Nu är det såhär: jag känner mig verkligen inte frisk, så nu har jag satt ihop ett teoriinlägg om vad jag tror. Obs! Jag har ingen klar bild av turerna runt DL igår, så jag har inte tagit hänsyn till hur röster ändrades mm. Jag har inte heller läst igenom leken på nytt, utan nu är det mina reflektioner efter att i alla fall hängt med hjälpligt under dagen.
Niyama – är jag paranoid rörande och ändrar mig varje kvart
(misstänker att hon tycker det är lite kul
). Just nu tror jag att hon är god. Anledningarna behöver egentligen inte förklaras, för mycket pekar på att det är så. Min paranoia rör att allt kan vara ett spel för gallerierna. Och ja, jag har 73 scenario hur det kan ha gått till, jag tänker inte delge er dem alla
. Där är nog skillnaden mellan mig och Momsan – hon skriver allt hon tänker, jag sovrar. Oavsett kommer Niyama inte att få min röst idag, på det är jag i nuläget bombsäker (trots paranoian, det ni!).
LenaH – tror jag faktiskt att Snurris kan ha siat, således god. Jag blir ju alltid misstänksam till att en spelare röstar avvikande (säger hon som gjorde det själv igår
), men hon tycks ju ha haft rätt i flera av fallen. Lobelia, Snurris och Koppen som varit ”populära” var alla goda. Och misstankarna går tillbaka på en tid då alla som röstat ut en god synades i sömmarna, för där MÅSTE det finnas ulvar. Så ulvar tenderade till att rösta avvikande (min uppfattning). Nu är det dock inte så längre. Har svårt att se att jag kommer att rösta på Lena ikväll.
Monstermom – har massor av teorier. Jag har alltid uppfattat det så att hon skriver allt hon kommer på och fort går det. Så slänger hon ut det och ser vad som nappar. Precis som hon gör nu. Jag minns dock en gång när Momsan var ulv och Mammas högg henne direkt för att hon råkade skydda en ulvkollega. Har inte sett något sådant nu, så nej – jag tror att hon är god och inte heller hon kommer att få min röst, det är jag säker på.
Hedinn – känns resonabel som alltid. Egentligen säger det inte speciellt mycket om henne. Visst kan hon vara ulv, men det känns ändå som att hon försöker reda upp saker. Jag borde läsa hennes inlägg mer men orkar inte.
Matmissbrukaren – tycker jag också känns som att teorierna är vettiga. En sak har jag reagerat på idag, nämligen att MM öppet skrev ut det jag också
tänkte men inte skrev i diskussionen om huruvida vi skulle försöka rösta ut Ivanhoe. Där frågade hon om det kanske var så att Habina spelade så utstickande som hon gjort för att hon ville bli utröstad för att hon var Ivanhoe. Det var precis vad jag hade
tänkt, men jag blev lite förvånad när MM
skrev det. Annars tycker jag, utan att ha lusläst inläggen, att MM känns som att hon letar onda.
Habina – släppte jag ju igår för jag tyckte att hon spelade för utstickande för att vara ond. Funderingen om hon gjorde det för att hon ville bli utröstad eftersom hon var Ivanhoe kom till mig. Men i diskussionen i förmiddags säger Habina själv något i stil med att hon inte vill bli lynchad mer än någon annan. Och det kan jag inte se att hon skulle ha gjort om hon är Ivanhoe. Så hon känns synnerligen suspekt för mig just nu.
Klara – vet inte om diskussionen om onda spionen säger något. Jag tänkte att visst kan Niyama vara ond spion, men hon kan också vara god spion. Eller tjuv på någon sida som snott spioninfon. Eller... Jag kommer inte att orka titta på sammanhangen (för jag är verkligen ur slag), men det finns det säkert andra som gör. Vet inte.
Lindgren – jag är skeptisk och jag vet inte varför. Om Habina är ond, alibiröstade LV då på Habina DL1?
Caisa – känns rimlig i sina resonemang, men jag vet inte. Har helt enkelt ingen åsikt.
Idahoe – har jag knappt märkt av. Så hon känns smygande. Åter – vet inte.
TeamLundVer – IRL kallar, men det lilla hon har skrivet har jag reagerat på. Men det är inget som är superdupermisstänkt, men så blir det ju knappast på så få inlägg om inte spelaren goes bananas. Hur som helst tycker jag inte man ska rösta på henne för att hon är
inaktiv utan låta
@Paddington sköta den biten om det behövs.
Cirkus – vet jag absolut inget om. Att Lena, som jag tror är god, röstat på henne två gånger är ju negativt. Men Lena tycks ju just nu tro att jag är ond så hon kan uppenbart ha fel. Jag tror att någon annan måste ta sig an cirkus.
Jag vet inte om detta var alla. Och jag kommer självklart in och röstar.