R
Raderad medlem 94602
En utav mina bästa kompisars mamma föder upp Cane Corso och igår var vi och mös lite med dom 6 veckors gamla pluttarna som fötts. Suss, som hon heter börjar berätta om ett mail hon fick utav en kvinna angående valparna.
Nu orkar jag inte skriva ner allt (irritationsväckande anyway ). I mailet skrev hon;
"Hej! Jag såg din annons och blev mycket intresserad! Jag är en kvinna på 30 år som bor tillsammans med min man och två barn utanför ********. Döttrarna är 7 och 11 år och har länge velat ha hund så nu har jag och mannen bestämt oss för att göra deras dröm till verklighet! Vi har aldrig haft hund tidigare men är villiga att lära oss allt!" mm.
Hon fick naturligtvis inte köpa en valp men säkerligen kommer någon annan nappa på den.
"Två flickor på 7 och 11 år, ja men det blir ju kul för valpen!". När man får läsa och höra sånt här så blir man allt mer och mer medveten om hur farligt lätt det är att skaffa hund.
Hänger inte heller med på vad som gjorde att de sållades bort?
Förstagångsköpare? De är alltid första gången för alla.
För att de har barn? (hyffsat stora barn dessutom) Ska man inte sälja till barnfamiljer eller är det nått speciellt med CC och barn?
Eller är det dåligt på något sätt att man formulerar det på det sättet att man uppfyller barnens drömmar? Man behöver ju inte vara oseriös som hundägare för det.