Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ImFabulous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 160
  • Visningar Visningar 11 953
I

ImFabulous

Har du en kamphund? Då kan du bli vräkt!
Så lyder en av många rubriker på expressen.se

Jag vet inte hur många trådar om detta som finns innan och det skiter jag i, för jag är så upprörd!

Jag blir så evigt trött på allt tjat om kamphundar, mördarhundar osv. När ska folk faktiskt inse att det ÄR människan som skapar problemen?
Sätt vilken hund som helst i fel händer, och du får en aggressiv, rädd och kanske till och med farlig hund. Om hunden dessutom blir hetsad till det ena och det andra är det väl självklart att hunden gör utfall!?

Man borde inte förbjuda någon ras, man borde helt enkelt förbjuda vissa människor att ha hund. Oavsett ras.
Hur det skulle gå till, vet inte jag. Men hundarna är oskyldiga.

Myndigheter borde vara noga med att kolla upp uppfödare, hur uppfödare väljer köpare till sina valpar. Och kanske förbjuda uppfödning utanför SKK ? Enbart för att ha koll på var hundarna hamnar.

Jag vet inte. I vilket fall som helst är det sjukt. Förbjuda en ras ^^ Det vore precis som att förbjuda en viss kultur i Sverige. Riktigt jäkla rasism med andra ord. USCH!

Sv: Jag blir så TRÖTT på allt tjat om sk. "mördarhundar"

Ja du.. Jag kan inte göra annat än att hålla med dig.
trött är ordet.:cool:

Jag vet inte. I vilket fall som helst är det sjukt. Förbjuda en ras ^^ Det vore precis som att förbjuda en viss kultur i Sverige. Riktigt jäkla rasism med andra ord. USCH!

Fast du har läst på dåligt :angel:

Det handlar inte om specifika raser, utan om aggressiva hundar oavsett ras!

Alltså; Har du en aggressiv hund kan det vara skäl för vräkning :cool:

Eller så ringer man sitt bostadsbolag och talar om att man vill köpa en sk. "kamphund" som de har förbud mot och ber om att få tillstånd att ha hunden. Jag fick det och jag fick fråga min grannar, sedan fick jag även lova att gå Brukshundklubben med honom. Efter det när det kommit nya grannar så har bostadsbolaget talat om att jag har en pitbull och att jag får lov att ha den. Väldigt smidigt för alla :)

^Å jag är förbannat trött p´å folk å deras pitbull trådar. Agressiva hundar oavsett ras ska inte vara i närheten av andra människor. Och hundar(oavsett ras) som nästan biter ihjäl sina ägare, ska avlivas.

Alltså, du måste väl vara ett riktigt bra föredömme att äga och resonera om denna rasen. Du har skrivit så mycket bra i alla dessa trådar som varit. :bow: :bow: osv .... :)

^Å jag är förbannat trött p´å folk å deras pitbull trådar. Agressiva hundar oavsett ras ska inte vara i närheten av andra människor. Och hundar(oavsett ras) som nästan biter ihjäl sina ägare, ska avlivas.

vaknat på fel sida :p ???.... finns nog ingen här som vill ha en aggressiv hund i närheten av sig eller en hund som nästan blir ihjäl dig :confused: Det är väl jättebra att bostadsbolag kan vräka hyresgäster om hunden är aggressiv och gör utfall mot människor.

Jag har skrivit på ett sådant kontrakt som även har restriktioner mot sk. kamphund varav jag ringde och talade om att jag ville köpa en kamphund och fick tillstånd från mitt bostadsbolag att ha honom. De är väl glada att de vet vem som äger den enda pitbullen i byn :), dessutom ger det ju dom koll på vart vilken hund finns..... En lösning som fungerar jättebra......

Ingen föds elak.

Fast du har läst på dåligt :angel:

Det handlar inte om specifika raser, utan om aggressiva hundar oavsett ras!

Alltså; Har du en aggressiv hund kan det vara skäl för vräkning :cool:

Men mitt inlägg handlade inte om just den artikeln i Expressen, utan om hur trött jag är på detta tjat om kamphundar hit och dit. Hundar blir farliga om dom behandlas illa. Så enkelt är det.

Men varför starta en ny tråd när du är så dåligt påläst att ditt inlägg är fullt med felaktigheter och det dessutom redan finns en tråd i ämnet, där korrekt fakta återges :confused:

Nåväl..Eftersom det redan finns en tråd, så lär väl denna låsas/tas bort bara någon moderator får ögonen på den :cool:

det löns ju inte å skriva till någon som verkligen är så naiv att H*N tror att alla hundar blir vad man gör dem till... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

Alltså, du måste väl vara ett riktigt bra föredömme att äga och resonera om denna rasen. Du har skrivit så mycket bra i alla dessa trådar som varit. :bow: :bow: osv .... :)

hmm.. men jag äger ingen "sådann ras". Jag har en jack Russel.
Och den hunden skulle utan tvivel bli en riktigt bra kamphund om jag slog honom, var aggressiv emot honom och hetsade honom.

Vad är det man säger? Barn som blir slagna lär sig slåss.

Svaret från Grana var ju till moonlightjoy och inte till dig...

Men varför starta en ny tråd när du är så dåligt påläst att ditt inlägg är fullt med felaktigheter och det dessutom redan finns en tråd i ämnet, där korrekt fakta återges :confused:

Nåväl..Eftersom det redan finns en tråd, så lär väl denna låsas/tas bort bara någon moderator får ögonen på den :cool:

Hur du kan säga att mitt inlägg är fullt med felaktigheter förstår inte jag. Jag framför mina personliga åsikter, och sådanna kan vad jag vet inte vara fel.

Och som jag tidigare sagt; Som det står i mitt första inlägg skiter jag i hur många trådar som redan finns i ämnet.

Va roligt att höra, var min morgon mycket gladare :)

Var och skulle köpa hundbur till bilen igår och hade med mig Diesel. När jag kom fram var Polisen där :eek: och köpte hundmat ;) , och Diesel är i "den härliga slyngelåldern och andra könsmognaden" så han är väldigt sprallig när man tar ut honom ur bilen. Så jag blev lite nervös men dom bara log och tittade när Diesel sprang lite hur som helst och sa hejdå när vi gick in i affären. Tänkte att man kanske skulle råka ut för ett förhör :D

det löns ju inte å skriva till någon som verkligen är så naiv att H*N tror att alla hundar blir vad man gör dem till... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

Vet inte vem du syftar på, men jag tror faktiskt att hundar är vad man gör dem till, precis som människor. Uppfostra ditt barn/din hund tryggt, så blir denne trygg. Uppfostra med slag så lär sig denne slå. Simple enough.

Ja, jag håller med om att alla hundar, oavsett ras kan bli farliga i fel händer, men en kamphund är alltid en kamphund.

Vad är en kamphund? Jo, det är en hund utvecklad och avlad på kamp. Det ligger i deras natur och det är inget man kan ta ur dom, oavsett hur proffsig uppfostran de än får. En kamphund är alltid en kamphund, lika mycket som att en vallhund alltid är en vallhund och en jakthund alltid är en jakthund. Naturliga instinkter går aldrig att ta ur en hund.

Jag tycker att kamphundar borde förbjudas! Att det sedan finns mindre bra människor som förstör andra hundraser också är en annan sak. Det går inte att styra över, men att kamphundarna förbjuds, är möjligt.

Du kanske har världens underbaraste och snällaste kamphund, men hur tror du att den betér sig om den blir trängd en vacker dag?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 986
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Pankreatit hos hund?