Min samlar på stenMin son. Pinnar. De är överallt! På nattduksbordet, matbordet, köksbänken, i pennlådan, hallen och fulla bron. Samtliga fack på ryggsäcken. Han vet om alla också jag kommer inte undan med att hiva dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min samlar på stenMin son. Pinnar. De är överallt! På nattduksbordet, matbordet, köksbänken, i pennlådan, hallen och fulla bron. Samtliga fack på ryggsäcken. Han vet om alla också jag kommer inte undan med att hiva dem
Det gjorde mina barn också "Titta mamma, här får du en fin sten!" och jag behöll den en tid sedan började jag sortera ut ur enorma högen jag sparade, för att få plats med flerMin samlar på sten
Precis samma här!Det gjorde mina barn också "Titta mamma, här får du en fin sten!" och jag behöll den en tid sedan började jag sortera ut ur enorma högen jag sparade, för att få plats med fler
Såhär ser de ut!Der vore intressant att se hur såna pinnar ser ut
Den bilden är ju ett konstverk!Såhär ser de ut!
Visa bifogad fil 94317
De där pinnarna man klämde fast på cykelramen som liten, för att de skulle smattra i ekrarna som om man cyklade en motorcykel.Jag har inget som helst behov av det längre, men kan inte låta bli att plocka upp metallpinnarna som lossnar från fordon som sopar gatorna.
Det började med att jag gjorde verktyg till keramikarbetet av dom, sedan tillverkade jag pyttesmå stegar av dom. Nu samlar jag bara in dom.
Kan inte gå förbi sådana pinnar på gatan utan att plocka upp dom, känner mig dock som en kuf ibland som gör det.
Spännande!De där pinnarna man klämde fast på cykelramen som liten, för att de skulle smattra i ekrarna som om man cyklade en motorcykel.
Vad är anledningen till att du köper mer än du behöver då ? Det är ju rätt ansträngande att kasta/trava in, tänker jag.....Finns det fler här som samlar på något i mängder som överstiger behovet? Jag samlar på ved. Har väl hur mycket som helst känns det som. När jag fått in årets leverans kommer nog båda bodarna att vara fyllda till bredden. Dessutom har jag beställt fällning av två björkar jag har. Får nog stoppa in dessa i carporten. Hoppas de får plats.
Nja du kan vara hoarder på bra att ha grejer också men problemet är att man bara samlar på sig och kan inte använda eller skiljas från det och DET är ju mindre bra om det är ved eftersom man troligen har det för att elda med och då blir det svårt om man inte klarar av att skiljas från veden.Som jag ser det finns det samlarobjekt, bra att ha-grejer, bra att ha på riktigt-grejer, skräp och sopor. Hoarder är man när man får ångest av att skiljas från skräp och sopor. Ved är bra att ha på riktigt.
Men du klarar av att elda med det och göra dig av med veden?Jag är också en ved hoarder isåfall
Jag samlar ved hela tiden men det är ju för att jag eldar med ved
Och vill alltid ha för mycket just för att man vet inte hur kallt det blir eller hur mycket som går åt
Ja absolutMen du klarar av att elda med det och göra dig av med veden?
Ja då är man ingen hoarder. Då är det snarare att man samlar på sig för mycket för att ha en trygghet. Men man klarar av att skiljas från saken/sakerna vilket en hoarder inte klarar göraJa absolut
Därför tycker jag ordet hoarder blir fel i det sammanhanget
TS eldar väl också med sin ved?
Och nu ska jag faktiskt gå och hämta hem lite vedJa då är man ingen hoarder. Då är det snarare att man samlar på sig för mycket för att ha en trygghet. Men man klarar av att skiljas från saken/sakerna vilket en hoarder inte klarar göra
Det är en trygghet att ha mycket. Då vet jag att det garanterat räcker. Men det är klart, jag eldar ju med det också.Vad är anledningen till att du köper mer än du behöver då ? Det är ju rätt ansträngande att kasta/trava in, tänker jag.....