Sv: Jack Russel?
Underbar bild.... trots att det är en russel
Underbar bild.... trots att det är en russel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller helt med
Till TS: våran jack russel tik varken skäller eller är ouppfostrad
Men hon är väldans gullig och en lättsam trevlig hund. Som vi får ha med till alla vi känner då dom avgudar henne och hon avgudar dom
Jag visste att ngn skulle "bli grinig" när jag skrev inlägget...
Jag har hundvana, av olika raser sedan 40 år tillbaka snart, så det är inte där det felar...
Men jag tycker det är oerhört konstigt att det just är så många JR hundar som är otrevliga och ouppfostrade.
Antingen beror det på rasen som sådan, eller att många hästmänniskor med russlar är oerhört dåliga på att fostra sina hundarFRÅGAN ställdes om vad man tyckte om rasen, och jag svarade vad JAG tycker... synd att du inte kunde acceptera det.
Jag menade bara att jag har en hel del hundar och raser att jämföra medNu sa jag ju inte att DU va dålig på uppfostran.. eftersom du inte äger en JR
Utan antagligen de som äger dem..
har du så lång vana av hundar så borde det väl inte vara fel på dig.
Så säger " varje" hundägare om sin ras - att det är den bästaTror nog det är cäldigt individuellt åxå.. Visst att jr kan vara ettriga, Men goare hundar finns inte
Men kom bara på att tänka på en sak.. om du tkr att de hör hemma utomhus eller i stall, då är det klart att de blir skälliga o ouppfostrade
Jag skulle aldrig ta in en sådan hund i mitt hus.
Jag är en verklig djurvän ,men det finns gränser.
En jack russel hör hemma i stall och utomhus tycker jag.
de jag träffat har över lag varit skälliga, ouppfostrade och inte ett dugg gulliga.
Vet inte om vi har haft en väldig otur, men kolla upp föräldrarna väldigt noga så dom inte har för mkt jakt i sig.
För den som vill ha en tuff, robust och uthållig liten arbetshund med mycket energi och "jävlaranamma" är det en fantastisk liten hund, men det finns mååånga raser som är betydligt bättre lämpade om man är ute efter en mild liten "klappehund"...
Jag skulle inte tveka att skaffa en om jag ville ha en, inte pga rasen i sig.
De jag har erfarenhet av (mamma har en, syrran en som hon haft valpar på, + några till som bekanta har)
Mammas älskar att leka med min dotter (snart 5 år) samma med syrrans. Dom "klättrar" och pussas med henne. Mammas brukar få gå på promenad i koppel och går hur snällt som helst.
Sen är det ju inte alltid dom är på lekhumör heller men då går dom undan (kryper ner i sängen )
Man får lära sina barn helt enkelt att inte vara för på på hunden, som vilken hund som helst.
Alla hundar vill väl ha "privatliv" som alla andra ibland
Jag menade bara att jag har en hel del hundar och raser att jämföra med
Så säger " varje" hundägare om sin ras - att det är den bästa
Jag tycker att de är SÅ skälliga och ouppfostrade att de flesta hör hemma utomhus, varför de har blivit det ger jag mig inte in på
Om du nu inte tidiagre har förtått det, så gillar jag hundar, även en del VÄLUPPFOSTRADE russlar, men jag gillar inte människor som äger dom, låter dom springa lösa på tävlingar"för de är så små och söta", osv osv osv...
Vilket innebär att jag inte gillar någon hund som inte iuppfostrats.
problemet har förmodligen varit att russeln är och har varit en billig hund och mångfa har hamnat hos fel ägare