Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tiken finns inte där. Antingen är de n inte inreggad eller så är den det nyligen... syskon finns reggat.
Tack! Lite OT.BC i Sverige reggas i SKK och kan även reggas in i ISDS. ISDS -hundar kan reggas in i SKK men SKK-hundar tror jag måste avlägga arbetsprov för att reggas i ISDS.
Svarta blaffor? Jag ser bara skuggor.Helkroppsbilden vill inte fastna, bilden där det syns flertalet svarta blaffor på pälsen, förekommer hos mestadels vita BCs, aldrig sett det på hundar med andra färger. Visserligen kan BCs se ut hur som helst, har dock aldrig sett någon med ben som passar bättre på en tax.
R.O.M ade hundar (Registerd on Merit) skall ha vunnit två tävlingar med minst 25 startande hundar (kommit in på bästa plats) i vallningstävlingar arrangerade av ISDS o för två olika domare. Dessa tävlingar är svårare än SVaKs Internationella klass.Nej, Sverige är ensamma om att ha arbetsprov för registrering av avkomma. ISDS kan man regga in hundar på merit, dvs den ska visas upp för två representanter som kan intyga att den ser ut, beter sig och arbetar som en border collie. SKK registrerar glatt in hundar från andra fci-klubbar vilket gör att det finns ett stort kryphål i SVaKs annars eminenta arbetskrav för registrering. Detta nyttjas av en del som systematiskt importerar färgavlade pälsbollar. Som tur är får de ju i sin tur inte avlas på utan VP! Just nu jobbar SVaK dessutom på att ta fram ett mer omfattande VP som ska förhindra att hundar godkäns på ren lydnadsvallning. Det är inte lydnad vi ska avla på, utan vallning!
Var det skuggor? Svårt att se när jag inte lyckades få bilden att stanna. Det här är en tvättäkta BC/Corgi blandis, han fyllde tre år häromdagen o bor i USA.Svarta blaffor? Jag ser bara skuggor.
Därimot ser den ju ut att ha ben som en corgi typ.
"Tibetansk Mastiff valpar efter sociala, vackra föräldrar (dem har fina stamtavlor)"
"Säljes utan stamtavla!"
But why?
Speciellt om man skriver att de säljs enligt SKKs regler."Föräldrarna är registrerade i jordbruksverket" måste vara ett av de fulaste försäljningsargumenten som finns.
Fast just den formuleringen är ett krav från blockets sida att man har med. Hos dem är betydelsen att valparna är mer än åtta veckor vid försäljningen (och kanske det där med vaccinerade och vet-besiktade, minns inte, men huvudpoängen är åldern över 8 veckor). Har du inte med den meningen blir inte annonsen godkänd. Så där är en del av felet annonssidans.Speciellt om man skriver att de säljs enligt SKKs regler.
Utbildning till hundköpare?