få räkna med lite kladd. Om en unge spillde ett glas saft hemma hos mig skulle jag inte skicka hem duken med mamman att tvätta liksom. Hon hade kanske inte rätt verktyg att torka upp med.
Om jag var du och ville ha fler besök från familjen skulle jag i alla fall göra ett par försök att få duken ren och om det inte funkar skulle jag nog tycka det var lättare att köpa en ny duk själv, det går ju äta ute utan duk några dagar. :)
De är betalande gäster som förväntas hålla ordning omkring sig. Jag har ingen städavgift utan städar deras rum och byter sängkläder en gång i veckan utan avgift. Städning efter dem utomhus ingår inte.

Gäster som hyr på det sättet har ett ansvar mot sin värd och i omdömet som lämnas efteråt på sajten som förmedlar kontakten så ingår ett antal bedömningspunkter. Denna familj kommer inte att få full pott på samtliga bedömningspunkter.

Barn är barn men denna förälder tar inte fullt ansvar för sitt understimulerade vilda barn.
 
Det var ju inget problem egentligen tänker jag? Verkade som att det gick utmärkt att få bort på första försöket med en förhållandevis låg grad av ansträngning? Då är kanske det bästa att släppa och inte fasta i att tänka på detta mer?
 
Det var ju inget problem egentligen tänker jag? Verkade som att det gick utmärkt att få bort på första försöket med en förhållandevis låg grad av ansträngning?
Jag fick lägga energi på det och energi är inget jag har en massa av. Jag har konstant underskott på energi. Sover 12 timmar per dygn men är ändå inte utvilad.
 
Alltså, byta vaxduken för att det kommit en snigel på den. Mycket skall man höra innan ...
Du hade kanske gillat att sitta och äta din lunch här:
1000000757.jpg


Jag blev äcklad av det. Och jag visste ju inte om det gick att få bort.
 
De är betalande gäster som förväntas hålla ordning omkring sig. Jag har ingen städavgift utan städar deras rum och byter sängkläder en gång i veckan utan avgift. Städning efter dem utomhus ingår inte.

Gäster som hyr på det sättet har ett ansvar mot sin värd och i omdömet som lämnas efteråt på sajten som förmedlar kontakten så ingår ett antal bedömningspunkter. Denna familj kommer inte att få full pott på samtliga bedömningspunkter.

Barn är barn men denna förälder tar inte fullt ansvar för sitt understimulerade vilda barn.
Det går väl bra att inte hyra ut till barnfamiljer? Barn sabbar saker, och medan de fixar det första brukar de paja nästa grej under tiden man inte längre har uppmärksamhet på dem.

Håller med om att det inte såg fint ut, men vill du undvika detta igen råder jag dig att skriva att barn under 12 år inte är välkomna.
 
De är betalande gäster som förväntas hålla ordning omkring sig. Jag har ingen städavgift utan städar deras rum och byter sängkläder en gång i veckan utan avgift. Städning efter dem utomhus ingår inte.

Gäster som hyr på det sättet har ett ansvar mot sin värd och i omdömet som lämnas efteråt på sajten som förmedlar kontakten så ingår ett antal bedömningspunkter. Denna familj kommer inte att få full pott på samtliga bedömningspunkter.

Barn är barn men denna förälder tar inte fullt ansvar för sitt understimulerade vilda barn.
Det framgick inte i trådstarten att det var betalande gäster, men jag tycker ändå att en snigel på vaxduken bör räknas som normalt slitage om man tar emot en barnfamilj och någonting familjen kan missa. De tänker kanske annorlunda om ett utomhusbord med vaxduk än du gör.
Nu löste det sig ju dessutom och om det var den värsta röran de lämnade efter sig skulle jag personligen inte tycka det var hela världen.
Sedan skulle jag inte hyra ut till småbarnsfamilj heller. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
342
Senast: Lyan
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: Crossline
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 852
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp