Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha "alla är jakthundar och därför kompatibla". Ja jakthund som jakthund liksom. Det är ju sak samma! :up:
Tänkte att om Rio går i avel, så kan vi sen para en tikvalp efter honom med Plexus? Brukshund som brukshund liksom? :idea:
Kommer ju garanterat bli social och trevlig :love: (Och vi kommer bli rika! ;))

Tänkte att om Rio går i avel, så kan vi sen para en tikvalp efter honom med Plexus? Brukshund som brukshund liksom? :idea:
Kommer ju garanterat bli social och trevlig :love: (Och vi kommer bli rika! ;))

Ja för det räcker ju att den ena hunden är social och trygg i hantering, det kommer absolut ta ut det dåliga anlaget. Det är fantastiskt med blandrasavel, alla dåliga egenskaper trollas bort! Brukar inte dobermanns få ganska många valpar också? För japp, då blir vi rika som troll. Jag hade gärna tagit en solresa nästa vinter, det hade inte varit dumt alls :).

Läser just om en hund på Fb som omplaceras pga att den är stressad och inte mår bra. Kräver mycket träning och motion: Vit schäfer, husky, golden och labradorkorsning...

Fråga: i många annonser läser man om "äkta" renrasiga valpar registrerad i Jordbruksverket dvs hundarna är inte skk reggade men detta framgår naturligtvis inte. Nu har en "bekant" (läs boende på samma ort) lagt ut just en sådan annons 6000 ska han ha för sina "renrasiga" schäfrar, att det är blandannat vit hedehund i dem verkar inte spela roll.
Är det verkligen lagligt att sälja valpar på det viset? Dvs ge falsk information? Tillsaken hör att tiken visade sig vara dräktigt när killen köpte henne (dvs "uppfödarna" hade låtit para henne på första löpet och sedan sålde henne) så han själv vet ju inte ens vem pappan är. "Uppfödarna" har tillsvidare fått avelsförbud pga att de tar valpar på samtliga löp på sina tikar.....

"Hej Mitt namn är Gino och jag är en rottweiler hane, jag fyller 3 år i början av kommande år. Jag vill så gärna få valpar och göra husse och matte stolta.
Jag kan alla kommandon som matte har lärt mig, jag kan gå löst och hålla mig nära matte.
Jag väger naturligt 56 kilo och har bara tränat konditionsträning med matte och jag har världens finaste psyke mot alla som är snälla och inte är rädda:)
Pris är ej så viktigt men som sagt inte överdrivet lågt pris, hör av er först per sms/meddelande så ringer jag upp er:)
Kram Gino=)"

Sugen någon? Så att "husse och matte" får känna sig stolta? :cool:

Haha "alla är jakthundar och därför kompatibla". Ja jakthund som jakthund liksom. Det är ju sak samma! :up:

Jag gillar verkligen """förklaringen""" (får många citattecken, för herregud... :cautious:) att "Molosserhundar innefattar jakt och vakthundar", så då är cane corso & amerikansk bulldog kompatibla med Br. Springer Sapniel [sic] och kungspudel... Utpräglade jägare, dessa...
(Och ja, jag vet att det förekommer att man jagar vildsvin med ambull, och att corso använts för ~högvilt, men att kalla dem jakthundar kan han stoppa upp nånstans.)

Och om den gemensamma nämnaren i denna strålande kombination är jakt... Säljer han dem till jägare då? :angel:

"Hej Mitt namn är Gino och jag är en rottweiler hane, jag fyller 3 år i början av kommande år. Jag vill så gärna få valpar och göra husse och matte stolta.
Jag kan alla kommandon som matte har lärt mig, jag kan gå löst och hålla mig nära matte.
Jag väger naturligt 56 kilo och har bara tränat konditionsträning med matte och jag har världens finaste psyke mot alla som är snälla och inte är rädda:)
Pris är ej så viktigt men som sagt inte överdrivet lågt pris, hör av er först per sms/meddelande så ringer jag upp er:)
Kram Gino=)"

Åh wow! Vilket praktexemplar (så länge man inte är rädd för honom...)! Jag tror jag lånar brorsans katt och ringer redan idag - kan ni tänka er blocketpriset för den korsningen!? :idea: :up:

HERREGUD! Det är en annons på american bully här på Buke! :eek::eek::eek:

dax-line-dax-american-bully-stud.jpg

Sund jäkla "ras"... :(

Edit: det kanske är en scamannons? Phew...

HERREGUD! Det är en annons på american bully här på Buke! :eek::eek::eek:

Sund jäkla "ras"... :(

Edit: det kanske är en scamannons? Phew...

Såg precis den. Det är nog en scam, ligger ju precis vid en brittisk låne-tjänst också. Men det kändes ju bra att veta att både kvinnor och män levererar :D Undrar om man får fylla i om man önskar att en man eller kvinna levererar valpen hem till dörren och om man i så fall måste betala även deras flygresa. :p Brukar ju vara så med billiga valpar med google-translate, magiskt nog hamnar valpen plötsligt i Nigeria eller Indien eller något annat random land.

Jag scrollade igenom en säljes/köpes/omplaceras-grupp på Facebook förut. Det var rent vidrigt. Valpar utan papper, blandrashundar med påhittade rasnamn, personer som sökte hundar och som krävde att "säljaren ska förstå att rätt person är viktigare än priset". Hundar som var registrerade i SKK = minoritet.

Folk bara sprutar ju ur sig blandrasvalpar, finns det verkligen köpare till alla? Var tar de vägen?

Jag scrollade igenom en säljes/köpes/omplaceras-grupp på Facebook förut. Det var rent vidrigt. Valpar utan papper, blandrashundar med påhittade rasnamn, personer som sökte hundar och som krävde att "säljaren ska förstå att rätt person är viktigare än priset". Hundar som var registrerade i SKK = minoritet.

Folk bara sprutar ju ur sig blandrasvalpar, finns det verkligen köpare till alla? Var tar de vägen?

Nej...det finns inte köpare till alla. Och många far illa, avlivas som unga eller omplaceras om och om igen.
Men vid det laget har ju uppfödaren redan fått sina pengar och ansvaret är någon annans :(

Herregud vad glad jag är att jag inte har facebook! Blocket är downer så det räcker...

Kram Gino=)"

Förlåt, men vem f------n skriver en sån annons som är "ur hundens perspektiv"? "Jag är en glad kille som gillar att leka men matte har inte riktigt tid med mig". :yuck: Så förbannat oseriöst.

Men det är väl folk som nappar på sådant också, tydligen..

Förlåt, men vem f------n skriver en sån annons som är "ur hundens perspektiv"? "Jag är en glad kille som gillar att leka men matte har inte riktigt tid med mig". :yuck: Så förbannat oseriöst.

Men det är väl folk som nappar på sådant också, tydligen..

Jag stör mig något så vansinnigt på den typen av annonser, oavsett vilket djur det gäller. "Jag är en glad liten hund på fyra månader som nu är stor nog att lämna mamma. Jag vill komma till ett mysigt hem med en matte eller husse som har tid för mig... blablabla". Asså jag vill bara kräkas...

Förstår inte ens syftet, ska det verka gulligt?

Jag stör mig något så vansinnigt på den typen av annonser, oavsett vilket djur det gäller. "Jag är en glad liten hund på fyra månader som nu är stor nog att lämna mamma. Jag vill komma till ett mysigt hem med en matte eller husse som har tid för mig... blablabla". Asså jag vill bara kräkas...

Förstår inte ens syftet, ska det verka gulligt?

Tja, det lockar väl förmodligen precis "rätt" köpare... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 638
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar