Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ImFabulous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 160
  • Visningar Visningar 11 953
Sv: Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

kanske är kopplet som saknas på bilden, är det så du menar, att det finns bara kamp när de har koppel på sig, eller vad då :confused: :confused:

Ahhhhhhhhhh!!!! Jag har letat mig blå efter den!!!
Hänvisade till den i en annan tråd med pit-bull-tema:D

ljud har jag tyvärr fortfarnde inte:mad:

Senast ändrad:

nämen hennes hund leker jU bara, å hon vet ju att hon har eN hu-
nd. När hon hAr ko-PLet på asså.

/generation pit-bull-lover:love:

asså, man behöver inte ta hand om hunden när man inte har kopplet på..... då fattar jag juh......

Svart katt vitt katt är en otroligt rolig kultfilm. Det går inte förklara varför det är så roligt, men låten finns med i filmen.

Ett riktigt bra filmtips! :)

Men nu är vi OT, filmen handlar ju inte ens om hundar (och inte heller katter även om titeln antyder det).

moonlightjoy: Du verkar vara en vettig person som har god koll på din hund vad framgår av tråden. Du är absolut inte föremål för ironiserandet. Om du har tagit illa upp så ber jag om ursäkt! :)

Men jag rekommenderar fortfarande filmen. Den är sjukt rolig.

Jag förväntade mig att det skulle vara blodiga hundslagsmål eller något i den stilen, men där blev jag förvånad :rofl:

Filmen verkar i alla fall vara något som min sambo skulle gilla :)

Sant:) Jag håller med dig både vad gäller att det inte är moonlightjoy
det ironiseras över, samt det eminenta:bow: filmtipset.

moonlightjoy: Du verkar vara en vettig person som har god koll på din hund vad framgår av tråden. Du är absolut inte föremål för ironiserandet. Om du har tagit illa upp så ber jag om ursäkt! :)

Men jag rekommenderar fortfarande filmen. Den är sjukt rolig.

Det är lugnt :cool: tycker mest att det var kul att hänga på er :p
om man tappar all humor och tar åt sig så borde man inte läsa några trådar om ämnet istället.

Fast som jag brukar säga jag gillar inte alla hästar fast jag äger en och jag gillar inte alla hundar fast jag äger en. Oavsett ras

Tror det där förbudet kan resultera i en jäkla massa grann-problem. För de har ju frågat de som bestämt den här regeln hur de ska få reda på vilka som har arga hundar, och svaret (som jag inte minns exakt) var ju i princip att "grannar får höra av sig om de tycker att nån har en arg hund".

Bor man i en stad där bostadsföreningar försöker vräka folk för att de har oskötta balkonglådor så får man bad bad feelings.. :crazy:

Kanske därför att skadarna blir mkt mer allvarliga när en pitbull anfaller???
:crazy:

Och en hund "blir inte vad man gör den till", om så vore fallet skulle det inte finnas någon mening i att ha olika raser!
Precis som en BC alltid kommer ha kvar sin vallinstinkt så kommer kamphunden ha kvar sin kamplust. Det försvinner inte på några generationer!

Det finns andra raser som inte är avlade för att attackera, utan vakta, som det är massa "klös" i och som man kan känna sig trygg bakom kopplet med......

Det är klart att det sitter kvar i generna, men som sagt, en vallhund som aldrig fått valla kommer inte att fatta vad den ska göra om du släpper den bland en flock djur... likadant är det för en pitbull. En riktigt väluppfostrad pitbull anfaller inte hur som helst. Det är klart att det finns undantag till varje regel och det är ju tyvärr dem man får höra om i media

Fast anledningen till att det tas upp i media är att skadorna ofta blir så otroligt mycket större av en pitbull än av en lite hund... Och bara för att en hund skäller betyder inte det att den vill bita dig.

Läs MrsScrabtree:s inlägg, där står mycket vettigt!

Nej, jag vet att det är STOR skillnad på att bli anfallen av en pitbull och en papillon. Men jag menar det att det inte bara är pitbulls som är aggressiva. Sen ser man ju faktiskt på en hunds beteende om den skäller för att den vill leka eller för att den ska anfalla. Min Dobermann är lite knasig på det viset. Hon kan stå och "lekmorra" mot min sambo om han lattjar lite med henne men svansen går som en pendel så hela baken svänger. Då ser man ju att hon bara leker. De här småhundarna som jag menade reser ragg, visar verkligen tänderna och viftar inte på svansen det minsta och de är bara... aggressiva helt enkelt.. så man kan inte skylla pitbullsanfall på att aggressivitet ligger i bara den rasen osv...

Jag tycker ju självklart att det ska finnas vissa riktlinjer om man ska ha en kamphund... men man ska inte dömma bort en fin hund för att den är av en viss ras. som det så fint heter så ska man inte dömma hunden efter håren.. eller nåt annat dåligt skämt... :crazy:

Åhjo, det vet den...

Ja den har ju naturliga instinkter för det... men den kommer inte att kunna göra precis rätt..

Äh jag ger mig ur det här... känner mig ganska påhoppad nu :rofl:

Som jag sa i mitt inlägg ovanför precis så menar jag bara att man inte ska dömma hunden efter håren och att bara för att en hund är en pitbull så behöver den ju inte anfalla allt den ser... det är bara det jag menar :crazy:

Som jag sa i mitt inlägg ovanför precis så menar jag bara att man inte ska dömma hunden efter håren och att bara för att en hund är en pitbull så behöver den ju inte anfalla allt den ser... det är bara det jag menar :crazy:

Jag ser ingen som påstått att en pitbull anfaller allt den ser. Tror inte att någon ens tror att det är så. Det alla försöker få fram är att alla de som inte vet vad de har i kopplet och gullifierar sina små pitbulls inte är lämpliga som ägare till dessa raser. Det finns de som inte förnekar rasens ursprung och agerar efter det, dessa känner inte jag någon rädsla för att möta. Dock är det alldeles för många som säger att deras pitbull aldrig skulle göra någonting och köper en för att visa att alla har fel som säger att de är mördarhundar. Dessa är jag rädd för (eller eg för mina hundars räkning)!

en vallhund som aldrig fått valla kommer inte att fatta vad den ska göra om du släpper den bland en flock djur...
Min vallhund var inte gammal första gången vi passerade en flock boskap. Han spetsade öronen och ögonen lyste, han visste DIREKT vad han skulle göra. Detta upprepas var gång vi passerar boskap.

Nej, jag vet att det är STOR skillnad på att bli anfallen av en pitbull och en papillon.

(lånar citatet, allt inte riktat till Nelya..)

Har nog sagt det förut nånstans, när det precis hänt, men hur eller hur:

Den enda hund jag vet dödad av en annan hunds (i min närhet, alltså) bett är en schäfer. Dödad av 2 papilloner, som hoppade upp & högg mot halsen & nån, eller båda, fick hål på aorta. :eek: Man tror inte det är sant, men det är det.

Och under min tid som djursjukvårdare behövde vi aldrig sätta munkorg på nån amstaff eller pitbullskorsning (ja, de var inte särskilt många, medveten om det). Däremot oräkneliga papilloner som kallades för "symaskiner" för käften gick i ett på de små kräken :devil:
Jag menar verkligen inte att förringa skadan den typen av hundar so diskuteras här kan göra. Men små hundar kan göra en hel del skada de också eftersom DE ägarna verkligen inte tror att lilla Fifi kan göra nåt dumt.. :mad:

Och Fifi är väl knappast avlad att kampa.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 987
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka