Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast om goda sidan ska v vinna så måste väl demonen lynchas förr eller senare? Alltså kommer en god ngn gång bli en ond så man kan väl knappast säga att det är negativt? Mest oundvikligt

Det handlar om siffermarginal. Blir någon demonad när det är för tight mellan god-ond så förlorar goda även fast vi knep en ond. Vi behöver bättre marginaler för att ta demonen utan risk för katastrof.
 
Fast vi måste först få ner antalet onda så inte dom vinner. Annars hade det varit bra att lyncha demonen tidigt eftersom det är svårt att veta vem som blir omvandlad om det sker precis i slutet.
Så länge vi har kvar Ivanhoe, alkemisten och helst onda spionen (dvs hellre lyncha ulvar i första hand, men alla onda borta är ju positivt snarare än goda) så finns det ju en klar chans att demonen misslyckas med att omvandla en god.
 
Så länge vi har kvar Ivanhoe, alkemisten och helst onda spionen (dvs hellre lyncha ulvar i första hand, men alla onda borta är ju positivt snarare än goda) så finns det ju en klar chans att demonen misslyckas med att omvandla en god.

Åhå, Ivanhoe är också immun mot demonen alltså! :idea:
 
Nu har jag ridit, funderat och läst ikapp. Men jag vet inte om jag blir så mycket klokare. :( Alltså, jag fattar helt klart att vi inte bör lyncha demonen nu, men jag har INGEN ANING om vem som kan vara demon, ulv, god etc. Jag är benägen att hålla med om att Myrten och Monstermom skulle kunna vara tvillingar. Rent logiskt bör niyama vara god spion. Men resten av gänget? :banghead:
 
Nä, det fattar jag också. Jag menar att dina teorier sticker ut, lite mer än andras och att du följer spår som är osannolika.

Jag anser väl snarare att jag följer alla spår, oavsett hur osannolika man kan tycka de är... Det är ju inte som att jag fixerar på en sak och inte vill bry mig om något annat under tiden?
 
Jag tror att det är kört för goda och jag har väl tappat lite motivation. Men korta tankar tagna ur huvudet om alla deltagare:

1. Habina - ingen aning, spelet är lite för udda för att hon ska vara ond tycker jag men kan vara det.
2. Klara - misstänkt, hennes teorier idag om att jag skulle vara ond spion och varför jag agerat som jag gjort haltar. Rejält.
3. Matmissbrukaren - har spelat skumt hela leken (har tagit upp varför tidigare, bland annat kommentaren om att hon hade rätt om Lobelia) och nu även skum i diskussionerna om mig och att jag tidigare "serverat goda specialroller på silverfat". Känns skum men jag är osäker.
4. Myrten - tror som sagt att hon är god enligt tidigare teorier och dessutom stärkt av att hon bör höra ihop med Monster (se inlägget jag citerade och påpekade det).
5. cirkus - ??????
6. LenaH - tror hon är god baserat på att Snurris bör ha siat henne som god.
7. LindgrenV - tror hon är god baserat på osäkerheten och röständringen igår.
8. Idahoe - ingen uppfattning alls, kan mycket väl dölja sig en ulv här.
9. Monstermom - bör trots allt vara god eftersom hon tycks höra ihop med Myrten.
10. Niyama - jag
11. TeamLundVer - ingen uppfattning alls, kan mycket väl dölja sig en ulv här.
12. Hedinn - resonerar vettigt, men det skulle hon ju göra även som ond.
13. CaisaLundblad - tror hon är god, baserat på försöket till röständring igår + vettiga teorier idag.

Det ger att möjliga onda är: Habina, Klara, MM, Cirkus, Idahoe, TVL och Hedinn. Det är dock en eller två för många.

Från början
11 goda
1 osäker
1 ond spion
4 ulvar

Kvar
7 goda
1 osäker
1 ond spion
4 ulvar
 
Om inte vapensmeden har omvandlat någon så kanske det i det här läget är värt att chansa? Av min lista på möjliga onda så finns 7 stycken, varav bara 1 eller 2 bör vara god. Hygglig chans att träffa rätt alltså.
 
Nu är det såhär: jag känner mig verkligen inte frisk, så nu har jag satt ihop ett teoriinlägg om vad jag tror. Obs! Jag har ingen klar bild av turerna runt DL igår, så jag har inte tagit hänsyn till hur röster ändrades mm. Jag har inte heller läst igenom leken på nytt, utan nu är det mina reflektioner efter att i alla fall hängt med hjälpligt under dagen.

Niyama – är jag paranoid rörande och ändrar mig varje kvart:arghh: (misstänker att hon tycker det är lite kul:devil:). Just nu tror jag att hon är god. Anledningarna behöver egentligen inte förklaras, för mycket pekar på att det är så. Min paranoia rör att allt kan vara ett spel för gallerierna. Och ja, jag har 73 scenario hur det kan ha gått till, jag tänker inte delge er dem alla;). Där är nog skillnaden mellan mig och Momsan – hon skriver allt hon tänker, jag sovrar. Oavsett kommer Niyama inte att få min röst idag, på det är jag i nuläget bombsäker (trots paranoian, det ni!).

LenaH
– tror jag faktiskt att Snurris kan ha siat, således god. Jag blir ju alltid misstänksam till att en spelare röstar avvikande (säger hon som gjorde det själv igår:rofl:), men hon tycks ju ha haft rätt i flera av fallen. Lobelia, Snurris och Koppen som varit ”populära” var alla goda. Och misstankarna går tillbaka på en tid då alla som röstat ut en god synades i sömmarna, för där MÅSTE det finnas ulvar. Så ulvar tenderade till att rösta avvikande (min uppfattning). Nu är det dock inte så längre. Har svårt att se att jag kommer att rösta på Lena ikväll.

Monstermom
– har massor av teorier. Jag har alltid uppfattat det så att hon skriver allt hon kommer på och fort går det. Så slänger hon ut det och ser vad som nappar. Precis som hon gör nu. Jag minns dock en gång när Momsan var ulv och Mammas högg henne direkt för att hon råkade skydda en ulvkollega. Har inte sett något sådant nu, så nej – jag tror att hon är god och inte heller hon kommer att få min röst, det är jag säker på.

Hedinn
– känns resonabel som alltid. Egentligen säger det inte speciellt mycket om henne. Visst kan hon vara ulv, men det känns ändå som att hon försöker reda upp saker. Jag borde läsa hennes inlägg mer men orkar inte.

Matmissbrukaren
– tycker jag också känns som att teorierna är vettiga. En sak har jag reagerat på idag, nämligen att MM öppet skrev ut det jag också tänkte men inte skrev i diskussionen om huruvida vi skulle försöka rösta ut Ivanhoe. Där frågade hon om det kanske var så att Habina spelade så utstickande som hon gjort för att hon ville bli utröstad för att hon var Ivanhoe. Det var precis vad jag hade tänkt, men jag blev lite förvånad när MM skrev det. Annars tycker jag, utan att ha lusläst inläggen, att MM känns som att hon letar onda.

Habina
– släppte jag ju igår för jag tyckte att hon spelade för utstickande för att vara ond. Funderingen om hon gjorde det för att hon ville bli utröstad eftersom hon var Ivanhoe kom till mig. Men i diskussionen i förmiddags säger Habina själv något i stil med att hon inte vill bli lynchad mer än någon annan. Och det kan jag inte se att hon skulle ha gjort om hon är Ivanhoe. Så hon känns synnerligen suspekt för mig just nu.

Klara
– vet inte om diskussionen om onda spionen säger något. Jag tänkte att visst kan Niyama vara ond spion, men hon kan också vara god spion. Eller tjuv på någon sida som snott spioninfon. Eller... Jag kommer inte att orka titta på sammanhangen (för jag är verkligen ur slag), men det finns det säkert andra som gör. Vet inte.

Lindgren
– jag är skeptisk och jag vet inte varför. Om Habina är ond, alibiröstade LV då på Habina DL1?

Caisa
– känns rimlig i sina resonemang, men jag vet inte. Har helt enkelt ingen åsikt.

Idahoe
– har jag knappt märkt av. Så hon känns smygande. Åter – vet inte.

TeamLundVer
– IRL kallar, men det lilla hon har skrivet har jag reagerat på. Men det är inget som är superdupermisstänkt, men så blir det ju knappast på så få inlägg om inte spelaren goes bananas. Hur som helst tycker jag inte man ska rösta på henne för att hon är
inaktiv utan låta @Paddington sköta den biten om det behövs.

Cirkus
– vet jag absolut inget om. Att Lena, som jag tror är god, röstat på henne två gånger är ju negativt. Men Lena tycks ju just nu tro att jag är ond så hon kan uppenbart ha fel. Jag tror att någon annan måste ta sig an cirkus.

Jag vet inte om detta var alla. Och jag kommer självklart in och röstar.
 
Om inte vapensmeden har omvandlat någon så kanske det i det här läget är värt att chansa? Av min lista på möjliga onda så finns 7 stycken, varav bara 1 eller 2 bör vara god. Hygglig chans att träffa rätt alltså.

Om någon blivit omvandlad till ond, avgörs inte det då vid lynchen idag om en god åker och tjuven är ond?
 
Nej, det hade redan varit avgjort tror jag.

Då hade det ju varit 6 goda mot 7 onda.

Så då kan man anta att det inte skett.
Men vi vet ju inte heller om en ond blivit god.
Men är ingen omvandlad än så tycker jag man borde känna sig någorlunda på att någon är ond innan man omvandlar annars är det ju kört.
 
Niyama – är jag paranoid rörande och ändrar mig varje kvart:arghh: (misstänker att hon tycker det är lite kul:devil:).

Nä, jag tycker du är mest jobbig som inte bara kan släppa nojan :p men jag kommer ihåg en lek där vi var goda båda två och du också höll på så ett tag, när jag var ängel och du spion tror jag.

Matmissbrukaren – tycker jag också känns som att teorierna är vettiga. En sak har jag reagerat på idag, nämligen att MM öppet skrev ut det jag också tänkte men inte skrev i diskussionen om huruvida vi skulle försöka rösta ut Ivanhoe. Där frågade hon om det kanske var så att Habina spelade så utstickande som hon gjort för att hon ville bli utröstad för att hon var Ivanhoe. Det var precis vad jag hade tänkt, men jag blev lite förvånad när MM skrev det. Annars tycker jag, utan att ha lusläst inläggen, att MM känns som att hon letar onda.

Det är ju lite intressant med tanke på hennes åsikter om att jag skrev om Snurris. Och så skriver hon själv ut detta om Habina.
 
Fortfarande är det Cirkus, Caisa, Idahoe och TLV som jag inte har koll på.

Resten känner jag mig ändå hyfsat säker på och Niyama hamnar väl på neutrala sidan mot god för tillfället pga röständringen igår även om jag inte vet säkert.

Habina är jag osäker på men kanske inte tillräckligt för att lägga en röst där idag igen. Kanske.

Så någon av ovanstående lär få min röst idag.
 
Tittat närmare på TLV nu, och det verkar rätt torftigt.
Att man har mycket IRL tycker jag är förståeligt, men de första 9 inläggen är OT/frågor om spelrelaterade grejer/lite jakande eller nekande till andra personers påståenden/tankar typ (typ som #409 ). Ett inlägg om att någon (Lilltess?) skrivit att Robin Hood behövdes luras över till goda sidan och att hon tyckte det lät lite eget (kolla upp inläggen själva, jag kommer inte ihåg exakta förmuleringen, men det grundade sig tydligen på ett missförstånd att hon inte tänkt på att RH behövde välja sida i leken. :p) , håller med Snurris om att Momsan "skriki ulv åt alla" (#390) men menar på att det snarare tyder på att hon spelar som vanligt, håller med om att det var ett dåligt ordval när jag konfronterar henne (#438).
Inlägg #462 är hennes första egna teorier va jag kan hitta, det var där i slutet hon kommenterade om att hon inte gillade att det "vällde in röster" på Lobelia.
Skrev en notering till om att det rasade in röster på Snurris.
Myrten bemöter henne angående hennes teorier och svaret från TLV finns i inlägg #511 (tillsammans med citat från Myrten), hår får jag faktiskt lite känslan av efterkonstruktion, för att inte tala om att teorin i sig kanske är lite långsökt.
Röstar sen på Hedinn med den teorin, att hon kanske försökt gömma sig i en lynchmobb mot Lobelia. (återigen en indirekt godförklaring av Lobelia?)
I inlägg #557 får jag lite känslan av att "jag gör alltid så, det är inte misstänkt", men nu håller jag med om att jag kanske överanalyserar. :p
Men så kommer hon med inlägg som #652 och jag vill direkt ursäkta henne pga tidsbristen... Men teorin/rösten känns fortfarande lite off.
#717 känns lite som att hon kanske eller kanske inte vill misstänka Myrten men inte har något att misstänka henne för? Om någon förstår vad jag menar? Plus den skumma kommentaren om att Myrten inte brukar skriva saker som sticker ut vilket hon förklarar i #916 beror på att hon inte brukar reagera så mycket på henne.
Röstar sedan på Habina i #928 utan att ha nämnt henne tidigare tidigare vad jag kan hitta, men åh andra sidan - tidsbrist och jag tyckte också Habina spelade skumt.

Jag hade tänkt hinna gå igenom Idahoe också men jag måste slänga i mig käk och sen ska jag iväg och kommer inte tillbaka förren efter DL.
Ska fundera några vändor till.

Habina tycker jag fortfarande spelat skumt leken igenom, Idahoe och TLV har gått under radarn. Klara tror jag spelar ensam då jag inte uppfattar henne som lika skarp som senast jag spelade med henne och hon satt i lyan (därav inte sagt att hon måste vara god). Hedinn känner jag mig osäker på, inget jag direkt reagerat på men jag nojjar nog för att hon grundlurar mig... Monster och Myrten känns båda ungefär som de brukar, jag håller ingen av dem åt de ondare hållet men är för den delen inte alls säker på att de inte är goda. :p LindgrenV... Känns på någt skumt sätt ännu anonymare för mig än Idahoe och TLV. :eek: Och Niyama är jag böjd att lägga något åt det godare hållet i och med hennes räddning av Snurris.

LenaH tror även jag är siad och lägger åt det goda hållet.

Har säkert glömt nån, är lite stressad nu, men har jag glömt någon så är den väl ännu mer anonym för mig än LindgrenV. :D EDIT: Japp, MM hade jag glömt kom jag på direkt jag postat. Har noll och ingen koll alls på MM.

Återkommer med röst efter att jag slängt i mig mat.
 
Så då kan man anta att det inte skett.
Men vi vet ju inte heller om en ond blivit god.
Men är ingen omvandlad än så tycker jag man borde känna sig någorlunda på att någon är ond innan man omvandlar annars är det ju kört.

Omvandlingen kan ha skett om tjuven är god. Om tjuven är ond så kan inte en god blivit omvandlad till ond.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 894
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp