Is
Trådstartare
Ja va ska man säga? Knappas någon mening att bli förvånadHade en mycket trevlig upplevelse har under eftermiddan / kvallen.
Sag en annons pa en vuxen hane till salu som sag intressant ut nog att titta pa iaf.
Fick dock funderingar pa en gang da fodelsedatumet I annonsen bara var over aret och den sag alder ut + att den hade "bevisat sig som en bra fader till starka och fina valpar". Annonsoren var dock utlandsk och jag hoppades pa sprak fosvaringar / typo.
Dar fans en video pa hundens franska korning men nar jag blaste upp bilden var det inte samma hund (okuperad / kuperad. Sokte efter ursprungs videon och hittade namnet pa en hane som varit dod I over ett ar. Enda kullen I narheten av ratt alder hade tva roda hanar. Ingen av dessa hade nagon som helst information. Gissade pa att film hunden var fadern till hanen I annonsen.
Fick "svar" pa forsta mailet dar namnet jag bett om enbart angavs som tillrops namnet (for det ger ju jatte mycket info vid stam sok) samt att hunden "just fyllt tva" och darfor ej hade HD / AD gjort.
Letade vidare och hittade en aldre annons. Hunden var ett nar denna lades ut och dar beskrevs hur han haft tva kullar redan. Tack priset var dar $1200.
Hittade sedan en farsk annons dar tackpriset var $1000. (Tre timmar gammal)
Till mig skrev han att hunden saljs for $6500, $5000 for delagande eller tack for $1500.
Efter en stund hittade jag tva frska annonser pa valpar fran samma kille.
Ingen av hundarna ar reggade nagonstans (annat an hanen som ej visar avkommor I reg)
Inget kennel namn.
Fyra olika orter I annonserna.
Sa ja. Vill du kopa en avelshane for drygt 50000sek som ej har halsotestats, ej har meriterats, har tre fodelsedatum fran en kille som ej skriver ut sitt efternamn, har tva kullar och tva vuxna hundar pa annons samtidigt och tre annonser for samma hund med olika priser - hor av er!
Eller for den delen en valp ur denna rora for vrakpriset $3500!
(Som ni marker var jag ratt irriterad med tanke pa langden I detta inlagg)