Det är en riktig bild. Du kan googla "dog stung by a bee" om du vill se fler liknande.Är det en riktig bild och ingen som roat sig med att skoja lite med fotoshopp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en riktig bild. Du kan googla "dog stung by a bee" om du vill se fler liknande.Är det en riktig bild och ingen som roat sig med att skoja lite med fotoshopp
I min ras finns det en handfull folk som satt i system att köpa valp av omtänksamma uppfödare, och sen lägga ut valpen/unghunden på blocket utan att säga till. Eftersom djungeltrumman snabbt går så kontaktar uppfödaren säljaren och "får" köpa tillbaka sin uppfödning till 150%-200% av valppris annars säljs den iväg till hemlig köpare.Ja, det vanligaste spannet på en aussie ligger ju på runt 12-14.000, med ett par kennlar som sticker ut.
Jag hoppas på att uppfödaren är informerad, det måste vara riktigt hemskt att få se sin egna uppfödning på blocket utan att ha hört något. Men det är ju också tråkigt om uppfödaren ÄR underrättad men att det ändå inte gått att lösa mellan uppfödare och köpare så att uppfödaren tar tillbaka valpen...
Hoppas det blir bra för valpen i slutändan.
I min ras finns det en handfull folk som satt i system att köpa valp av omtänksamma uppfödare, och sen lägga ut valpen/unghunden på blocket utan att säga till. Eftersom djungeltrumman snabbt går så kontaktar uppfödaren säljaren och "får" köpa tillbaka sin uppfödning till 150%-200% av valppris annars säljs den iväg till hemlig köpare.
Ett jävla sätt att utpressa folk!
I min ras finns det en handfull folk som satt i system att köpa valp av omtänksamma uppfödare, och sen lägga ut valpen/unghunden på blocket utan att säga till. Eftersom djungeltrumman snabbt går så kontaktar uppfödaren säljaren och "får" köpa tillbaka sin uppfödning till 150%-200% av valppris annars säljs den iväg till hemlig köpare.
Ibland fattar man inte hur folk är funtade Har folk vare sig normalt samvete eller i alla fall en vilja av att inte bli totalt ökända bland en stor grupp människor
Var nyligen ett sådant fall i min ras också; en person som ville bli fodervärd men sedan ville - och fick - köpa ut hunden för reducerat pris eftersom hemmet verkade väldigt bra. Det dröjde inte länge förrän hunden låg ute på Blocket med ett rejält prispåslag.
Är det en riktig bild och ingen som roat sig med att skoja lite med fotoshopp
När Monster klampade igenom ett jordgetingbo i höstas (och jag la upp en totalt panikslagen tråd om det ) så såg han inte klok ut! Nosen svällde upp så mycket att han inte kunde se runt den alls! Väldigt komiskt, men inte så kul just då... Nu önskar dock en inte så trevlig del av mig att jag tagit kort på honom.
Ser mer ut som en korsning mellan tax o nån slags kanin.Det är en riktig bild. Du kan googla "dog stung by a bee" om du vill se fler liknande.
*länk borttagen av moderator*
Hur är det möjligt.
25 000:-
Avelsspärr, det är väl knappast nån garanti att det inte avlas vidare på.
Att de inte går att regga i den australienska/europeiska,
men avla går väl ändå.
Är det alltså en godkänd ras i australien o europa?
Avelsspärr innebär ju bara att "valpar till valparna" inte kan registreras i det avelsförbund avelsspärren ligger i. Dvs: nej, att uppfödaren säger avelsspärr innebär inte att det inte går att ta valpar på hunden när den blivit vuxen.Det låter skumt? Kan man ens sälja valpar med avelsspärr om det inte är något fel på dem.?
Lät inte den annonsen som en typisk bluff?Mao ändå inte så sällsynta att man betalar 21 000 för en papperslös import....
21 000 eller 25 000. I det läge är 4000 en piss i atlanten för korrekta papper och kontroller.
Hahahaha ja att hundarna går att avla på oavsett bara de är vuxna förstår jag också jag menade mer om man lagligt/giltigt kunde sälja hundar med avelsspärr utan fysiska fel.Avelsspärr innebär ju bara att "valpar till valparna" inte kan registreras i det avelsförbund avelsspärren ligger i. Dvs: nej, att uppfödaren säger avelsspärr innebär inte att det inte går att ta valpar på hunden när den blivit vuxen.
I SKK har jag för mig det krävs att något är fysiskt konstruktionsmässigt fel på valpen för att avelsspärr ska vara aktuellt (färgfel är tex inte godkänd orsak för avelsspärr)
Jag tänkte på den här tråden senast i morse när jag hade en diskussion med mig själv och om jag ska erbjuda Billy som täckhund eller inte. Han är väldigt komplett, han har gjort både BPH och MH, är meriterad, dokumenterat frisk och dokumenterat supersnygg. Ändå tvekar jag eftersom han är en centimeter högre än rasstandarden.
En centimeter liksom.
Och så parar folk sin hund med vad som helst för att den är snäll ibland.
Herregud.
Det borde man väl kunna göra, ordet tex upptäckts fel hos föräldrar/släktingar efter valparna kom till?Hahahaha ja att hundarna går att avla på oavsett bara de är vuxna förstår jag också jag menade mer om man lagligt/giltigt kunde sälja hundar med avelsspärr utan fysiska fel.
*länk borttagen av moderator*
Hur är det möjligt.
25 000:-
Avelsspärr, det är väl knappast nån garanti att det inte avlas vidare på.
Att de inte går att regga i den australienska/europeiska,
men avla går väl ändå.
Är det alltså en godkänd ras i australien o europa?