J
jackson
Sv: Jack Russel?
Häligt med sådana som dej. Jack russseln är underbar. Bertäffande lydnad och som famijehund. En super hund.
Det finns inga bättre!
Min mor och styvfar hade TUREN att "få" en sådan dyr ras nästintill gratis. Min bror och hans tjej hade skaffat denne lille krabat från en bekant som "gav" bort valparna (oplanerad parning). Brorsan och E skulle utomlands så mamma skulle vara hundvakt. Kort efter detta gjorde brorsan och tjejen slut och eftersom hunden varit så mycket hos min mamma redan tog hon han om honom tills allt lungat ner sig. Dock när det väl gjorde det, ville de inte "ge" tillbaka honom utan alla såg honom som hennes och hennes sambos.
Han heter Håkke (och ibland Hårdrock eller Hakkspett i efternamn ) och är idag just över 2 år gammal. Han är verkligen världens underbaraste! Det finns SÅ mycket liv i honom, och vilken enmans-show han ställer till med hela tiden! (Han ska sitta i knä och tugga ben, ligga vid ens kind och sova, busa med pinnar och handskar och bollar (hästens "Horseball" med handtag har han redan raserat)).
Min mor bor ute i en liten by vid havet så Håkke springer ute själv hela dagen lång, och jagar råttor i stallet eller katter ute. Han har en sån omåttlig energi!
Eftersom stallet ligger på deras gård är jag där varje dag och Håkke älskar att följa med ut på ridturer! Han kan gå fot bredvid hästen och han har lärt sig att varje gång hästen stannar ska han sitta ner (jättelättlärda hundraser har jag hört - O ja!). Så varje gång en bil kommer gör vi halt och Håkke sätter sig ner (ibland gör han också även "vacker tass"). Han är så söt! Ibland när jag står och mockar och det kommer en bil förbi (stallet ligger alldeles bredvid vägen) så kan man se Håkke i fönstret, som sätter sig vid vägkanten Världens sötaste!
Jag rekommenderar denna hundras varmt, och har själv tänkt skaffa mig en liten sådan (när jag övertalat sambons kattsinne).
(Oj vad långt det blev! Sry )
Häligt med sådana som dej. Jack russseln är underbar. Bertäffande lydnad och som famijehund. En super hund.