R
Raderad medlem 94602
Så fint att ha gjort en kennel av skiten. Då blir det ju genast mycket finare
Fler blandisar lär väntas...........
Fler blandisar lär väntas...........
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vara registrerad hos länsstyrelsen är en förutsättning för att få bedriva hundavel, och har inget med kvalitén på aveln att göra.
Verkar vara en populär blandning, eller så var det den här kullen som lovordades på annat hundforum nyligen.
Hörni...
Ta och sök på blocket efter "cane corso", och läs en valpannons inlagd igår (kan inte länka). Avsiktlig, upprepad 'avel', med ngt slags bisarr-idiotisk 'plan'...
Hur många raser kan man trycka in i en hund-lekenVad är syftet med en BC/ Schäfer/ Labrador/ Cane Corso/ Jämte/ Wachtel/ Rottis????????
Ang avlivning av felfärgade valpar så vet jag att det i alla fall tidigare har förekommit på Grand Danois. Nu var det ett mer än 10 år sen jag hade en liten fot in i den världen så jag vet inte hur det ser ut i dagsläget.
Näe, merle är väl inte så ovanligt egentligen. Däremot tror jag att flertalet, åtminstone "förr i världen", avlivades på en gång så därför träffade man aldrig många vuxna.
Hur som haver så hoppas jag det har blivit bättre med avlivandet av felfärgade valpar. Skulle jag i dagens läge skaffa en GD så skulle jag gärna kunna ta en felfärgad eftersom jag inte är speciellt intresserad av att ställa ut eller avla.
Blev visst lite OT, ber om ursäkt.
Det var ju iaf sällskapsraser.Ena föräldern chihuahua/papillon och den andra lahasa apso/pincher... jo jag tackar...
Det var ju iaf sällskapsraser.
Hörni...
Ta och sök på blocket efter "cane corso", och läs en valpannons inlagd igår (kan inte länka). Avsiktlig, upprepad 'avel', med ngt slags bisarr-idiotisk 'plan'...
En Brun Springer Spaniel såklart. Visste du inte att det var en helt egen, unik ras?Herregud vad hemskt. Som Spaniel-vurmare blir jag dock nyfiken på vad "Br. Springer Spaniel" är för ras. Engelsk eller Welsh? Inte för att det i sammanhanget spelar någon större roll men okunskapen blir än tydligare om uppfödaren inte ens kan skriva ut namnet på rasen. Med riktigt oflyt får man med lite skarphet från "molosserna", intelligens från Pudeln och osäkerhet från spanieln. Låter spännande!