Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, jag tycker du är mest jobbig som inte bara kan släppa nojan :p men jag kommer ihåg en lek där vi var goda båda två och du också höll på så ett tag, när jag var ängel och du spion tror jag.



Det är ju lite intressant med tanke på hennes åsikter om att jag skrev om Snurris. Och så skriver hon själv ut detta om Habina.
Ja, och speciellt som de flesta anser att Habina spelat skumt hela tiden, hon lär ju knappast ha försökt bli utröstad från början?

Dessutom känner jag nu att vi faktiskt behöver ha kvar Ivanhoe för större skydd mot demonen. En sån omvandling är ju det värsta, för då kan man ju glömma alla man haft som goda innan om demonen ryker...
 
Fortfarande är det Cirkus, Caisa, Idahoe och TLV som jag inte har koll på.

Resten känner jag mig ändå hyfsat säker på och Niyama hamnar väl på neutrala sidan mot god för tillfället pga röständringen igår även om jag inte vet säkert.

Habina är jag osäker på men kanske inte tillräckligt för att lägga en röst där idag igen. Kanske.

Så någon av ovanstående lär få min röst idag.

Vad tänker du om Hedinn och Klara?
 
Nä, jag tycker du är mest jobbig som inte bara kan släppa nojan :p men jag kommer ihåg en lek där vi var goda båda två och du också höll på så ett tag, när jag var ängel och du spion tror jag.



Det är ju lite intressant med tanke på hennes åsikter om att jag skrev om Snurris. Och så skriver hon själv ut detta om Habina.

1. I den leken var du mer nojjig än jag! Så en av mina nojjor är att du verkar onojjig.

2. Jag hade aldrig skrivit min Ivanhoe-teori i mitt teoriinlägg om den inte redan funnits i leken. Och - jag reagerade också speciellt som jag skrivit att jag bidrog till att pressa dig. Men jag kan ha skrivit något "å andra sidan" direkt efter.

Ligger på sängen.
 
Jag måste tyvärr iväg på annat skoj några timmar nu. Är osäker på om jag hinner in till DL, så jag lägger en säkerhetsröst i fall att.

Habina röstar på matmissbrukaren

Mina misstankar är tredelade.
1) Matmissbrukaren röstar på myrten i DL1 dels enligt ”tidigare teorier” som endast består av ” Har en del tankar om Prins John. Tycker Habina verkar se ulvar lite här och var nu. Reagerar på Snurrfian för hennes teorier mot Monstermom.” vilket jag inte kan kalla teorier utan snarare sammanfattning. Lägger sedan till att myrten är på mot lobelia och att myrten kanske är prins john.
2) Monstermom lanserade en intressant teori igår om att matmissbrukaren kan vara Prins John själv.
3) Matmissbrukaren låter anklagande mot niyama som outade siaren, men samtidigt gör hon samma sak själv, när hon hävdar att jag är Ivanhoe. Inte för att jag säger att jag är det, men man kanske inte skall göra samma sak själv om man tycker det är fel att outa specialroller. Oavsett min roll är risken överhängande att jag käkas inatt, för ulvarna (som förmodligen också tror att matmissbrukaren är Prins John) kommer lita på hennes ord och käka mig i tron att jag är Ivanhoe.
 
Ja, och speciellt som de flesta anser att Habina spelat skumt hela tiden, hon lär ju knappast ha försökt bli utröstad från början?

Dessutom känner jag nu att vi faktiskt behöver ha kvar Ivanhoe för större skydd mot demonen. En sån omvandling är ju det värsta, för då kan man ju glömma alla man haft som goda innan om demonen ryker...
Håller med om Ivanhoe i nuläget. Det var en fundering jag hade i morse.

Och jag har inte längre någon teori om vem som är Ivanhoe (och hade jag det skulle jag inte säga den:devil:.)
 
Jag måste tyvärr iväg på annat skoj några timmar nu. Är osäker på om jag hinner in till DL, så jag lägger en säkerhetsröst i fall att.

Habina röstar på matmissbrukaren

Mina misstankar är tredelade.
1) Matmissbrukaren röstar på myrten i DL1 dels enligt ”tidigare teorier” som endast består av ” Har en del tankar om Prins John. Tycker Habina verkar se ulvar lite här och var nu. Reagerar på Snurrfian för hennes teorier mot Monstermom.” vilket jag inte kan kalla teorier utan snarare sammanfattning. Lägger sedan till att myrten är på mot lobelia och att myrten kanske är prins john.
2) Monstermom lanserade en intressant teori igår om att matmissbrukaren kan vara Prins John själv.
3) Matmissbrukaren låter anklagande mot niyama som outade siaren, men samtidigt gör hon samma sak själv, när hon hävdar att jag är Ivanhoe. Inte för att jag säger att jag är det, men man kanske inte skall göra samma sak själv om man tycker det är fel att outa specialroller. Oavsett min roll är risken överhängande att jag käkas inatt, för ulvarna (som förmodligen också tror att matmissbrukaren är Prins John) kommer lita på hennes ord och käka mig i tron att jag är Ivanhoe.
Vänta, va? Nu tror jag att jag har missat nåt, varför tror du att MM är Prins John? Och varför tror du att ulvarna tror det?
 
Jag måste tyvärr iväg på annat skoj några timmar nu. Är osäker på om jag hinner in till DL, så jag lägger en säkerhetsröst i fall att.

Habina röstar på matmissbrukaren

Mina misstankar är tredelade.
1) Matmissbrukaren röstar på myrten i DL1 dels enligt ”tidigare teorier” som endast består av ” Har en del tankar om Prins John. Tycker Habina verkar se ulvar lite här och var nu. Reagerar på Snurrfian för hennes teorier mot Monstermom.” vilket jag inte kan kalla teorier utan snarare sammanfattning. Lägger sedan till att myrten är på mot lobelia och att myrten kanske är prins john.
2) Monstermom lanserade en intressant teori igår om att matmissbrukaren kan vara Prins John själv.
3) Matmissbrukaren låter anklagande mot niyama som outade siaren, men samtidigt gör hon samma sak själv, när hon hävdar att jag är Ivanhoe. Inte för att jag säger att jag är det, men man kanske inte skall göra samma sak själv om man tycker det är fel att outa specialroller. Oavsett min roll är risken överhängande att jag käkas inatt, för ulvarna (som förmodligen också tror att matmissbrukaren är Prins John) kommer lita på hennes ord och käka mig i tron att jag är Ivanhoe.

Men Prins John har väl inte en susning om vem Ivanhoe? Hur kan det synas i spioninfon?
 
Vad tänker du om Hedinn och Klara?

Som jag skrev innan idag så hade jag sett för lite av Hedinn men hon har kommit in nu med en del vettiga tankar och verkar vilja reda ut saker och ting.

Klara kände jag innan att hon kom med bra tankar. Men hon skriver inte så mycket och verkar väl hålla sig lite i bakgrunden. Som gör mig misstänksam.

Av dom två som tänkte ändra rösten till Koppen så tror jag mer på att Caisa är ond än att LindgrenV är det. Caisa kan vara lite lurig och LindgrenV kändes totalt ovetande om någonting och jag fick bättre vibbar från henne vad det gäller dom två.
 
7. LindgrenV - tror hon är god baserat på osäkerheten och röständringen igår.

Lindgren ser ju jag som rätt misstänkt, så jag vill gärna höra mer om vad som gör att du ser henne som god?

Hon misstänker Snurrfian efter, vad jag kan se, en diskussion om huruvida Snurrfian diskuterat tjuven i lyan och inte i tråden (det var i tråden) och försagt sig (786, följ pilarna bakåt), skriver "Jag får en suspekt känsla och Snurrfian känns betydligt ulvigare än Koppen och cirkus som snarare känns allmänt skumma." (röstade senare på just Snurrfian och bytte sedan till just Koppen), reagerar på Niyamas misstankar mot Caisas lyan-prat men vill inte byta röst (908), diskuterar med Snurrfian om deras tidigare röst på Habina (940 +/- lite åt båda hållen), gillar inte antalet röster på Habina (958), undrar över både Habina och Snurris (972), klagar över antalet röster (gissningsvis på Snurrfian?)(987), byter till Koppen (988), motiverar kring alla tre (996), skriver "Men vad fan. Nu vet jag inte alls om jag gjort rätt val förrän vi får reda på Snurris roll ju.. :nailbiting:" efter vi fått veta Koppens roll...

För mig ser det ut som att hon såg chansen att hoppa på ett alibi-tåg och tog den. Det är bara en misstanke (plus att jag tycker hon är väldigt "på ytan" och accepterar andras teorier väldigt lätt utan att skapa egna...), men jag skulle som sagt uppskatta om du berättar vad du tycker gör henne god?
 
Fan, jag höll ju Lindgren och Caisa som troligt goda pga deras röständringar igår. Men det är ju möjligt att nån är ond men inte ingår i lyan :nailbiting:
 
För mig ser det ut som att hon såg chansen att hoppa på ett alibi-tåg och tog den. Det är bara en misstanke (plus att jag tycker hon är väldigt "på ytan" och accepterar andras teorier väldigt lätt utan att skapa egna...), men jag skulle som sagt uppskatta om du berättar vad du tycker gör henne god?

Alibi? Koppen var ju god?
 
  • Gilla
Reactions: MM
1. I den leken var du mer nojjig än jag! Så en av mina nojjor är att du verkar onojjig.

2. Jag hade aldrig skrivit min Ivanhoe-teori i mitt teoriinlägg om den inte redan funnits i leken. Och - jag reagerade också speciellt som jag skrivit att jag bidrog till att pressa dig. Men jag kan ha skrivit något "å andra sidan" direkt efter.

Ligger på sängen.

1. Det var ju för att du först inte fattade att jag var ängel.

2. Bidrog till att pressa mig? :p Du gjorde det rätt bra.
 
Lindgren ser ju jag som rätt misstänkt, så jag vill gärna höra mer om vad som gör att du ser henne som god?

Hon misstänker Snurrfian efter, vad jag kan se, en diskussion om huruvida Snurrfian diskuterat tjuven i lyan och inte i tråden (det var i tråden) och försagt sig (786, följ pilarna bakåt), skriver "Jag får en suspekt känsla och Snurrfian känns betydligt ulvigare än Koppen och cirkus som snarare känns allmänt skumma." (röstade senare på just Snurrfian och bytte sedan till just Koppen), reagerar på Niyamas misstankar mot Caisas lyan-prat men vill inte byta röst (908), diskuterar med Snurrfian om deras tidigare röst på Habina (940 +/- lite åt båda hållen), gillar inte antalet röster på Habina (958), undrar över både Habina och Snurris (972), klagar över antalet röster (gissningsvis på Snurrfian?)(987), byter till Koppen (988), motiverar kring alla tre (996), skriver "Men vad fan. Nu vet jag inte alls om jag gjort rätt val förrän vi får reda på Snurris roll ju.. :nailbiting:" efter vi fått veta Koppens roll...

För mig ser det ut som att hon såg chansen att hoppa på ett alibi-tåg och tog den. Det är bara en misstanke (plus att jag tycker hon är väldigt "på ytan" och accepterar andras teorier väldigt lätt utan att skapa egna...), men jag skulle som sagt uppskatta om du berättar vad du tycker gör henne god?

Hon har troligtvis lite tidsbrist för hon brukar vara mer aktiv och jag vet att hon har det lite stressat på dagarna med jobb och häst. Läst i snålmånadstråden :)
Så att hon inte hänger med helt tror jag beror på det. Precis som TLV har sin bebis.

Hon är iaf inte misstänkt i mina ögon. Jag tycker inte hon gjort något som sticker ut. Hon verkar mer förvirrad och det brukar hon vara så det är inget man kan gå på och sätta henne på onda sidan för.

Däremot skulle jag vilja se mer av henne.
 
Nope, inga klarar tankar trots bränsle.
Försökt skumma igenom de senaste inläggen också men inget som gör något klarare...

Caisa röstar på TeamLundVer

Baserat på mina tidigare teorier, det hon bidragit med känns skumt och i valet mellan henne och Habina tror jag att jag vill se mer av Habina (jag brukar reagera på Habina, tror inte jag brukar reagera på TLV lika mycket) och jag tror det är möjligt att TLV är ond.

@Niyama Jag förstår inte, godförklarade du mig och LindgrenV för att vi ändrade/försökte ändra röst? Vad har det med lyan att göra? Jag hänger inte riktigt med. :p

Nåja, jag försvinner nu. Återkommer inatt någon gång när jag är hemma igen!
 
Alibi? Koppen var ju god?

Ja, en ulv visste att båda var goda, så det var en god-röst oavsett. Men det blev en "rädda Joppe Snurrifan"-drive där, och att synligt gå med i den och sen käka Snurrfian kunde visa att man minsann försökt hänga på och rädda en god.

Alibi är ju inte bara att lyncha ulvar, det är ju helt enkelt att synas främja goda sidan, eller? Med tanke på att en god åkt oavsett så gjorde det ingen skillnad från ondas sida, men det blev väldigt synligt att något hände - och sen åts Snurrfian och visade vilken roll hon hade...
 
Alltså - jag måste ju bestämma mig för något och for the record tycker jag det är orättvist att alla verkar veta att jag är god för det innebär att alla vet om en roll mer än vad jag gör. :mad:

Ponera att jag vågar tro att @Niyama , @Myrten och @Monstermom är goda. Då lämnar det tre goda till. Kan ni vara snälla och visa er för mig så jag slipper känna mig så pantad??

Och @Paddington - jag tycker nog att postgången borde kunna ta sig fram via Sherwoodskogen med beskydd av Robin och hans merry men. Faktiskt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 894
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp