Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här inlägget stärker mig i tron om att Monster och Myrten hör ihop. Myrten måste veta nåt om Monster, annars tror jag att hon skulle reagera mer på Monster heltokiga teorier.

Nu binder jag väl ris åt egen rygg här, för det är ju bra för mig om folk tror jag har en god roll (vilket jag såklart har! ;)), men jag tycker faktiskt mina teorier är helt logiska med den info jag har att gå på. :D

(Och vad gäller mina heltokiga teorier så vore det ju hjälpsamt om du hjälpte mig genom att peka ut bristerna då, så jag kan leta vidare... :p)
 
Nu binder jag väl ris åt egen rygg här, för det är ju bra för mig om folk tror jag har en god roll (vilket jag såklart har! ;)), men jag tycker faktiskt mina teorier är helt logiska med den info jag har att gå på. :D

(Och vad gäller mina heltokiga teorier så vore det ju hjälpsamt om du hjälpte mig genom att peka ut bristerna då, så jag kan leta vidare... :p)

Hela ditt inlägg igår om att jag var demon! Det lät så säkert och innehöll bara massa jättelångsökta teorier.
 
Hela ditt inlägg igår om att jag var demon! Det lät så säkert och innehöll bara massa jättelångsökta teorier.

Ja, jag fattar givetvis att den teorin inte håller längre. Men du skrev om mina teorier i plural, så jag tänkte du tyckte det var annat som brast?

(Och ja, med den info jag hade (kom ihåg att jag misstänkt Snurrfian rätt rejält dittills) så var det måhända extremt, men fullt möjligt. Finns ingen anledning att ta upp tid och plats på att diskutera den vidare, men den var helt allvarligt menad. :D)
 
Hela ditt inlägg igår om att jag var demon! Det lät så säkert och innehöll bara massa jättelångsökta teorier.
Jag reagerade på samma sätt på det, men om hon och Myrten hör ihop på något sätt, tror du verkligen de sitter i lyan tillsammans? Känns väl ytterst tveksamt om Myrten hade låtit bli att misstänka Monster då? Eller hur tänker du kring det?

Jag är kluven till om Monsters inlägg var ett försök att faktiskt få ut en god, eller om det var en "aha-upplevelse" med en möjlig teori hon ville höra andras tankar kring. Men håller med om att det då lät lite väl säkert...
 
Förlåt, då var det nog bara jag som var inne på den rollen efter det hade diskuterats i och med Niyamas outning av siaren. Har inte haft möjlighet att gå tillbaka och kontrollera den diskussionen så ingående nu, får försöka göra det senare. Men har lite att göra nu och sen ska jag iväg och se på hockey, så får se hur mycket jag hinner med.

Nej, det var väl inte bara du som var inne på det (det var väl Klara som tog upp det)? Men däremot menar jag att det väl inte var den enda möjligheten som flöt omkring, även om jag inte har koll på vilka roller som verkligen i klartext pekats ut som möjliga/sannolika/misstänkta/whatever vid det här laget...
 
Nej, det var väl inte bara du som var inne på det (det var väl Klara som tog upp det)? Men däremot menar jag att det väl inte var den enda möjligheten som flöt omkring, även om jag inte har koll på vilka roller som verkligen i klartext pekats ut som möjliga/sannolika/misstänkta/whatever vid det här laget...
Ah, jag måste nog gå igenom allt det där lite mer ingående igen känner jag och se vem som skrev vad. :p Efter ditt inlägg om Niyama som ond spion så tolkade jag allt vidarebyggande på det som att det handlade om just onda spionen och inget annat. Så jag kan säkert ha missat en hel del där, känner jag nu...
 
Stämmer detta?

Kvarvarande deltagare:
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Myrten
5. cirkus
6. LenaH
7. LindgrenV
8. Idahoe
9. Monstermom
10. Niyama
11. TeamLundVer
12. Hedinn
13. CaisaLundblad

Från början
11 goda
1 osäker
1 ond spion
4 ulvar

Kvar
7 goda
1 osäker
1 ond spion
4 ulvar
 
Ah, jag måste nog gå igenom allt det där lite mer ingående igen känner jag och se vem som skrev vad. :p Efter ditt inlägg om Niyama som ond spion så tolkade jag allt vidarebyggande på det som att det handlade om just onda spionen och inget annat. Så jag kan säkert ha missat en hel del där, känner jag nu...

Mitt inlägg om att Niyama är onda spionen? Jag måste nog själv gå tillbaka och läsa om det där...
 
Jag reagerade på samma sätt på det, men om hon och Myrten hör ihop på något sätt, tror du verkligen de sitter i lyan tillsammans? Känns väl ytterst tveksamt om Myrten hade låtit bli att misstänka Monster då? Eller hur tänker du kring det?

Jag är kluven till om Monsters inlägg var ett försök att faktiskt få ut en god, eller om det var en "aha-upplevelse" med en möjlig teori hon ville höra andras tankar kring. Men håller med om att det då lät lite väl säkert...

Nä, jag tror aldrig att Myrten hade låtit bli att reagera på Monsters teorier om de satt i lyan tillsammans.
 
tänker jag hyffsat rätt nu?

1. Lynch av vanlig god -> dåligt
2. Lynch av Ivanhoe -> ngt mindre dåligt eftersom chansen finns till 75% att en ulv dras med
3. Lynch av Alkemisten ->dåligt eftersom det är enda sättet för den att dö på.
4. Lynch av ulv ->bra om det är vanlig ulv - dåligt om det är demonen för då blir en god ond
5. Lynch av ond spion ->bra - finns det egentligen några minus?
6. Lynch av demon ->dåligt för då blir en god ond.

För övrigt - min röst på Snurrfian var ju inte så lyckad, nej. Hon hade inte kommit med sitt teoriinlägg då heller - även om jag tyckte hon tonat ner sig lite så var hon den jag tyckte var skummast då.

Det är väl rätt så uppenbart att Snurrfian hade siat LenaH och detta borde åtminstone två till ha vetat. Antingen bägge spionerna eller en spion och tjuven om den snott spioninfo. Om Niyama agerade på spioninfo eller på Snurris teorinlägg vet bara hon. Hon gjorde i allafall ett försök att rädda siaren Men - varför rädda siaren öht om hon är på onda sidan? Vad hade hon att tjäna på det?

jag måste iväg ett par timmar - men jag återkommer
 
Men alltså... Självklart skriver man bara det man själv tror? Om jag faktiskt visste saker får man ju ändå inte skriva ut det, det är ju en avsiktlig rolloutning eller nåt sånt? :confused:
Vad jag menar med lite väl säkert är att det i så fall skulle kunna vara ett försök till att få folk att haka på och "jaa, så måste det vara!" Och på så sätt lyncha en god, i ett scenario där du är ond, vill säga.

Alltså inte baserat på huruvida du faktiskt vet något eller inte.
 
tänker jag hyffsat rätt nu?

1. Lynch av vanlig god -> dåligt
2. Lynch av Ivanhoe -> ngt mindre dåligt eftersom chansen finns till 75% att en ulv dras med
3. Lynch av Alkemisten ->dåligt eftersom det är enda sättet för den att dö på.
4. Lynch av ulv ->bra om det är vanlig ulv - dåligt om det är demonen för då blir en god ond
5. Lynch av ond spion ->bra - finns det egentligen några minus?
6. Lynch av demon ->dåligt för då blir en god ond.

För övrigt - min röst på Snurrfian var ju inte så lyckad, nej. Hon hade inte kommit med sitt teoriinlägg då heller - även om jag tyckte hon tonat ner sig lite så var hon den jag tyckte var skummast då.

Det är väl rätt så uppenbart att Snurrfian hade siat LenaH och detta borde åtminstone två till ha vetat. Antingen bägge spionerna eller en spion och tjuven om den snott spioninfo. Om Niyama agerade på spioninfo eller på Snurris teorinlägg vet bara hon. Hon gjorde i allafall ett försök att rädda siaren Men - varför rädda siaren öht om hon är på onda sidan? Vad hade hon att tjäna på det?

jag måste iväg ett par timmar - men jag återkommer
Fast om goda sidan ska v vinna så måste väl demonen lynchas förr eller senare? Alltså kommer en god ngn gång bli en ond så man kan väl knappast säga att det är negativt? Mest oundvikligt
 
På vilket sätt spelar jag skumt? Jag är väldigt tydlig med hur jag resonerar, och lägger ut mina tankar så alla kan ta egen ställning till det - jag letar onda. Sen kan jag inte hjälpa att jag är lite puckad, men det är inte detsamma som skum...

På vilket sätt? Jo, i mina ögon är dina teorier väldigt långsökta.
 
Fast om goda sidan ska v vinna så måste väl demonen lynchas förr eller senare? Alltså kommer en god ngn gång bli en ond så man kan väl knappast säga att det är negativt? Mest oundvikligt

Fast vi måste först få ner antalet onda så inte dom vinner. Annars hade det varit bra att lyncha demonen tidigt eftersom det är svårt att veta vem som blir omvandlad om det sker precis i slutet.
 
tänker jag hyffsat rätt nu?

1. Lynch av vanlig god -> dåligt
2. Lynch av Ivanhoe -> ngt mindre dåligt eftersom chansen finns till 75% att en ulv dras med
3. Lynch av Alkemisten ->dåligt eftersom det är enda sättet för den att dö på.
4. Lynch av ulv ->bra om det är vanlig ulv - dåligt om det är demonen för då blir en god ond
5. Lynch av ond spion ->bra - finns det egentligen några minus?
6. Lynch av demon ->dåligt för då blir en god ond.

För övrigt - min röst på Snurrfian var ju inte så lyckad, nej. Hon hade inte kommit med sitt teoriinlägg då heller - även om jag tyckte hon tonat ner sig lite så var hon den jag tyckte var skummast då.

Det är väl rätt så uppenbart att Snurrfian hade siat LenaH och detta borde åtminstone två till ha vetat. Antingen bägge spionerna eller en spion och tjuven om den snott spioninfo. Om Niyama agerade på spioninfo eller på Snurris teorinlägg vet bara hon. Hon gjorde i allafall ett försök att rädda siaren Men - varför rädda siaren öht om hon är på onda sidan? Vad hade hon att tjäna på det?

jag måste iväg ett par timmar - men jag återkommer

Stämmer, med tillägget för punkt 4 & 6 (varför har du demonen med två gånger?) att alkemisten är immun mot demonen, och demonen kan råka välja onda spionen också (väl?) så det är inte 100% katastrof om vi kniper demonen - men det vore bra att undvika!
 
Vad jag menar med lite väl säkert är att det i så fall skulle kunna vara ett försök till att få folk att haka på och "jaa, så måste det vara!" Och på så sätt lyncha en god, i ett scenario där du är ond, vill säga.

Jamen självklart ville jag att folk skulle haka på, jag trodde ju att jag kommit på något. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp